welke veilingsite gebruikt de schade expert
-
inactief
- Geregistreerd lid
welke veilingsite gebruikt de schade expert
Heeyz,
al geruime tijd verwonder ik me over de ondoorzichtige wereld van de auto verzekering maatschappijen en schade experts.
Nou heb ik gehoord dat schade wagens op een veiling site worden gezet waar handelaren / auto bedrijven op deze schade wagens kunnen bieden.
Ik heb al eens een uurtje of twee gezocht op diverse sites, maar ben eigelijk nog niets wijzer geworden.
wie o wie weet er op welke site ik moet zijn om schade auto's van de diverse verzekering maatschappijen terug te vinden?
m.vr.gr.
Gijs
al geruime tijd verwonder ik me over de ondoorzichtige wereld van de auto verzekering maatschappijen en schade experts.
Nou heb ik gehoord dat schade wagens op een veiling site worden gezet waar handelaren / auto bedrijven op deze schade wagens kunnen bieden.
Ik heb al eens een uurtje of twee gezocht op diverse sites, maar ben eigelijk nog niets wijzer geworden.
wie o wie weet er op welke site ik moet zijn om schade auto's van de diverse verzekering maatschappijen terug te vinden?
m.vr.gr.
Gijs
-
inactief
- Geregistreerd lid
Die had ik al gehad, helaas, dat was 'm niet.Bubbaman schreef:http://www.schadeautos.nl
Lijkt me een goed beginpunt.
Ik weet een aantal auto's van een recent ongeval waarvan ik "zeker" weet dat er 2 op "een site" ter veiling aangeboden worden. Vrienden van mij waren namelijk betrokken bij dat ongeval.
Ik ben alle veilingen afgelopen en ben de auto's niet tegengekomen.
Je snapt, dit frustreert mij mateloos. ik ben een "zoeknerd" en vind meestal alles wat er maar te vinden is op internet. Helaas is dit verborgen of gewoon niet waar.
Ondertussen word ik enigszins gefrustreerd van die verzekerings liegebeesten.
-
inactief
- Geregistreerd lid
De desbetreffende experts hebben duidelijk te kennen gegeven dat de de auto op een veiling site gezet ging worden.willeme 1 schreef:de meeste experts hebben hun eigen "adresjes/bedrijfjes" waar ze hun schade gevallen aanmelden/aanbieden
Liegebeest dan dus?! Of is er ergens iets verstopt waar de gewone medemens niets van af weet?!
-
inactief
- Geregistreerd lid
Helaas,...
dat willen ze dus niet zeggen...
Ondoorzichtige huichelachtige smerige spelletjes is tot op heden mijn conclusie, misschien verandert dat nog...
Tevens is de definitie van dagwaarde volgens de experts:
Beetje in boekjes kijken, wat rondvragen en de persoonlijke mening van de expert. Tot op heden willen ze ook geen onderbouwing doen van de getaxeerde dagwaarde.
Mijn vrienden zijn iets minder welbespraakt, ze hebben mij gevraagd een oogje in het zeil te houden, maar tot op heden valt dat dus niet mee...
Klein muurtje waar ik tegenaan blijk te zijn gelopen, vandaar dat ik dacht, laat ik eens kijken of hier mensen met wat meer kennis van zaken rondlopen.
gr Gijs
dat willen ze dus niet zeggen...
Ondoorzichtige huichelachtige smerige spelletjes is tot op heden mijn conclusie, misschien verandert dat nog...
Tevens is de definitie van dagwaarde volgens de experts:
Beetje in boekjes kijken, wat rondvragen en de persoonlijke mening van de expert. Tot op heden willen ze ook geen onderbouwing doen van de getaxeerde dagwaarde.
Mijn vrienden zijn iets minder welbespraakt, ze hebben mij gevraagd een oogje in het zeil te houden, maar tot op heden valt dat dus niet mee...
Klein muurtje waar ik tegenaan blijk te zijn gelopen, vandaar dat ik dacht, laat ik eens kijken of hier mensen met wat meer kennis van zaken rondlopen.
gr Gijs
-
inactief
- Geregistreerd lid
Het gaat me momenteel niet meer alleen om de dagwaarde.
