Ik denk dat er hier wel mensen zitten die thuis zijn in de wereld van kinder abracadabra en het Zweeds. Dat hoop ik tenminste, want ik heb zitten opscheppen dat 'ze' hier alles weten. Het valt mij wel op dat prijzen verdubbelen, of zelfs verdriedubbelen als je praat over ''Kinder-'' . Net zo iets als ''huwelijks-" waarschijnlijk.
Hier zijn vraag:
''Hier in Nederland zijn nauwelijks autostoeltjes verkrijgbaar voor kinderen van 1 tot 4 jaar die achterwaards gericht in de auto
geplaatst worden. In zweden is dit al jaren verplicht en daar zijn ze dus goed verkrijgbaar.
Ik heb heel lang gezocht op internet naar wat dan het beste stoeltje zou zijn dat achterwaards wordt geplaatst. Door mijn gebrekkige kennis
van de zweedse taal ben ik maar beperkt wijzer geworden. Het enige dat ik weet is dat Volvo een stoeltje aanbiedt (ook in NL) dat in
samenwerking met Britax Römer is ontwikkeld en gemaakt. En er zijn verschillende stoeltjes van BeSafe (een Noors bedrijf). Van BeSafe is
in Nederland de iZi combi X2 verkrijgbaar, deze kan zowel achterwaards als voorwaarts worden geplaats. In Zweden, Noorwegen, Denemarken en
Duitsland is dit model inmiddels opgevolgd door de X3. Daarnaast is in Scandinavië beschikbaar de iZi kid X3 die alleen achterwaards kan
worden geplaatst.
Via de site CarSeat.se kan ik allerlei modellen bestellen deze worden ook in NL geleverd. Uit de informatie die ik heb kunnen vinden lijkt
de BeSafe een veilige stoel te zijn. Deze kost daar EUR 370. Het is mooi dat deze winkel dit soort stoeltjes ook in andere landen levert
en daarom gun ik hen ook hun marge maar het prijsverschil met een stoeltje dat ik hier koop is fors (verschil is 170). Wat ik wil weten
is of dit een redelijke prijs is in vergelijking met wat hij normaal in Zweden in de winkel kost.
Ik wil dus graag weten
1) wat in Zweden een redelijk prijs is voor de BeSafe iZi kid x3 (zonder isofix)
2) of er (crash-)testresultaten zijn voor de stoeltjes die in Zweden worden verkocht''
Tot zo ver zijn vraag. Hoop dat jullie er iets mee kunnen. Alvast bedankt.