Duivelse dillema's

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Duivelse dillema's

Bericht door Sapphire » ma 01 apr, 2024 16:42

Je kunt ook overwegen als je de tijd er voor kunt vrijmaken om een trip naar bijv de Alpen te plannen met de Saab, gewoon paar dagen rijden in je eentje (of met iemand samen). Dan ervaar je vanzelf weer “het gevoel” waardoor je ‘m wilt houden en er iets wordt aangezwengeld om er weer vaker mee te rijden (en wellicht andere stalling zoeken), of niet. Bij verkoop ben je ‘m wss zo kwijt, dus vooraf goed toetsen of die moet blijven. Verhuren zou ik ook zeer zeker niet doen. Mijn ervaring is dat als ik een auto langere tijd niet gebruik dat verkoop vaker door mijn hoofd gaat, zodra ik er weer eens mee rijd wordt dit gevoel weer enige tijd de kop ingedrukt. Maar het is inderdaad lastig voldoende “gelegenheid” te vinden om te rijden. Het feit dat je vrijwel nergens veilig kunt parkeren speelt daarbij ook mee voor mij.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » ma 01 apr, 2024 20:50

Niet doen, je krijgt spijt en als je deze spijt terug wil draaien kom je er tegenwoordig steeds moeilijker aan. Dus dat is een extra dingetje om over na te denken.
En de kans dat je voor motorrijden te oud wordt komt eerder.

Ik heb best wel eens domme beslissingen genomen wat auto’s betreft, ik doe er een aantal uit de verzameling ook zo maar niet weg.

Mijn vrouw vraagt wel eens , maar ze staan daar , tja vanochtend nog even een rondje in de hal. Toch wel gaaf
Vorige week stapte ik in, sprak een man mij aan. Wat een mooie saab ( was mijn minst mooie) Oja mijn vrouw hoorde dat ook en dat voelt goed.

Kopen zonder overleg (deed ik eerst ook) kan nog erger. Gewoon kopen en verstoppen tussen de verzameling
Moet je er wel genoeg hebben staan :D

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » ma 01 apr, 2024 21:04

Naar mijn mening slaat Sapphire hier de spijker op zijn kop. Ik roep het ook vaker: hoe meer je erin rijdt hoe meer je ervan gaat houden. Dus als je er te weinig in rijdt moet je er gewoon meer in zien te rijden. 8)

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » ma 01 apr, 2024 21:20

Zo is het! Ik zet mijn krakerige oude classic sinds een tijdje in als vast vervoer; dat doet wonderen voor de hechting. Kortom: lekker rijden, dan verdwijnt het dilemma vanzelf.

Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Gårdarket » zo 07 apr, 2024 11:08

Toen ik de auto uit de stalling haalde en de auto startte was een bigsmile niet te onderdrukken. Wat een heerlijk geluidje produceert die Simons uitlaat, daar kan ik van genieten. En de auto zelf: het blijft een plaatje :love:

De kogel is door de kerk (voorlopig dan). Ik heb besloten dat ik de 900 in ieder geval dit jaar nog blijf rijden. Wat hier al eerder genoemd is: verkopen doe je maar 1 keer en als je spijt krijgt is het te laat. Of het gaat lukken om wat meer tijd vrij te maken blijft de vraag maar de goede voornemens zijn er in ieder geval.

Plaats reactie