Update: ZONDAG wel of niet gaan rijden?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Update: ZONDAG wel of niet gaan rijden?

Bericht door Ewout » wo 22 dec, 2010 22:06

Morgen, tweede kerstdag, staat de rit richting Hoves (B), even onder Brussel, (opnieuw) gepland. Aan-/afraders?

Het is droog, maar vriest wel. De 700m van snelweg naar bestemming is niet gestrooid, dat is voor zover ik de weerberichten mag geloven, het enige serieuze obstakel. Auto is geschorst, dus zelfstandig rijden naar een locatie dicht bij de snelweg is niet echt een optie....

Vrijdag ga ik de droom ophalen in Hoves in België, met een trailer. Q7 met winterbanden ervoor, trailer erachter (nog niet zeker of de winterbanden daar al onder zitten). Wel of niet doen gezien de weersverwachting? :roll:

België:
Afbeelding

Nederland:
Afbeelding

Nog meteorologen hier? :lol:

Garrett
Lid van verdienste

Re: Vrijdag wel of niet gaan rijden?

Bericht door Garrett » wo 22 dec, 2010 22:08

In Wallonie werden vrachtwagens van de weg geplukt de laatste dagen. Misschien staat je dat met die combinatie ook te gebeuren. Wellicht zal het strooibeleid ook minder zijn, gezien de feestdagen.

Als je veel snelweg kan doen zou ik zeggen: lekker rijden. Als je ook nog een uurtje binnendoor moet kachelen zou ik twee keer nadenken.

Overigens moet ik wel zeggen dat de hoofdwegen in België beter begaanbaar zijn dan in Nederland! Maar dan spreek ik over de Kempen...

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 22 dec, 2010 22:15

Tjonge jonge wat een fraaie auto!

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » wo 22 dec, 2010 22:25

ik verwacht morgen en vrijdag pokkeweer. Ik zou erg voorzichtig zijn.
http://www.meteox.nl/3daagse.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Vrijdag gehele benelux sneeuw.

Deze site is ook handig;
http://www.noodweercentrale.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » wo 22 dec, 2010 22:27

't Is ongeveer 700m van de snelweg af...

Dank voor de links!

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » wo 22 dec, 2010 23:03

Gewoon rijden en snelheid aanpassen :O: Erg mooi hoor!

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » wo 22 dec, 2010 23:23

Van mezelf ben ik wel zeker, van het weer daarentegen... :wink:

Ik rijd defensief en durf te zeggen goed. Ik wacht de weersvoorspelling van morgen voor vrijdag maar even af. Als er mensen zijn die het sterk afraden lees ik het graag.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » do 23 dec, 2010 0:27

Ik denk dat je met een Q7 (4-wd?) met winterbanden en een rustige rijstijl + flinke dosis gezond verstand een heel eind komt.

Maar vertel me nu niet dat je mooie '97er Aero er uit gaat, zijn juist leuke broertjes 8)

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » do 23 dec, 2010 2:00

Ik ben niet bang om te rijden, maar met een trailer vraag je er wel om... Ik zou een weekje later gaan. Beter dan in een sloot parkeren namelijk.

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » do 23 dec, 2010 2:44

@ sapph(o) :wink: : Falcon heeft al bezworen dat de rooie Aero blijft. Dus we hoeven gelukkig nog niet na te denken over de lijfstraf die zo'n verkoop zou verdienen. Een van die monsterproducten van de VAG-groep schoonlikken na een rit naar de Ardennen en terug b.v. :idea: .

@ Falcon: de rit op zich met een goed geschoeide Q7 zou ik wel aandurven maar met een trailer met de droom erop erachter? Je schaart zomaar op een gladde weg of slaat zelfs om, kijk maar naar al die trucks die langs de snelwegen liggen. Ik zou ook ff wachten tot het weer wat beter wordt.

Ivo

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » do 23 dec, 2010 11:50

Als ik de radio zo hoor, dan lijkt me dat ook de meest verstandige optie... :roll:

@Sapphire: hier meer info!

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » do 23 dec, 2010 11:55

Heel verstandig. De weersverwachtingen zijn qua temperatuur (weer) naar beneden bijgesteld. In Wallonië sneeuwt het dan al snel...
Dat in combinatie met een Franstalige Belg die liever warme choco onder de kerstboom drinkt dat de straten schoon houdt denk ik dat je een juiste beslissing maakt om het een paar dagen uit te stellen!

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 23 dec, 2010 12:18

van wie is die Q7 en is ie goed verzekerd?
zou lullig zijn als er wat gebeurd en jij jou verzameling moet verkopen om de schade te betalen :wink:

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » do 23 dec, 2010 12:23

Van mijn werkgever - ik ruil met een collega omdat mijn auto geen trekhaak heeft.

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » do 23 dec, 2010 15:30

Falcon schreef:Van mijn werkgever - ik ruil met een collega omdat mijn auto geen trekhaak heeft.
dan zou ik zeker niet gaan. Stel dat je schade krijgt, dan kan het wel eens een heel vervelende afloop krijgen

Plaats reactie