T7 ECU Tuning
-
evo
- Donateur (2x)

Re: T7 ECU Tuning
Volgens mij behoef je geen GND aan te sluiten, maar dan voor de zekerheid wel je computer "floating" houden. Dus niet aarden. Laptop op accu bijv.
De reden waarom ik denk dat GND de zaak alleen maar kan verzieken is de kans op ground-loops...
De reden waarom ik denk dat GND de zaak alleen maar kan verzieken is de kans op ground-loops...
-
AR
- Donateur (2x)

Ik had zojuist mijn eerste fuelcut te pakken, dus die maagedelijkheid is ook verdwenen.
Bij een T7 is dat toch op luchtmassa, niet op druk, of kan beide?
De Fuelcut staat op 1400. Ik was op het moment niet aan het loggen, het was iig 3e versenlling rond de 4000rpm met een Mreq van 1315.
Wellicht, om te beginnen in de boostcalregmap, de waardes iets verlagen ronde de 4000rpm om een overshoot tegen te gaan?
Arco
Bij een T7 is dat toch op luchtmassa, niet op druk, of kan beide?
De Fuelcut staat op 1400. Ik was op het moment niet aan het loggen, het was iig 3e versenlling rond de 4000rpm met een Mreq van 1315.
Wellicht, om te beginnen in de boostcalregmap, de waardes iets verlagen ronde de 4000rpm om een overshoot tegen te gaan?
Arco
-
AR
- Donateur (2x)

Zo dat is weer opgelost. Boostmap iets aangepast.
Flashen met de GND los, lijkt nu goed/beter te gaan via de I-bus. Als ik meer tijd heb maak ik wel een aansluiting direct op de ECU.
Tijdens de hammetjes werd geschetst om met een openbin te rijden, Boostadaptie uit en op die manier de Boostmap strak te krijgen toch? Dan ga ik toch mijn tank maar leegrijden, vullen met benzine en hier maar eens mee aan de slag.
Gr Arco
Flashen met de GND los, lijkt nu goed/beter te gaan via de I-bus. Als ik meer tijd heb maak ik wel een aansluiting direct op de ECU.
Tijdens de hammetjes werd geschetst om met een openbin te rijden, Boostadaptie uit en op die manier de Boostmap strak te krijgen toch? Dan ga ik toch mijn tank maar leegrijden, vullen met benzine en hier maar eens mee aan de slag.
Gr Arco
-
evo
- Donateur (2x)

Open-binz zijn cool
Elke parameter live tunen.
10 Run loggen,
20 Parkeren
30 Analyseren
40 Aanpassen
50 GOTO 10
geen END, want klaar zijn we nooit
Oh... wel zo nu en dan tanken 
Elke parameter live tunen.
10 Run loggen,
20 Parkeren
30 Analyseren
40 Aanpassen
50 GOTO 10
geen END, want klaar zijn we nooit
-
Maarten
- Lid van verdienste
BoostCal.EnableBoostAdap op 0 zetten tijdens het maken van een boostmap, anders vertroebelt de adaptie de waarden.
-
AR
- Donateur (2x)

Waar hebben jullie (voor de handbakrijders) de koppelbegrenzer van de 2e versnelling op staan? Mijn staat op 360nm, wat inhoudt dat ik bij 3000rpm en dipje krijg omdat hij dan op het moment dat de druk opgebouwd word (en in de 3e,4e,5e versnelling 400+nm levert) ineens in de koppelbegrenzer valt. Meestal schakel ik over rond de 3500rpm. Probleem doet zich ook voor als ik ineens op het gas ga, hij bouwt lekker snel druk op maar klapt direct in de koppelbegrenzer. Nu rijd ik niet heel veel in de 2e versnelling, maar wil toch kijken of ik wat verder kan finetunen.
Iemand een tipje hierin, eigenlijk zou de koppelcurve per versnelling over het hele toerenbereik aanpasbaar moeten zijn
Misschien de begrenzer iets hoger zetten? Of zijn er manieren om de boost per versnelling te beperken?
Gr Arco
Iemand een tipje hierin, eigenlijk zou de koppelcurve per versnelling over het hele toerenbereik aanpasbaar moeten zijn
Gr Arco
-
AR
- Donateur (2x)

