Snoekie's 9-5 3.0t......

1997-2010
snoekie
Geregistreerd lid

Re: Snoekie's 9-5 3.0t ARC

Bericht door snoekie » vr 29 mar, 2013 17:08

Update, de AS3 ligt klaar voor warmere dagen. De speakers in het dashboard zijn al vervangen.
AS1 heeft dus dezelfde speakers als AS2, dus van Pioneer, maar mist de speakers in de deuren en de versterker.

Ik ga zelf een kabelboom maken, als ik de site http://www.mitt-eget.com/saab/faq_audio.shtml mag geloven,zit er op de AS3 versterker niks anders dan voeding, geschakelde plus, massa, mute-control, 4x line-in en 9 speakers uit. Gelukkig is de donor nog beschikbaar en daar ga ik de stekkers nog uithalen.
De AS1 speakers, gaan via de ISO en de extra speakers gaan via extra draden. De deurspeakers voor, liggen naast de versterker, dus die kan ik zo aansluiten en de speakers in de hoedenplank moet ik extra kabel trekken. Al met al een mooi klusje om in mei in te bouwen.

snoekie
Geregistreerd lid

Bericht door snoekie » vr 29 mar, 2013 17:09

Oh ja..... En ondertussen moet ik nog wel even een nieuwe BDP sensor en geld gaan reserveren voor een verse distributie-riem, spanrollen, waterpomp en thermostaat....

snoekie
Geregistreerd lid

Bericht door snoekie » vr 03 mei, 2013 12:53

Nieuwe velgen! ALU-62

Afbeelding

snoekie
Geregistreerd lid

Bericht door snoekie » vr 03 mei, 2013 12:54

Afbeelding

robijn
Geregistreerd lid

Bericht door robijn » vr 03 mei, 2013 20:13

Staan hem goed die velgen!

Texpert
Geregistreerd lid

Bericht door Texpert » vr 03 mei, 2013 21:57

Fraaie upgrade :D

snoekie
Geregistreerd lid

Bericht door snoekie » ma 01 jul, 2013 11:12

De AS3 set is bijna compleet ingebouwd, de speakers zitten in de deuren en zijn aangesloten op de dradenbundel.
Het enige wat ik nog moet doen, is de versterker van stroom voorzien via de zekeringkast, de draden trekken voor de speakers in de hoedenplank en de radio laten aanmelden.

Omdat AS1 was ingebouwd, is de zekering van de versterker niet aanwezig, dus offer ik de zekering van de trekhaak (die ik toch niet heb) op.
Ik vond het wel typisch, dat er 2x 12V, 2x massa, 1x 12v schakel en 1x mute naar de versterker toe gaan.
De 2x 12V worden uiteindelijk 1x 12V 20A op de zekering kast en de 2 massa worden 1 massa net achter de passagiers-airbag.

Al met al toch een klus die prima te doen is

snoekie
Geregistreerd lid

Re: Snoekie's 9-5 3.0t ARC ombouwen van AS1 naar AS3 kan dus

Bericht door snoekie » vr 05 jul, 2013 8:16

Ombouw is geslaagd, de dealer heeft de AS3 radio aangemeld en alle 9 speakers geven nu geluid!
Wat waarschijnlijk nog nooit gedaan is, is nu werkelijkheid! Je kan dus een Saab 9-5 met AS1 ombouwen naar AS3

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » vr 05 jul, 2013 8:59

snoekie schreef:Ombouw is geslaagd, de dealer heeft de AS3 radio aangemeld en alle 9 speakers geven nu geluid!
Wat waarschijnlijk nog nooit gedaan is, is nu werkelijkheid! Je kan dus een Saab 9-5 met AS1 ombouwen naar AS3
toch weer een uitdaging erbij dus......

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » vr 05 jul, 2013 9:10

ik had het vorig jaar ook al in mijn estate gedaan ik had de boel binnen een uurtje aan de praat

ralph_m
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door ralph_m » za 06 jul, 2013 22:05

Goed dat het werkt!
Kan je mischien een lijstje met benodigdheden plaatsen?
Ga het tzt ook nog eens in mijn estate zetten, dus een overzicht zou handig zijn

brian76
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door brian76 » ma 08 jul, 2013 10:10

Ik ben ook erg benieuwd naar de ombouw, wat je allemaal hebt gebruikt.
Heb nu ook AS1, maar valt erg tegen, alleen leuk voor achtergrond muziek te gebruiken :oops:

emiel00
Geregistreerd lid

Bericht door emiel00 » ma 08 jul, 2013 22:31

Hier ook benieuwd naar de ervaringen...

o.a. of de kabels van de voordeurspeakers nog ergens samenkomen achter het dashboard of dat deze ergens langs de deurstijl moeten worden afgetakt ?
zo ja, welke kabels /kleuren ?

er ligt in ieder geval geen connector op de plaats waar de versterker normaal zit.

gr, Emiel

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » di 09 jul, 2013 0:25

er is wel degelijk een stekker voor de deuren bij as1 op plek de waar bij as2/3 de versterker zit

die stekker is dezelfde stekker als bij de 9-3 as3 als je niet de hele poespas van de extra kabelboom in je wagen trekken wil kan je een as3 versterker en deur speakers van een 9-3 gebruiken zodat je toch een as2 geluid krijgt :wink:

snoekie
Geregistreerd lid

Bericht door snoekie » di 09 jul, 2013 7:30

Als je een AS3 kabelboom gebruikt, uit hetzelfde bouwjaar, zijn het dezelfde kleuren. Stekker losknippen, aan elkaar solderen en klaar.....
Voor de achterdeuren heb ik ze aangesloten op de originele ISO stekker.

Plaats reactie