tom tom

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Sander
Forum Admin

Re: tom tom

Bericht door Sander » zo 26 dec, 2010 14:11

Dacht ik ook, maar de optie nooit gevonden.
Is dat niet alleen als er een actie bij zat?

postma
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door postma » zo 26 dec, 2010 14:14

Kijk eens op de site van TT :idea:

Julius C.
Geregistreerd lid

Bericht door Julius C. » zo 26 dec, 2010 14:21

Via TT site kun je TT Home proggie downloaden. Je kan voor appel of windhoos kiezen qua programma. Installeren op de peecee en dan je apps er aan hangen. Je kan diverse dingen instellen en een online account aanmaken. Meestal gelden er alleen software updates. Hangt af van pakketten enzo.
Ik zit op mijn Nokia te hannessen, anders had ik wel wat kunnen linken.

Succes en een fijne kerst!

Edit: even een collega weggejaagd achter de pc. Dit is de link.

http://www.tomtom.com/services/service. ... 3god4SHGnw

aZuL2001
Geregistreerd lid

Bericht door aZuL2001 » zo 26 dec, 2010 15:21

Meest recente kaart verzekerd is de benaming van TomTom.
TomTom Home inderdaad op je pc installeren, en daarmee kun je inderdaad de kaart bijwerken.

aZuL2001
Geregistreerd lid

Bericht door aZuL2001 » zo 26 dec, 2010 16:13

Dat is wat anders dan je Meest recente kaart verzekerd

Dat zijn de "reguliere" kaart update's. Daar kun je je inderdaad ook abonneren. Is volgens mij alleen zinvol als je er veel gebruik van maakt.
Of je perse de nieuwste kaart wil hebben.

Meest recente kaart verzekerd zit in TomTom Home onder Extra. Is een eenmalige update en moet je binnen 30 dagen na eerste keer aanzetten benutten.
Kan een forse download zijn.

aZuL2001
Geregistreerd lid

Bericht door aZuL2001 » zo 26 dec, 2010 16:21

Ook de TomTom website heeft een zoekfunctie ;)

Hans9-5
Geregistreerd lid

Bericht door Hans9-5 » zo 26 dec, 2010 17:00

Via TT-Home kan je een kaart-update abonnement nemen en de flitsers. Gemakkelijk, maar dat wil niet zeggen dat je alle aller nieuwste wegen er al op hebt. Standaard zit bij West-EU enkel de hoofdwegen erop; na update heb je zelfs de kleinste stof weg in Portugal erop en navigeert hij je van de bush naar de bewoonde wereld.

Maar anders kan ook;
Zo rijd ik in Spanje, vlak bij de grens van PT al jaren naast een nieuwe autoweg waar hij me maar op wil krijgen, echter die is nog steeds niet open en soms nog onder constructie. Maar in San Sebastian stond in juni de nieuwe rondweg er nog totaal niet op die dan net open was.

En toch zweer ik bij TT, al heb ik Saab-nav erin

djairo
Geregistreerd lid

Bericht door djairo » ma 27 dec, 2010 10:47

[]Eerlijk gezegd ik ook, alhoewel m'n Denso navigatie in de 9.5 bijna gans Europa bestrijkt en 1000x meer mogelijkheden heeft, zweer ik bij het simpele gebruiksgemak van m'n Tom-Tom One'tje, met enkel de Benelux op.
Als ik ooit wat verder rij zal de Denso wel van pas komen, maar voor hier in Belgie volstaat de TT meer dan goed.
Ik upload zelden, tenslotte kwam ik vroeger met een kaart of stadsgids van soms meer dan 10 jaar oud steeds vlot ter bestemming, en voor de"final touch" heb ik nog steeds de schakelaar van het rechterraampje, om aan een"local" de weg te vragen, simpel niet :wink:

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » ma 27 dec, 2010 11:40

Je kan sowieso beter de mannenstem instellen, die weten de weg meestal beter! :twisted:

aZuL2001
Geregistreerd lid

Bericht door aZuL2001 » ma 27 dec, 2010 12:08

Sonab schreef:Je kan sowieso beter de mannenstem instellen, die weten de weg meestal beter! :twisted:
Weet je dat zeker ? ;)
Afbeelding

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » ma 27 dec, 2010 13:29

Haha, dat lijkt me een leuke update, kom je blauw van het lachen op bestemming aan!

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » ma 27 dec, 2010 13:37

willeme kiest denk ik voor een zwoele vrouwenstem en dan expres verkeerd rijden :wink:

aZuL2001
Geregistreerd lid

Bericht door aZuL2001 » ma 27 dec, 2010 13:59

Snelwegen en tolwegen vermijden :twisted:

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » di 28 dec, 2010 9:08

turbopilot schreef:willeme kiest denk ik voor een zwoele vrouwenstem en dan expres verkeerd rijden :wink:
Heb ik gedaan in de Saab van een vriend, die http://www.imdb.com/title/tt0105929/ op de TomTom heeft staan. Tranen met tuiten :lol:

Reyer
Geregistreerd lid

Bericht door Reyer » zo 02 jan, 2011 21:59

Ik ben eigenlijk ook niet zo tevreden over mijn TT die ik in mei jl heb gekocht. Die heb ik ook trachten te updaten naar de meest recente kaart maar dat heb ik uiteindelijk met veel kosten kunnen doen. En ik ontdek ook heel veel oude (foute) situaties al jaren geleden gereed waren.
Je hebt de grootste moeite te achterhalen welke versie kaart er op je TT staat en wat de nieuwste versie is die aangeboden wordt. En je weet nooit of die anders is of welke aanpassingen er zijn gedaan............... Foute situaties blijven jarenlang voortduren. Bij voorbeeld: navigeren naar een adres in de binnenstad van Delft kan TT niet, je blijft rondjes rijden, waarschijnlijk helemaal gek gemaakt door het eenrichtingsverkeer.
En als je dan gaat downloaden dan moet je er landen afgooien omdat het niet meer in het geheugen past. Dat is waarschijnlijke bedoeld als marketing trick om weer nieuwe en zwaardere hardware te kunnen verkopen.

Riekt volgens mij naar oplichting.

Ik weet niet hoe het met de andere navigatie aanbieders is, waarschijnlijk hetzelfde laken en pak.
Het is niet waarschijnlijk dat ik nog verdere updates ga kopen en ook zeker niet of ik door ga met TT.
Alles welbeschouwd is TT bedrijf/aandeel een soort piramidespel: winst wordt gegenereerd uit de groeiende verkoop van slechte kaarten en apparaten die elders gratis beschikbaar (en misschien wel beter) zijn. Er wordt niet gereageerd op klachten. Misschien YOUP inschakelen.

Plaats reactie