Cruise Control inbouwen in 9-3 2.0t uit 2000?

1993-2002
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Heij95Aero
Geregistreerd lid

Cruise Control inbouwen in 9-3 2.0t uit 2000?

Bericht door Heij95Aero » ma 03 mar, 2014 23:04

Uit verschillende topics op het forum begrijp ik dat het heel simpel kan zijn om een cruise control in te bouwen.
Hoe kan ik controleren of alleen het vervangen van de RAW hendel en het activeren volstaat?

Ik wil namelijk graag een cruise control inbouwen in onze 9-3 2.0t uit 2000.

Welke onderdelen hebben we hiervoor nodig?


Sent from my iPad using Tapatalk

Gebruikersavatar
johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Cruise Control inbouwen in 9-3 2.0t uit 2000?

Bericht door johnb52 » ma 03 mar, 2014 23:41

viewtopic.php?t=5199" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.google.nl/search?q=saab+9-3+ ... abforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Heij95Aero
Geregistreerd lid

Re: Cruise Control inbouwen in 9-3 2.0t uit 2000?

Bericht door Heij95Aero » di 04 mar, 2014 10:48

Als ik het goed begrijp:
De servounit heb ik in ieder geval nodig, omdat mijn 9-3 van 2000 is, en die pas vanaf modeljaar 2001 niet nodig is.
Dan blijft nog de vraag of ik die pedaalsensoren nodig heb. Ik lees op verschillende topics dat die soms wel en soms niet nodig zijn. Is er een manier waarop ik vooraf kan zien of die nodig gaan zijn?


Sent from my iPad using Tapatalk

Gebruikersavatar
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Cruise Control inbouwen in 9-3 2.0t uit 2000?

Bericht door ReinO » di 04 mar, 2014 11:34

bij de pedalen zitten dan 2 schakelaars in het houdertje achter het pedaal

Gebruikersavatar
Heij95Aero
Geregistreerd lid

Re: Cruise Control inbouwen in 9-3 2.0t uit 2000?

Bericht door Heij95Aero » di 04 mar, 2014 15:33

Oké, dank je. We gaan ernaar kijken.


Sent from my iPad using Tapatalk

Gebruikersavatar
jor
Geregistreerd lid

Re: Cruise Control inbouwen in 9-3 2.0t uit 2000?

Bericht door jor » di 04 mar, 2014 17:35

Ik heb het pas geplaatst en het is heel eenvoudig.Bij een automaat heb je 1schakelaartje nodig op het rempedaal en bij een schakelauto 2.Alles wat er voor nodig is wat bevestiging betreft is aanwezig.De componenten moet je aanschaffen.Een actuator die het gas bedient ,een richting aanwijzer schakelaar waar CC op zit en de (1 of 2 schakelaartjes tbv rem/koppelings pedaal(en).Bedrading is al ok en het werkt bij mij als een speer.Suc6!

Gebruikersavatar
72sonett3
Geregistreerd lid

Re: Cruise Control inbouwen in 9-3 2.0t uit 2000?

Bericht door 72sonett3 » vr 07 mar, 2014 0:51

Heij95Aero schreef:De servounit heb ik in ieder geval nodig...
Dan is inbouw hetzelfde als in een NG900.
... nog de vraag of ik die pedaalsensoren nodig heb.
Ja, twee schakelaars. De stuurunit moet weten of de rem of koppeling ingetrapt wordt om de CC uit te schakelen
Is er een manier waarop ik vooraf kan zien of die nodig gaan zijn?
viewtopic.php?f=47&t=20164&p=1280805

Plaats reactie