535d - de belichaming van de vlucht van de dieseltechniek
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Tja, wens van de eigenaar. Hij houd van schakelen en van snelle auto's, zijn zakelijke auto zal waarschijnlijk nooit van een automaat voorzien worden.
Nou ja, het blijft natuurlijk wel een diesel: Je kunt er schakellui in rijden, maar er zullen toerentallen zijn waar 'ie niet zo lekker doortrekt, diesels van tegenwoordig zijn smerig snel, alleen hebben ze een minder grote powerband dan benzinemotoren, al word dit tegenwoordig gedeeltelijk opgelost door (twee) Turbo's met variable geometrie.
Nou ja, het blijft natuurlijk wel een diesel: Je kunt er schakellui in rijden, maar er zullen toerentallen zijn waar 'ie niet zo lekker doortrekt, diesels van tegenwoordig zijn smerig snel, alleen hebben ze een minder grote powerband dan benzinemotoren, al word dit tegenwoordig gedeeltelijk opgelost door (twee) Turbo's met variable geometrie.
-
andersson
- Geregistreerd lid
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Audi A6 3.0 TDI Quattro Tiptronic:andersson schreef:wie heeft cijfers van acceleratie 3.0 TDI versus 35d?
en dan: bv A4 3.0 tdi met 335d vergelijken?
ik denk dat de 35d op voornamelijk tussensprints een stuk vlotter is
V6 met twee turbo's
171 kW/233 pk bij 4.000 tpm
450 Nm bij 1.400 tpm
0-100 km/h: 7.1 seconden
80-120 km/h: 5.3 seconden
Topsnelheid: 247 km/h
BMW 535d Sedan:
Zescilinder-lijn met twee turbo's
210 kW/286 pk bij 4.400 tpm
580 Nm bij 1.750 tpm
0-100 km/h: 6.4 seconden
80-120 km/h in 'D': 3.87 seconden
Topsnelheid: 250 km/h
Audi A4 3.0 TDI Quattro Tiptronic:
V6 met twee turbo's
176 kW/240 pk bij 4.000 tpm
500 Nm bij 1.500 tpm
0-100 km/h: 6.1 seconden
BMW 335d Sedan:
Zescilinder-lijn met twee turbo's
210 kW/286 pk bij 4.000 tpm
580 Nm bij 1.750 tpm
0-100 km/h: 6.2 seconden
80-120 km/h in 3/4 (automaat in Manuel): 3.2 en 4.1 seconden
'DS': 3.5 seonden (snelst) 3.66 (langzaamst)
-
andersson
- Geregistreerd lid
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Audi A6 op YouTube nagemeten, inderdaad 80-120 km/h in 5.3 seconden
BMW 535d is sneller dan Autoweek opgeeft: 80-120 km/h in 3.8 seconden, snelst gemeten tijd zelfs 3.6 seconden.
Van de Audi A4 zijn nog geen fimpjes, de 335d ga ik nog nameten.
Edit: 80-120 km/h in 'DS': 3.5 seconden
De BMW 535d is dus aanzienlijk sneller dan de A6 3.0 TDI, maar dat komt ook door het 53 pk en 130 Nm hogere koppel, als je de A6 laat tunen zal het elkaar niet veel ontlopen.
Wat betreft de 335d vs. A4 3.0 TDI, ik denk dat deze twee erg goed aan elkaar gewaagd zijn, de Audi is echt retesnel! (zie A5 TDI vs. S5).
BMW 535d is sneller dan Autoweek opgeeft: 80-120 km/h in 3.8 seconden, snelst gemeten tijd zelfs 3.6 seconden.
Van de Audi A4 zijn nog geen fimpjes, de 335d ga ik nog nameten.
Edit: 80-120 km/h in 'DS': 3.5 seconden
De BMW 535d is dus aanzienlijk sneller dan de A6 3.0 TDI, maar dat komt ook door het 53 pk en 130 Nm hogere koppel, als je de A6 laat tunen zal het elkaar niet veel ontlopen.
Wat betreft de 335d vs. A4 3.0 TDI, ik denk dat deze twee erg goed aan elkaar gewaagd zijn, de Audi is echt retesnel! (zie A5 TDI vs. S5).
-
andersson
- Geregistreerd lid
interesting.
wat is nou de reden dat audi de 3.0 TDI niet standaard chipt? zal toch echt wel een reden voor zijn, een niet marketing reden in dit geval, want meer vermogen levert ie niet in een uitvoering, terwijl er toch echt een gat zit tussen de 3.0 tdi en de 4.2
mijn conclusie: ze durven het niet aan. maar waarom niet? op een gechippte kan je toch ook officieel via audi nog aanspraak maken op fabrieksgarantie?
wat is nou de reden dat audi de 3.0 TDI niet standaard chipt? zal toch echt wel een reden voor zijn, een niet marketing reden in dit geval, want meer vermogen levert ie niet in een uitvoering, terwijl er toch echt een gat zit tussen de 3.0 tdi en de 4.2
mijn conclusie: ze durven het niet aan. maar waarom niet? op een gechippte kan je toch ook officieel via audi nog aanspraak maken op fabrieksgarantie?
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
V6Aero
- Donateur (4x)

-
verde900
- Donateur

toch is durability doorgaans wel de reden waarom ze niet standaard chippenandersson schreef:interesting.
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
Het is inderdaad ABT.9-5 aero-estate schreef:PON is in dit geval ABT?sjoerdk schreef:Dat klopt, auto bij PON laten tunen en je behoud de fabrieksgarantie.
Hoe snel is een 9-5 Aero eigenlijk van 80-120?
Volgens Autoweek in 'D' 8 seconden
Ik ga het voor de zekerheid nog even uitzoeken op internet.
-
V6Aero
- Donateur (4x)

-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
Henk-Jan
- Donateur

Het is geen VAG-auto hè.sjoerdk schreef:Volgens Autoweek in 'D' 8 secondenHoe krijgen die knakkers dat in godsnaam voor elkaar? Hij zit rond de 4 a 4.5 seconden schat ik.
Wacht maar tot SAAB met een Twin-turbo 1.2 komt met variabele geometrie!sjoerdk schreef:Alleen hebben ze een minder grote powerband dan benzinemotoren, al word dit tegenwoordig gedeeltelijk opgelost door (twee) Turbo's met variable geometrie.
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid