9-5 NG Estate

2010-2012
Plaats reactie
fujin
Geregistreerd lid

Re: 9-5 NG Estate

Bericht door fujin » wo 21 dec, 2011 19:04

Garrett schreef:Check viewtopic.php?f=97&t=109152" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
waar is deze foto gemaakt trouwens?
ziet er toch echt al uit als te koop staande in een gewone showroom..

denk niet dat de saabs die al besteld zijn nog geleverd zullen worden!
maar zijn er in geen enkel land gehomologeerde verkocht, usa of zweden zelf? want dan is het natuurlijk wel mogelijk om ze te importeren zonder probleem, als ik een echte saabfreak was, geld had, en een garage zou hebben wist ik wel. zie je zelf al rondrijden in een super moderne 9-5, waar je dus nooit een andere van tegenkomt, terwijl het toch geen oldtimer ofzo is.. magnifiek toch.

overigens, hoeveel zijn er gemaakt van de sedan? of verkocht in Belgie? je ziet ze ook niet zo heel vaak natuurlijk, dus die worden ook best exclusief. spijtig dat de garantie wegvalt.

nu houd ik het bij mijn moto's.

Spatje
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Spatje » wo 21 dec, 2011 20:52

Ik wacht eerst maar eens rustig af of er nog een doorstart wordt gemaakt. Dan kijken we wel verder, voor de echte volhouders die een auto in bestelling houden zal er wel een soort "Aero support" versie komen. 330pk voor de prijs van 220pk :wow:

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » wo 21 dec, 2011 20:54

fujin schreef:waar is deze foto gemaakt trouwens? ziet er toch echt al uit als te koop staande in een gewone showroom.
Wat denk je van Saab Kegels in (Oud-)Turnhout? Zie de link naar het betreffende topic in jouw quote :idea:

fujin
Geregistreerd lid

Bericht door fujin » wo 21 dec, 2011 21:14

[]oeps sorry!
Reden: Quote verwijderd

WJE van der Werf
Geregistreerd lid

Bericht door WJE van der Werf » di 17 jan, 2012 23:22

Goed voorbeeld doet goed volgen, dus heb ik inmiddels ook een tweedehands 9-5 Aero Estate gekocht, uit 2006!

In een opwelling ben ik dit najaar nog even bij de BMW-dealer geweest, maar ik kreeg er onvoldoende gevoel bij.
Ook deze Dame Edna, die ik vanuit mijn Aero MY04 altijd met gemengde gevoelens heb bekeken, vond ik vele malen fijner en specialer.

De Dame is knalrood en heeft inmiddels een nieuw (kunst)gebitje gekregen: een Hirsch grille.
Volgende week komen er alu dakrails op. Daarna zal ik haar laten voorzien van nog wat andere goodies (upgrade, dp, dubbele uitlaat etc.), waarover ik sinds zondag met gelijkgestemden van dit forum in conclaaf ben. Mijn dank gaat uit naar de organisatie van de meeting in Valkenburg!

De bestelling van de nieuwe Estate heb ik nog maar niet geannuleerd. Ik wacht de berichten van de curator rustig af.
Alhoewel: nu ik de rollen staal zie langskomen waarvan mijn auto had kunnen worden gemaakt, begin ik toch echt met grote vrezen te vrezen dat dit niet meer goed gaat aflopen. Misschien is Victor Muller bereid om een goed bod op zijn eigen auto te accepteren, mocht het niets meer worden...

tecks
Geregistreerd lid

Bericht door tecks » wo 18 jan, 2012 9:16

WJE van der Werf schreef:Misschien is Victor Muller bereid om een goed bod op zijn eigen auto te accepteren, mocht het niets meer worden...
Er zijn anders ook nog hele aardige showroommodellen te scoren bij de dealers. Die zullen een goed bod ook met een warm welkom tegemoet zien.

WJE van der Werf
Geregistreerd lid

Bericht door WJE van der Werf » wo 18 jan, 2012 17:55

Helemaal eens, maar de gewenste configuratie, met in elk geval 2.0T automaat, licht interieur, drive sense (standaardvering vind ik echt onaangenaam) en een graphic info display, vind ik helaas (nog) nergens.

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door U-Poll » wo 18 jan, 2012 21:18

Volgens mij hebben we het dan over sedan's, geen estate's. Ik meen me namelijk te herinneren dat deze laatste NIET aan particulieren verkocht mogen worden - ze hebben een speciaal kenteken, nog niet toegestaan op de NL wegen, of-zo-iets.

... mocht dat echter niet zo zijn ... dan, dan, dan... oh, nee! ik heb net een prachtige 9-5 Estate MY09 blahdiblah uitvoering gekocht...

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » wo 18 jan, 2012 21:32

Valt vast wel een mouw aan te passen via Engelse kit-car registratie? Mocht het al zover komen...

Dax
Geregistreerd lid

Bericht door Dax » di 08 mei, 2012 20:56

Zou die Estate inmiddels nou nog nooit ergens zijn afgeleverd? Er zullen er toch best een aantal van geproduceerd zijn, waar zijn die gebleven?

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » di 08 mei, 2012 22:12

wat dacht je van de shredder? (helaas, had m zo graag willen rijden)

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

9-5 NG Estate

Bericht door U-Poll » di 08 mei, 2012 22:47

... ik zou er ook best wat voor over hebben gehad! Zó jammer dat het 'einde oefening' is...

jogi123
Geregistreerd lid

Bericht door jogi123 » di 08 mei, 2012 23:34

Of het betere knip en plak werk ........... zoals er in het verleden ook gedaan was met een 900 :shock: :evil:

Heb je wel een heeele unieke .............

Mvrgr JG

Blindstra
Geregistreerd lid

Bericht door Blindstra » di 08 mei, 2012 23:37

Garrett schreef:Valt vast wel een mouw aan te passen via Engelse kit-car registratie? Mocht het al zover komen...
Bedoel je dat er geen Europese homologatie voor is afgegeven dan?

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

9-5 NG Estate

Bericht door Tubbe » wo 09 mei, 2012 0:09

@blindstra; een bladzijde of twee terugbladeren (of naar p.1) en je kunt lezen dat dat inderdaad al geconcludeerd is....

Plaats reactie