IntSaab 2 t/m 7 aug 2015 @ Noorwegen icm Trollhättan

Samenkomsten en ritten door Saabrijders en enthousiastelingen, die buiten het Saabforum om worden georganiseerd.
Plaats reactie
johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: IntSaab 2015 @ Noorwegen icm Trollhättan

Bericht door johnb52 » ma 15 sep, 2014 19:34

Dat is dus het lastige van fora, mijn vraag kwam verkeerd over.

Dus nieuwe poging:

Ga je naar Normandië voor de musea?

Omdat je al vaker bent geweest, en als je voor de musea ging, leek het mij dat je ze allemaal al had gezien.

Dus: ik vroeg me af wat je dan aantrok in/aan Normandië om het nogmaals te bezoeken.

Ik heb de meeste oorlogsmusea gehad, maar zou nog naar Titanic museum willen. En de stranden, schelpen zoeken :-)

Nairua
Donateur
Donateur

Bericht door Nairua » wo 17 sep, 2014 9:57

johnb52 schreef:Mooi rondje voor de Red Arrow

als hij normaal rijd en dus ook niet meer afslaat bij stationair
Stationair rpm verhogen? Of ben ik nu te simpel?

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » wo 17 sep, 2014 10:22

Helaas is dat niet de oplossing...

Stationair loopt ie goed, maar dan ineens zegt ie doei, en valt ie uit. Niet dat ie stationair te laag draait.

Maartenschuur
Geregistreerd lid

Bericht door Maartenschuur » wo 17 sep, 2014 10:34

Die rit is mij te lang, dat op zich gaat m niet worden. Als de timing gunstig valt is het natuurlijk wel mooi om op de juiste moment in Trollhatan te zijn.

egberts
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door egberts » wo 17 sep, 2014 11:02

Voor mij is de rit ook te lang....misschien dat ik alleen nar Trollhättan gaan.....

groet
Luppo

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » wo 17 sep, 2014 11:26

mmm
Hoewel we nog immer in de uitdenk / dagdroom fase zitten gaat er,
gezien de ervaringen van levensnevel JR op de Noordkapp
http://twowheelsthirteenreasons.blogspo ... ivalo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
iig een vette rode streep door onze plannen om de Nordkapp met een bezoekje te vereren.
Zoveel extra kilometers rijden voor een 'Efteling XXL' is ons net iets teveel van het goede :roll:
En als ik zo naar het kaartje in scancaep's post van een maand geleden (zo 17 aug, 2014 11:38) kijk is de Trollstigen
in de route is opgenomen. Dus daar hoeven we dan niet apart iets voor te plannen. Hoewel?
Als de 'IntSaab route' van boven naar beneden is is het misschien wel leuk om voorafgaand aan IntSaab die Trollstigen
in omgekeerde richting te :O: :mrgreen:

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » wo 17 sep, 2014 13:03

@levensnevel: Ik ben drie keer op de Noordkaap geweest (1981, 1991 en 2008) en kan als ervaringsdeskundige zeggen dat je door de "kermis op de kaap" moet heen kijken. Het is vooral de reis erheen en weer terug waar je de tijd voor moet nemen en van moet genieten. De Noordkaap is dan weliswaar het doel, maar niet om zo snel mogelijk naartoe te jakkeren. Maar als je voor de schoonheid van Noorwegen gaat hoef je niet per sé naar de Noordkaap. Het fjordengebied (waar de IntSaabroute door gaat), de Lofoten en het gebied rond de Svartisen (poolcirkel) zijn beslist de moeite waard.

De IntSaab route is inderdaad van boven naar beneden op Trollstigen. Maar als je leuke bergwegen wilt rijden zijn er nog wel een paar in Noorwegen hoor...

Wij gaan waarschijnlijk ook naar Noorwegen volgend jaar. Helaas is IntSaab meestal een week of twee te laat voor ons om in de vakantie in te passen.