Ik heb de torquelimiter iets lager gezet, op 350 ipv 360nm. Dit zou theoretisch moeten betekenen dat de limiter iets eerder, bij een lager toerental al ingrijpt. Op dat moment is de turbo nog aan het opspoelen waardoor er als begrenst wordt ruim voordat de maximale boost bereikt is. Vanmiddag ff flashen om te kijken of het scheelt.
Arco
Arco
-
0240613
- Geregistreerd lid
T7 ECU Tuning
Vanavond eindelijk eens tijd gehad om goed naar de handleiding te kijken. nu wordt me opeens veel duidelijk...
Heeft iemand een stage 1 aero bin voor me zodat ik eens kan kijken welke maps zijn aangepast? Ik heb eens wat met de autotune zitten spelen maar deze kiest soms waardes die ik niet begrijp. Waarom een fuelcut bij 1550 mcg terwijl de bin max 1245 mcg vraagt. Ook zijn sommige maps na de autotune lineair terwijl ze standaard een kromme lijn hadden. Lijkt me niet goed.
Weet iemand hoe het precies zit met het max vermogen en koppel op lpg? Uiteraard ga ik de nieuwe bin pas rijden wanneer deze getest is met een breedband lambda, maar een schatting van te voren zou niet verkeerd zijn. Nu 250 pk 5 inj vialle.
Het mooiste zou zijn wanneer er 2 bins geladen kunnen worden en dat je om kan schakelen. Huidige Bin op lpg. Stage 3 Bin voor wanneer de auto op benzine loopt. Is dit onmogelijk?
Heeft iemand een stage 1 aero bin voor me zodat ik eens kan kijken welke maps zijn aangepast? Ik heb eens wat met de autotune zitten spelen maar deze kiest soms waardes die ik niet begrijp. Waarom een fuelcut bij 1550 mcg terwijl de bin max 1245 mcg vraagt. Ook zijn sommige maps na de autotune lineair terwijl ze standaard een kromme lijn hadden. Lijkt me niet goed.
Weet iemand hoe het precies zit met het max vermogen en koppel op lpg? Uiteraard ga ik de nieuwe bin pas rijden wanneer deze getest is met een breedband lambda, maar een schatting van te voren zou niet verkeerd zijn. Nu 250 pk 5 inj vialle.
Het mooiste zou zijn wanneer er 2 bins geladen kunnen worden en dat je om kan schakelen. Huidige Bin op lpg. Stage 3 Bin voor wanneer de auto op benzine loopt. Is dit onmogelijk?
-
inactief
- Geregistreerd lid
Luie mieter, lezen en zoeken....
De bin's worden met T7 suite meegeleverd, even zoeken en je vind ze. Ook op trionictuning / ecu project staan alle bins.
Autotune is ook maar een ding, een start, om zelf verder op te borduren.
LPG: meten is weten! 200 pk ongeveer...
50 saab pk's per witte, en 60 / 65 pk's ongeveer per bruine injector.
2 bins laden kan niet. Performance mode kan wel (zoek hier maar op) maar werkt niet fijn / stabiel.
Succes met lezen!
De bin's worden met T7 suite meegeleverd, even zoeken en je vind ze. Ook op trionictuning / ecu project staan alle bins.
Autotune is ook maar een ding, een start, om zelf verder op te borduren.
LPG: meten is weten! 200 pk ongeveer...
50 saab pk's per witte, en 60 / 65 pk's ongeveer per bruine injector.
2 bins laden kan niet. Performance mode kan wel (zoek hier maar op) maar werkt niet fijn / stabiel.
Succes met lezen!
-
evo
- Donateur (2x)

