900 S "de Belg" (verkocht)

1978-1993
tweemeter
Donateur
Donateur

Re: 900 S "de Belg"

Bericht door tweemeter » ma 19 dec, 2016 21:10

Toch maar alternatief van Krizzie besteld, kan ie er weer even tegen. Benieuwd hoe lang het duurt voordat het bezorgd wordt.

Foll
Geregistreerd lid

Bericht door Foll » ma 19 dec, 2016 21:44

Mooie leiding is dat! Die gaat vast goed lang mee. Alleen dat gaatje in de flens, dat lijkt me zo klein. Of heeft de originele dat ook wel? Ook nooit heel bewust naar gekeken moet ik eerlijk zeggen :P

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » ma 19 dec, 2016 22:41

Bij een kogelgelagerde turbo is het noodzakelijk om te zorgen dat je geen olie door de keringen duwt. Geen idee of het ook echt nodig is voor een normale turbo..

gertram
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door gertram » di 20 dec, 2016 4:02

Bij een normale glijlager turbo moet er zeker geen restrictie in. Originele leiding is 5,2 mm meen ik. Bij een kogelgelagerde kan een restrictor nodig zijn maar alleen als de druk langs de afdichtingsringen wordt geperst. Een medewerker van Turbo's Hoet heeft me overigens uitgelegd dat een ball-bearing turbo nooit kapot gaat door te veel oliedruk, de motor gaat hooguit roken.
Ik zou het gat net zo groot boren als de diameter van de leiding. En er heel goed voor zorgen dat je het slijpsel uit de leiding haalt.

Schippertje
Donateur
Donateur

Bericht door Schippertje » di 20 dec, 2016 16:25

De originele buis heeft een gat met het zelfde formaat als het gat in de pakking die er bij zit

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » di 20 dec, 2016 18:02

Ik ga eerst kijken wat ik geleverd krijg, niet altijd komt het plaatje overeen met hetgeen bezorgd wordt . Even afwachten dus.

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » zo 15 jan, 2017 18:58

En gemonteerd, heeft even geduurd maar hij rijdt weer. Ik heb het gat iets opgeboord, was eenvoudig te doen omdat de slang niet 1 geheel is. Er komt dus geen rommel in de slang als je boort.

Hij rijdt weer als vanouds, maar nu met een mooi glimmend slangetje onder de kap.

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » zo 26 mar, 2017 9:14

De kogel is door de kerk, na 7,5 jaar gaat 'de Belg' verkocht worden. Ik ga weer op zoek naar een cabrio en aangezien ik tegenwoordig nog maar plek heb voor 1 auto moet ik keuzes maken. Binnenkort krijgt ie nog een beurtje (bougies/filter etc.) en dan komt ie op autoscout en uiteraard hier op het forum.

Rik Tuin
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: 900 S "de Belg" (binnenkort te koop)

Bericht door Rik Tuin » zo 26 mar, 2017 11:53

Ai, geen spijt van de verkoop van jouw 900 cabrio?

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » zo 26 mar, 2017 11:57

Nee hoor, zo gaat het soms. Ik ga gewoon rustig op zoek naar een mooie cabrio.

Rik Tuin
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Rik Tuin » zo 26 mar, 2017 12:02

Weer een Saab? Een classic?

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » zo 26 mar, 2017 12:05

Ik denk het niet, zit meer aan iets met een 6-cilinder, automaat en achterwiel aandrijving te denken 8) .

Christiaan94
Donateur
Donateur

Bericht door Christiaan94 » zo 26 mar, 2017 13:17

Geen Saab meer? Wow! Erg jammer. Als hij te koop staat ga ik eens kijken of hij binnen budget valt :roll:

Edward9-5
Geregistreerd lid

Bericht door Edward9-5 » zo 26 mar, 2017 13:35

Christiaan94 schreef:Geen Saab meer? Wow! Erg jammer. Als hij te koop staat ga ik eens kijken of hij binnen budget valt :roll:
Ik denk dat het halve forum in de gaten gaat houden wanneer hij te koop komt... :D
(En 90% daarvan haakt direct weer af omdat het prijstechnisch tóch niet het buitenkansje-van-de-week blijkt te zijn :-P+ )

tweemeter
Donateur
Donateur

Re: 900 S "de Belg" (te koop)

Bericht door tweemeter » zo 02 apr, 2017 15:57

Hij staat te koop, foto's krijg ik er niet bij maar die staan straks op autoscout en Facebook. Autoscout vind dat het een GT is ;-).

http://ww3.autoscout24.nl/classified/309176319" onclick="window.open(this.href);return false;.

Wat ik hierna wil gaan rijden weet ik nog niet. Ik heb afgelopen week in een Z4 gezeten en daar pas ik helaas niet in. Valt dus af. Wellicht toch weer een Saab?

Plaats reactie