Autoblad

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
eliminate
Geregistreerd lid

Autoblad

Bericht door eliminate » do 02 dec, 2010 21:03

Hoi iedereen,

Ik heb al een paar jaar een abonnement op autowereld. Maar de laatste tijd begint het wat tegensteken dat er van de 98 pagina"s maar 15 pagina's over niet duitse wagens gaan.
Ook wordt elke auto vergeleken met een duitse wagen en komt telkens de duiste wagen het beste er uit (toevallig :roll: ).

Bij deze dubbeltests durven ze zichzelf wel eens tegenspreken in de conclusies: zo stond er in het laatste nummer bij de vergelijking tussen de VW golf en de Alfa Guilietta in het artikel zelf "Binnenin ziet de Guilietta er bijzonder uit... In de Volkswagen zit minder sfeer... ,alleen krijg je bij de Golf zelfs geen radio, de vrekken...".
In de conclusie zetten ze dan: "Een knappere afwerking, slimmere ergonomie en betere packaging bij de golf".

Wie is die duitse referentie ook zo beu als ik?
Wie kent er een autoblad waarbij er evenveel aandacht wordt besteed aan niet duitse wagens als aan duitse wagens???

Groeten

Nico

Jack77
Geregistreerd lid

Re: Autoblad

Bericht door Jack77 » do 02 dec, 2010 21:10

probeer top gear eens ;)

eliminate
Geregistreerd lid

Bericht door eliminate » do 02 dec, 2010 21:15

Bij top gear testen ze dan alleen de duurste 15% van de auto's.
Het budget voor zo'n auto ga ik nooit hebben.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » do 02 dec, 2010 21:26

Top Gear magazine vind ik redactioneel dan weer waardeloos, ja zelfs kinderachtig.

Ik zweer als sinds jaar-en-dag bij AutoVisie en zo nu en dan een Carrosje d'r bij als de inhoud me aanspreekt.

Voorheen was GTO ook nog weleens een leuke afwisseling.

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » vr 03 dec, 2010 2:19

Autoweek heeft de bijnaam Audiweek.

Ivo

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » vr 03 dec, 2010 2:24

eliminate schreef:Bij top gear testen ze dan alleen de duurste 15% van de auto's.
Het budget voor zo'n auto ga ik nooit hebben.
Hmmm..heb hier toevallig een TG NL uit 2009 liggen met o.a. tests van twee Skoda's: Yeti en Superb. Allebei hadden ze een TG Award gewonnen. Niet Duits en niet in de top 15% qua prijs. Je kunt de TG voor van alles uitmaken maar niet dat ze een voorliefde hebben voor al wat Duits is. Engels...ja. Duitse bladen idem dito. AMS schijnt voor Audi Mercedes Super te staan.

Ivo

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » vr 03 dec, 2010 2:37

Ik lees de Klassiek en Techniek, elke keer weer met veel plezier. Schitterende verhalen en veel raakvlakken met de autohobby'ist. Bovendien worden er zelden tot nooit waardeoordelen gegeven ten gunste van een bepaald merk. Saab wordt ook regelmatig behandeld en gewaardeerd en dat is leuk om te zien want veel bladen hebben geen goed woord over voor ons geweldige merk.

Heb ook vaak de auto-motor klassiek gelezen, maar ondanks dit blad veel "professioneler" heet te zijn lees je daarin regelmatig passages als "verpimpte/verpeste auto", "niet-origineel", of "afgetrapte bakken". Dat soort oordelen vind ik jammer, het is niet nodig en vaak klopt het ook helemaal niet. Er wordt dan bijv. beweerd in een passage dat de eerste eigenaar van een BMW 2002 turbo zuinig waren op de auto, de 2e en 3e eigenaar hem vooral oppimpten met aftermarket rotzooi en bodykits en dat de vierde t/m zesde eigenaren van een 2002 turbo hun goedkoop aangeschafte sportwagens keihard aftrapten maar dat de techniek er wel tegen kon. En uiteindelijk waren de auto's dan zo slecht dat ze bij een restaurateur terechtkwamen waarna alles natuurlijk weer koek en ei werd en men royaal strooit met kreten hoe mooi het wel niet is geworden allemaal, etc. Bij dat soort kreten zet ik echt mijn vraagtekens en het doet bovendien zeer onprofessioneel aan en staat bol van vooroordelen. Ik ben zelf een redelijke originaliteitsfreak maar ik vind het ook zeker leuk dat anderen hun auto aanpassen/aankleden naar eigen inzicht en dat moet ook kunnen.

De duitse voorkeur komt maar al te vaak voor bij autobladen, blijkbaar is de kreet "Deutschland über alles!" redelijk doorgeslagen naar diverser redacties. En in de Top Gear (mijn broertje heeft een abonnement) lees ik toch teveel gemaakte "grappen" die niet in mijn straatje van humor passen. Het komt allemaal zo gedwongen over.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » vr 03 dec, 2010 8:56

Top Gear Magazine is een beetje CQC. :wink:

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » vr 03 dec, 2010 10:27

Ik zou Carros overwegen. Vind ik een volwassen magazine.

Henk TB
Geregistreerd lid

Bericht door Henk TB » vr 03 dec, 2010 11:42

Heb net even bij klassiek en techniek rondgeneusd, denk dat ik m maar eens een jaartje probeer :P , want tot nu toe kreeg ik de tranen in de ogen van AW :-S+ die ik regelmatig inkijk

Pisang
Donateur
Donateur

Bericht door Pisang » di 07 dec, 2010 15:36

De inhoud van die blaadjes voor de grote massa wordt bepaalt door marketinggedachte. Anders zakt de verkoop in. Voelen SF-ers zich niet helemaal bij thuis gok ik.

Misschien een mank gaande vergelijking, maar ik geef 'm toch...SBS6 en de RTL's vinden een TV programma pas geslaagd als het veel kijkers trekt. Dat zou de norm zijn. Dus dan zou "oh oh Gerso" van hoge kwaliteit zijn.

Tja, kweenie :?

Plaats reactie