Koppel kun je goed doorbouwen door de hoge klopvastheid van LPG. Max vermogen voor een Vialle schat ik zo op de 280pk. Daar zal je ongeveer aan de max capaciteit van je pomp zitten (daarna stort je druk in... ) als je niet al eerder aan de max capaciteit van je injectoren zit0240613 schreef:...Weet iemand hoe het precies zit met het max vermogen en koppel op lpg? Uiteraard ga ik de nieuwe bin pas rijden wanneer deze getest is met een breedband lambda, maar een schatting van te voren zou niet verkeerd zijn. Nu 250 pk 5 inj vialle...
Als je niets / weinig aan je brandstof maps doet hoef je niet meteen met een WBL in de weer. In closed-loop regelt je NBL je AFR. Afwijkingen kun je makkelijk via je Amul in de gaten houden (let echter dan ook op je Aadd, want deze beinvloed natuurlijk je Amul).
2 bins laden? Je kunt een open-bin gaan rijden dan zou je die functionaliteit bezitten. Heb je echter wel een car-puter nodig. Andere optie is het LPG gedeelte van T7 aanspreken
Succes!
-
0240613
- Geregistreerd lid
T7 ECU Tuning
Inmiddels rij ik rond met 410 nm en 250 pk. Verschil is goed te merken. Mreq is ongeveer 1270 en wordt ook gehaald. Onderin het toerenbereik nog soepeler en voelt veel sneller. Nog wel even de pedal map aanpassen, ik heb het idee dat ik het gaspedaal half hoef in te trappen voor volgas. Is jullie ervaring ook dat de cruisecontrol wat zoekeriger is geworden? Vooral bij 80 in de vijfde versnelling zie ik de turbo meter heen en weer gaan. Het is niet veel maar wel te zien.
Deze configuratie gaat goed op lpg. Moet vast nog meer koppel uit te halen zijn maar ik vind het prima zo
Deze configuratie gaat goed op lpg. Moet vast nog meer koppel uit te halen zijn maar ik vind het prima zo
-
Tubefreak
- Donateur

Dat zoekerige vd cc is helaas standaard zo. Bij hogere snelheden is het wel weg gelukkig, maar het ontwerp is wat dubieus.
-
evo
- Donateur (2x)

CC zoekerig? Dan heb je je werk niet goed gedaan....
Maps schalen en limiters ophogen kan iedereen. Het netjes doen... da's wat we (hier) leren
Er zitter overigens redelijk wat CC parameters in T7, hoewel je daar zo 1,2,3 niets mee hoeft te doen om het "netjes" te krijgen. Meer een kwestie van smaak. Hoe heb je je pedal map opgebouwd? Gecopieerd van een andere bin of zelfgemaakt? Mengelmoesje van beide?
Er zitter overigens redelijk wat CC parameters in T7, hoewel je daar zo 1,2,3 niets mee hoeft te doen om het "netjes" te krijgen. Meer een kwestie van smaak. Hoe heb je je pedal map opgebouwd? Gecopieerd van een andere bin of zelfgemaakt? Mengelmoesje van beide?
-
0240613
- Geregistreerd lid
T7 ECU Tuning
Ik ga de pedal map gebruiken van de originele Bin. De huidige is aangepast door de autotune. Wel limiteert de huidige pedal map het vermogen tot 250 pk. Ik ga wel wat moois knutselen. Tijd is een beetje de beperkende factor. Net een kleine erbij, is 8 dagen oud. En als ik op de pc bezig ben wil mijn andere zoon steeds woezel en pip kijken.
-
Tubefreak
- Donateur

De standaard config van de cruise control van de aero (my04) is al zoekerig. Ipv een beetje gas te geven bij 80 km geeft hij elke 5 seconden een beetje gas en dan weer los, geeft een zeer vervelende rij ervaring. Een kenmerk wat andere 9-5 rijders met standaard config ook merken. Maar als daar een aanpassing voor mogelijk is, hoor ik dat heel graag.