Ik vind dat een organisatie die zich voor mij inzet eerlijk en transparant moet zijn. Ik kan me behoorlijk druk maken over dingen waar ik geen invloed op kan uitoefenen, zaken die angstvallig geheim worden gehouden.
Geheimen zijn nooit goed, zeker geheimen van grote bedrijven aan de kleine man...
Waarom mag ik niet gewoon zien waar die kerel zich mee bezighoud, hoe hij aan zijn informatie komt en hoe hij tot de diverse geldbedragen komt welke hij mij doorgeeft.
Uiteraard wacht ik af wat er gaat gebeuren, maar ondertussen zoek ik een dikke stok om mee terug te slaan. Het liefst zonder aanvullende kosten van een contra expertise.
gr Gijs
Ik vind dat een organisatie die zich voor mij inzet eerlijk en transparant moet zijn. Ik kan me behoorlijk druk maken over dingen waar ik geen invloed op kan uitoefenen, zaken die angstvallig geheim worden gehouden.
Geheimen zijn nooit goed, zeker geheimen van grote bedrijven aan de kleine man...
Waarom mag ik niet gewoon zien waar die kerel zich mee bezighoud, hoe hij aan zijn informatie komt en hoe hij tot de diverse geldbedragen komt welke hij mij doorgeeft.
Uiteraard wacht ik af wat er gaat gebeuren, maar ondertussen zoek ik een dikke stok om mee terug te slaan. Het liefst zonder aanvullende kosten van een contra expertise.
gr Gijs
-
jonatas 900s
- Geregistreerd lid
Waarom wil jij dit weten?G-ice schreef:Het gaat me momenteel niet meer alleen om de dagwaarde.
gr Gijs
Vraag jij degene waar jij je auto hebt gekocht ook voor hoeveel hij hem heeft ingekocht?
Maak je geen illusies, je komt er als particulier toch niet tussen. Slikken of stikken, of het gevecht aangaan.
-
inactief
- Geregistreerd lid
Ach,
controle in hoeverre je een oor aangenaaid word, en hoe groot dat oor dan wel niet is...
Op dit moment zijn 2 van de 3 variabelen die de schade bepalen niet verifieerbaar.
- Hoogte van de schade (transparant).
- Dagwaarde (volgens de ANWB rechtshulp vervangingswaarde, volgens de expert een ondefinieerbare berekening waar hij geen bewijs voor dient te overleggen).
- Bod op het wrak (ook hierin moet ik de expert maar geloven.
Kom ik op het volgende:
Stel, de expert wil in een goed blaadje blijven bij de verzekeraars, hoe minder zijn expertise de verzekeraar kost, hoe meer expertises hij mag doen. Hij schat de waarde van de auto te laag in. De schade word heel hoog ingeschat (daar klaag je in het begin niet over). Dan word er een relatief hoog bedrag geboden op het "wrak.
Realiteit:
dagwaarde 10.000
schade 6.000
bod 4.000
Uitkering: 6.000
Expert sjoemelpraktijk:
dagwaarde 8.000
schade 7.000
bod 5.000
uitkering: 3.000 (en je mag het "wrak" houden, of) 8.000 en je hebt bent je "wrak" kwijt.
Hoe dan ook, je bent in geval "Expert sjoemelpraktijk" voor tussen de 2.000 en de 3.000 genaaid.
Voor de gemiddelde medemens is dit tussen de 2 en 3 maanden hard werken achter de lopende band of de kassa.
k snap niet dat je zo'n "relaxt" commentaar kan geven terwijl de kans groot is dat ook jij ng een keer buiten je schuld om genaaid word.
Let wel, de expert is "onafhankelijk" van de verzekeringsmaatschappij. Maar niet naar de particulier, die is de spreekwoordelijke lamptaarnpaal!
gr Gijs
controle in hoeverre je een oor aangenaaid word, en hoe groot dat oor dan wel niet is...
Op dit moment zijn 2 van de 3 variabelen die de schade bepalen niet verifieerbaar.
- Dagwaarde (volgens de ANWB rechtshulp vervangingswaarde, volgens de expert een ondefinieerbare berekening waar hij geen bewijs voor dient te overleggen).
Kom ik op het volgende:
Stel, de expert wil in een goed blaadje blijven bij de verzekeraars, hoe minder zijn expertise de verzekeraar kost, hoe meer expertises hij mag doen. Hij schat de waarde van de auto te laag in. De schade word heel hoog ingeschat (daar klaag je in het begin niet over). Dan word er een relatief hoog bedrag geboden op het "wrak.
