Goedkope 9³NG Cabrio's

Ergens in België een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
Plaats reactie
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Goedkope 9³NG Cabrio's

Bericht door Ronnes » za 02 mei, 2026 20:47

Als je deze zomer goedkoop open wilt rijden, is dit je kans. :) Het valt me op dat pre facelift modellen een pak goedkoper zijn. En dat de prijzen in België een stuk lager liggen dan in Nederland.

1.8t - manueel - 170.000km - Vraagprijs € 5.500

Afbeelding

Afbeelding

https://www.2dehands.be/v/auto-s/saab/m ... a8c1b5593e

1.8t - automaat - 164.000km - Vraapprijs € 6.950

Afbeelding

Afbeelding

https://www.2dehands.be/v/auto-s/saab/m ... aat-proper

1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Goedkope 9³NG Cabrio's

Bericht door 1001760 » zo 03 mei, 2026 10:32

uitgebreide beschrijving bij die eerste

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » zo 03 mei, 2026 11:34

Ronnes schreef:
za 02 mei, 2026 20:47
Het valt me op dat pre facelift modellen een pak goedkoper zijn. En dat de prijzen in België een stuk lager liggen dan in Nederland.
handbakken zijn ook goedkoper heb ik het idee

Arno1965
Donateur
Donateur

Bericht door Arno1965 » zo 12 jul, 2026 10:08

Wel leuker rijden (buiten de file dan)

phanot
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door phanot » zo 12 jul, 2026 10:38

Een Belgische auto heeft vaak een roestige bodem, dat komt omdat ze vaak op een onverharde ondergrond geparkeerd worden naast het huis (op grint of erger nog op het gras), dus altijd de onderkant goed inspecteren.
Wat de kilometerstand betreft, een Belgische auto is met 150.000 km mechanisch vaak evenveel versleten als een Nederlandse met 300.000 km.
(veel meer korte stukjes rijden, alle 100 meter stoppen, schakelen, optrekken...)
Maar dat is mijn persoonlijke ervaring/mening. Er zitten ook hele goede bij.
-tot begin jaren 90 kon je jaarlijks 1/5 van het aankoopbedrag aftrekken van je personenbelasting. Daardoor was het oninteressant om langer dan 5 jaar te blijven doorrijden met je wagen. Auto's ouder dan 9 jaar werden bij de dealers meestal niet meer ingeruild (wegens te oud) als je een nieuwe kocht.
Die mentaliteit speelt ook nog bij velen, dat maakt de vraagprijzen voor een 10 jarige auto dan wel weer goedkoop.

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » zo 12 jul, 2026 13:25

phanot schreef:
zo 12 jul, 2026 10:38
een Belgische auto is met 150.000 km mechanisch vaak evenveel versleten als een Nederlandse met 300.000 km.
(veel meer korte stukjes rijden, alle 100 meter stoppen, schakelen, optrekken...)
Maar dat is mijn persoonlijke ervaring/mening. Er zitten ook hele goede bij.
in BE is de keuring gewoon veeeel strenger die mannen zijn muggenzifters tegenover dat men in nl bij een apk er een blinde aanstaat die nog doof is ook
bv : een bodem plaat mag in BE geen roest gaten hebben ;man wat ik al gezien heb bij nl autos
fred flinstone was er jaloers op geweest

Plaats reactie