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » wo 17 sep, 2014 13:20

@N207

Noordkapp: point taken.
Maar ik begrijp van levensnevel jr dat er momenteel in noorwegen ri. Noordkapp een groot wegenverbeter project uitgevoerd wordt. Waardoor je dadelijk over honderden kilometers biljartlaken vlak asfalt ri. Noordkapp kan rijden. En dat is ook niet echt een uitdaging.

Ons voorlopig plan: een vakantietrip van een dag of 18
- in een paar dagen richting Lofoten reizen
- een week of wat in de Lofoten en het gebied rond de Svartisen toeven
- 2 of 3 of 4 dagen IntSaab (nog geen idee wat het programma zal zijn)
- in een paar dagen richting huis reizen

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » vr 03 okt, 2014 9:49

update
begrijp dat IntSaab 2015 in augustus gehouden gaat worden.
van 2 t/m 7 augustus om precies te zijn
vanavond meer details.
de website
http://www.intsaab2015.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
is iig nog niet actief

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » vr 03 okt, 2014 20:08

Loopt weer tegen het eind van het jaar en ik heb nogal wat vakantieuurtjes die ik op moet maken voordat het weer oliebollentijd is.
En dan neem je onwillekeurig ook gelijk de vakantie plannen voor 2015 eens door.
IntSaab 2015 dus
Vervolgens ga je wat zoeken. En op die zoektocht kwam ik op ons duits zusterforum deze twee bestanden tegen

Afbeelding

Afbeelding

waarschijnlijk van een flyer welke het organiserende commitee gedurende IntSaab 2014 heeft uitgedeeld:

Dat wordt dus een mooie 5 daagse roadtrip in Noorwegen met als toetje een 2-daagse route richting de fabriek waar het allemaal begon.
Op het forum van de organiserende Saabclub kwam ik nog dit

Afbeelding

overzichtje tegen.
Kortom, het ziet er allemaal zeer veelbelovend uit

Via FB heb ik contact gelegd met de betreffende Saabclub en men zal daar het organiserend commitee aan hun jasje trekken.
Verwachting is dat binnen enkele weken de betreffende website live gaat en er meer informatie beschikbaar komt.

Dus: wordt vervolgd ....

RolVer
In memoriam †

Bericht door RolVer » vr 03 okt, 2014 23:41

Het lijkt me een interessant evenement te worden.
Mijn belangstelling heeft het en de rit naar Trollhättan zie ik ook zitten. Wij zijn daar diverse keren geweest en het blijft een mooie omgeving waar veel te zien is.

Groet Rolf (hij heeft al een aantekening in zijn kalender gemaakt)

RolVer
In memoriam †

Bericht door RolVer » di 07 okt, 2014 21:07

Er is inmiddels het programma zichtbaar op de website http://www.intsaab2015.com/

Mijn collega is met een Noorse getrouwd en die komt regelmatig in dit gebied, zijn woorden:
"Rolf, zelfs als het al die tijd zou regenen dan nog zul je schitterende dagen hebben in de mooiste natuur die je kan voorstellen"

Er staan al wat fotoos bij.

Groet Rolf (hij is al helemaal enthousiast)

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » di 07 okt, 2014 22:11

Mooi Rolf,

bedankt voor de update.
http://www.intsaab2015.com/media/files/intsaab2015.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Mocht het doorgaan nemen we op de heenweg wellicht een snelle ferry voor de oversteek denemarken - noorwegen

Afbeelding

Hirtshals-Kristiansand via fjordline.com

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » di 07 okt, 2014 23:12

Weet niet of ze er ook op varen, maar kreeg gisteren een mailtje van Stena Line dat je kan boeken voor 2015.

RolVer
In memoriam †

Bericht door RolVer » di 07 okt, 2014 23:53

Je kan ook direct op Bergen varen vanaf Denemarken.
Is duurder, maar spaart een hotelnacht.

Of naar Oslo, een extra dag, om te sightseeën 8)

Groet Rolf (hij heeft nog voldoende stof om over na te denken)

Plaats reactie