Opnieuw voorstellen

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Max-R
Geregistreerd lid

Opnieuw voorstellen

Bericht door Max-R » zo 28 sep, 2014 21:37

Na afwezigheid van 2 jaar blijkt dat de voorliefde voor een Saab er nog steeds is.
Onze 9.3 uit 1998 hebben we 2 jaar geleden verkocht, nu willen we gaan voor een Saab Cabrio.
Ik ben er nog niet uit of het een 900 of een 9.3 gaat worden.
Budget is 5.000 à 6.000.

Met de reacties die ik ongewijfeld zal gaan krijgen :wink: zullen we eens zien welke kant we opgaan.

remels75
Geregistreerd lid

Re: Opnieuw voorstellen

Bericht door remels75 » zo 28 sep, 2014 22:15

900 classic of 9-3OG denk ik dan ? Leuk dilemma, zat ik een tijdje terug ook mee. Daar kwam een 9-3og uit, maar dat hangt ervan af :-) Voor jou budget moet er in elk geval wat moois te vinden zijn.

Welcome back :O:

Max-R
Geregistreerd lid

Bericht door Max-R » do 02 okt, 2014 21:54

Gisteren een proefrit gemaakt: http://link.marktplaats.nl/m850114183" onclick="window.open(this.href);return false;
Eerste indruk is goed.
Maar mijn vrouw wil liever geen 900

chriscamf

Bericht door chriscamf » vr 03 okt, 2014 12:16

Ha Max-R,

Als grote 900NG fan (vind mijn wagen fantastisch) zou ik toch adviseren om voor een 9-3 of Classic te gaan. De Classic is gewoonweg het mooiste model (vind ik) en gezien je budget kun je een prima wagen scoren. De 9-3 heeft echt 100-den verbeterpunten t.o.v. een 900NG. Had ik de keuze was ik ook voor een 9-3 gegaan. Het rijdt gewoon ook beter, ondanks dat ik deze 900 er super goed uit vindt zien. Je hebt gewoon een betere en lekkerder rijdende auto met een 9-3. Zijn genoeg mooie te vinden in jouw prijscategorie!

Mineri
Geregistreerd lid

Bericht door Mineri » vr 03 okt, 2014 14:57

Hallo,

Zelf hebben wij een tijdje geleden ook een 9-3 Cabrio gekocht. Eén die ruim binnen je budget valt. De 900NG die je toont in de post, vind ik erg duur. Kijk eens naar een 9-3 uit 1999-2003 dan krijg je mijns inziens veel meer waar voor je geld.

Deze bijvoorbeeld:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes !

Rik Tuin
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Rik Tuin » vr 03 okt, 2014 23:19

Zo'n Aero is inderdaad wel top. Heb hem zelf sinds enkele weken. Rijdt super.

Max-R
Geregistreerd lid

Bericht door Max-R » za 04 okt, 2014 8:25

De 900 waarin ik gereden heb is 1.000 in prijs verlaagd.
Maar dat is dus een gepasseerd station.

Die Aero is idd mooi, maar als nadeel dat alles zwart is.
We kijken dus nog verder.

Overigens viel het bij de proefrit wel op hoe enorm de dode hoek is.
Dat viel me eigenlijk best tegen.

ingka
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ingka » zo 05 okt, 2014 10:16

ik heb zelf 2 jaar een 9-3 Aero Cabrio gehad (zwart-zwart) en vond het zeker de mooiste auto die ik heb gehad.
Motorisch voelde ik het verschil met mijn 9-5 Aero's wel (het gemis van ca 50 pk) en qua wegligging was ik zeker niet content. Ik vond hem wat rumoerig en niet een mooi rond motorgeluid geven (de 2.3 motoren klinken echt een stukje mooier). Ga zeker proefrijden en neem eens (hard) een klaverblad. Het torderen van de carroserie ging mij uiteindelijk de keel uithangen, ook had ik last van een (haar het schijnt) typische 9-3 kwaal, het naar rechts trekken bij rechtuit rijden. Ik was continue aan het corrigeren. Altijd tegensturen is zeer vermoeiend, met name toendertijd reed ik nog 4-5x per jaar op en neer tussen Zweden en NL. Auto meerdere keren laten uitlijnen en balanceren en bij de mannen van KCPerformance uiteindelijk een redelijk goede oplossing gevonden door het aanbrengen van een stuur brace. Als ik de auto langer had gehouden had ik daar serieus geld op stuk geslagen want het is werkelijk ongelovelijk wat die investeringen in het onderstel doen voor je rijplezier (alsmede een beetje tuning haha).

Heb hem uiteindelijk verkocht omdat ik toen dringend een praktischere auto nodig had, maar mis het Saab gevoel wel. Een BMW 328 met een geweldige 6 cylinder motor, maar niet het karakter en looks van de Saab. Wel iedere keer dat ik de auto startte een brede grijns op mijn gezicht.

Ook ik ben nu op de uitkijk naar een mooie 900 Classic. Wellicht tegen beter weten in. De 900 Classic zal denk ik geen beter onderstel gedrag hebben dan een 9-3, maar met het juiste budget is daar zeker wat aan te doen. Zoals al eerder geschreven is dat ontwerp klassiek en tijdloos en zou ik graag nog eens in bezit hebben.

Rik Tuin
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Rik Tuin » zo 05 okt, 2014 13:11

Ik kan de negatieve verhalen over sturen en wegligging eerlijk gezegd niet plaatsen. Ik heb zoals gezegd een 2001 Aero cabrio (gelukkig alles zwart, vind ik prachtig) en deze stuurt gewoon strak. De wagen trekt niet naar rechts tijdens rechtuit rijden. Natuurlijk is de Saab cabrio geen lotus elise, maar ik vind de verhalen over de slappe koets en slechte wegligging enigszins overdreven.
Wellicht is dit anders voor mensen die altijd hard rijden (BMW/Audi stijl) en het onderste uit de kan willen halen met deze wagens?

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » zo 05 okt, 2014 13:51

Toen ik de oude 9-3 cabrio had was ik er ook wel tevreden mee, maar ga maar eens in een nieuwere cabrio rijden, van na 2003, dan voel je het verschil.

ingka
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ingka » zo 05 okt, 2014 13:52

Wellicht is dit anders voor mensen die altijd hard rijden (BMW/Audi stijl) en het onderste uit de kan willen halen met deze wagens?
neen. niet van toepassing.

Ik heb mijn ervaringen gedeeld, that's all. Ik weet dat ik niet de enige ben en deel mijn relaas met de topic starter zodat hij daar attent op kan zijn.

Off topic: als je eens met de demo gaat rijden van KCP dan merk wat er mogelijk is. Dat is best indrukwekkend en kost wel een paar centen ja. Daarna zal je menig BMW/Audi rijder het snot voor zijn ogen kunnen rijden :wink:

Plaats reactie