Saab 1.9 diesel tuning ][ TID af, nu de TTID nog...

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Hendriks9000
Geregistreerd lid

Re: Saab 1.9 diesel tuning ][ TID af, nu de TTID nog...

Bericht door Hendriks9000 » zo 19 jan, 2014 10:07

Even aanhaken, een beetje tunen van mijn 150pk zou wenselijk zijn. Echter turbo nog origineel en intercoolers ws minder fris. Gewoon origineel vervangen?

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » ma 20 jan, 2014 9:55

Ik heb ook wel eens gehoord (weet niet of daar kunt en vliegwerk bij te pas komt) dat er een ALU IC tussen kan, die zijn ook wat minder lek / bol staan gevoelig.

Hendriks9000
Geregistreerd lid

Bericht door Hendriks9000 » ma 20 jan, 2014 12:07

ik kan de alu versie voor de 9-5 tid niet vinden (volgens mij zijn ze niet uitwisselbaar meer de benzine 9-5)

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » ma 20 jan, 2014 13:59

Daarom zit er misschien kunst en vliegwerk aan vast.
Het is niet echt spannend een intercooler, de vorm van de auto is ook gelijk aan de benzine, dus ik voorzie geen mega problemen.

Hendriks9000
Geregistreerd lid

Bericht door Hendriks9000 » ma 20 jan, 2014 15:30

thx. Heb nog een nette intercooler liggen (artikel 4576039), destijds gekocht voor mijn 2.3 Aero en in de veronderstelling dat deze niet zou gaan passen op mijn huidige diesel.
Ik ga eens kijken of ik deze e1 op 1 kan overzetten of mogelijk wat aanpassingen zou moeten doen.

Onno van Noort
Geregistreerd lid

Bericht door Onno van Noort » ma 20 jan, 2014 17:59

Momenteel heb ik in mijn bezit:
- 1x Saab 9-5 2.2 TiD origineel (MY02)
- 1x Saab 9-5 2.2 TiD Hirsch (MY05)
- 1x Tech2 (Chinese clone maar doet het prima)
- 1x spare 32MB Flash kaart voor de Tech2
Ha campers,

Dit hoort eigenlijk niet in deze post, maar zonder Saab toegangs kaart begin je niets. Tevens moet je ook een tuning voor handen hebben als je hem weg kan schrijven. Een Hirsch tuning word weg geschreven met het checksum en motor nummer. Een Hirsch tuning is niet zomaar even te back-up en. Wel kan je een beter voorhanden Opel tuning gebruiken om parameters te vergelijken. Wellicht een idee om Gijs is een dag lastig te vallen en zijn ethanol geur uit zijn neus te verdrijven voor diesel. Denk dat we een eind kunnen komen met wat goede zin.

Onmisbaar is een Saab kaart,.....maar die is op te lossen met wat omkoperij :wink:

Spare pomp, is geen overbodig luxe als test object.

Wellicht beter om dit voort te zetten in het 2.2 topic, staat al erg veel info in en op.

Gr. Onno

Plaats reactie