Uit verschillende topics op het forum begrijp ik dat het heel simpel kan zijn om een cruise control in te bouwen.
Hoe kan ik controleren of alleen het vervangen van de RAW hendel en het activeren volstaat?
Ik wil namelijk graag een cruise control inbouwen in onze 9-3 2.0t uit 2000.
Welke onderdelen hebben we hiervoor nodig?
Sent from my iPad using Tapatalk
Cruise Control inbouwen in 9-3 2.0t uit 2000?
-
johnb52
- Donateur (7x)

Re: Cruise Control inbouwen in 9-3 2.0t uit 2000?
viewtopic.php?t=5199" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.google.nl/search?q=saab+9-3+ ... abforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.google.nl/search?q=saab+9-3+ ... abforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Heij95Aero
- Geregistreerd lid
Re: Cruise Control inbouwen in 9-3 2.0t uit 2000?
Als ik het goed begrijp:
De servounit heb ik in ieder geval nodig, omdat mijn 9-3 van 2000 is, en die pas vanaf modeljaar 2001 niet nodig is.
Dan blijft nog de vraag of ik die pedaalsensoren nodig heb. Ik lees op verschillende topics dat die soms wel en soms niet nodig zijn. Is er een manier waarop ik vooraf kan zien of die nodig gaan zijn?
Sent from my iPad using Tapatalk
De servounit heb ik in ieder geval nodig, omdat mijn 9-3 van 2000 is, en die pas vanaf modeljaar 2001 niet nodig is.
Dan blijft nog de vraag of ik die pedaalsensoren nodig heb. Ik lees op verschillende topics dat die soms wel en soms niet nodig zijn. Is er een manier waarop ik vooraf kan zien of die nodig gaan zijn?
Sent from my iPad using Tapatalk
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: Cruise Control inbouwen in 9-3 2.0t uit 2000?
bij de pedalen zitten dan 2 schakelaars in het houdertje achter het pedaal
-
Heij95Aero
- Geregistreerd lid
Re: Cruise Control inbouwen in 9-3 2.0t uit 2000?
Oké, dank je. We gaan ernaar kijken.
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
-
jor
- Geregistreerd lid
Re: Cruise Control inbouwen in 9-3 2.0t uit 2000?
Ik heb het pas geplaatst en het is heel eenvoudig.Bij een automaat heb je 1schakelaartje nodig op het rempedaal en bij een schakelauto 2.Alles wat er voor nodig is wat bevestiging betreft is aanwezig.De componenten moet je aanschaffen.Een actuator die het gas bedient ,een richting aanwijzer schakelaar waar CC op zit en de (1 of 2 schakelaartjes tbv rem/koppelings pedaal(en).Bedrading is al ok en het werkt bij mij als een speer.Suc6!
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: Cruise Control inbouwen in 9-3 2.0t uit 2000?
Dan is inbouw hetzelfde als in een NG900.Heij95Aero schreef:De servounit heb ik in ieder geval nodig...
Ja, twee schakelaars. De stuurunit moet weten of de rem of koppeling ingetrapt wordt om de CC uit te schakelen... nog de vraag of ik die pedaalsensoren nodig heb.
viewtopic.php?f=47&t=20164&p=1280805Is er een manier waarop ik vooraf kan zien of die nodig gaan zijn?