Realiteit:
dagwaarde 10.000
schade 6.000
bod 4.000
Uitkering: 6.000
Expert sjoemelpraktijk:
dagwaarde 8.000
schade 7.000
bod 5.000
uitkering: 3.000 (en je mag het "wrak" houden, of) 8.000 en je hebt bent je "wrak" kwijt.
Hoe dan ook, je bent in geval "Expert sjoemelpraktijk" voor tussen de 2.000 en de 3.000 genaaid.
Voor de gemiddelde medemens is dit tussen de 2 en 3 maanden hard werken achter de lopende band of de kassa.
k snap niet dat je zo'n "relaxt" commentaar kan geven terwijl de kans groot is dat ook jij ng een keer buiten je schuld om genaaid word.
Let wel, de expert is "onafhankelijk" van de verzekeringsmaatschappij. Maar niet naar de particulier, die is de spreekwoordelijke lamptaarnpaal!
gr Gijs
-
Turbobakk
- Donateur (8x)

Schadeauto's worden verhandeld via:
http://www.stichtingvbv.nl/page.ocl?pag ... tID=3&lan=
Alleen gecertificeerde bedrijven mogen bieden en is dus niet voor iedereen toegankelijk.
Ben je het niet eens met een door de verzekeraar ingeschakelde expert, schakel dan zelf een contra-expert in die jouw belangen behartigt.
http://www.stichtingvbv.nl/page.ocl?pag ... tID=3&lan=
Alleen gecertificeerde bedrijven mogen bieden en is dus niet voor iedereen toegankelijk.
Ben je het niet eens met een door de verzekeraar ingeschakelde expert, schakel dan zelf een contra-expert in die jouw belangen behartigt.
-
inactief
- Geregistreerd lid
-
Roger
- Geregistreerd lid
anders?
de dagelijkse praktijk die ik meegmaakt heb verliep meestal iets anders. Ik maakte als reparateur een calculatie voor het schadeherstel, de expert volgde in dit 95% van de gevallen, mits natuurlijk in redelijkheid opgesteld. Een enkele keer kwam de expert met een aanpassing (in beide richtingen). Mits het schade bedrag lager is dan de dagwaarde dient het voertuig gerepareerd te worden. Uitkering vindt plaats volgens het systeem: 50% van het schadebedrag ex btw, direct. Het restbedrag en de btw na indienen van een factuur. Ook kan men kiezen voor cessie dwz men laat het voertuig repareren en draagt de vordering op de verzekering over aan de reparateur. Laat je niet, erkend, repareren krijg je dus alleen de eerste uitkering. Is de schade hoger dan de dagwaarde (totall loss) dan krijg je de dagwaarde uitbetaald en wordt het wrak eigendom van de verzekering. Wil je het wrak behouden, dan wordt de waarde hiervan in mindering gebracht op de uitkering van de dagwaarde.
Voor zover ik weet worden de wrakken van de verzekeringen in principe alleen aangeboden aan erkende demontage bedrijven. zodat ze niet terugkomen in het verkeer. Verder worden alle schade's met foto's tegenwoordig centraal gedocumenteerd. De expert heeft bijna altijd de hele schadegeschiedenis(incl foto's) van een voertuig bij zich bij de expertise. De experts waar ik mee te maken heb gehad(zowel onafhankelijk als verzekeringseigen) waren zeer redelijk in de schadebepaling. Het zal niet zo zijn dat onafhankelijke experts meer werk krijgen als ze schades lager inschatten. Veel verzekeringen hebben geen eigen experts, maar contracten met expertisebureaus die gewoon iedere schade krijgen. Denk je dat bijv Interpolis meerdere experts naar schades stuurt om te kijken wie het laagste taxeert? Lijkt me stug en ik heb het nooit meegemaakt. Hoewel ik prive geen al te beste ervaring heb met verzekeringen en experts (WA en opstal), kan niets slechts zeggen over mijn beroepsmatige contacten. Meestal treden problemen op als de verzekerde of de reparateur denkt een slag te kunnen slaan: wat extra's verdienen, eerdere schades meegerepareerd krijgen, het wrak voor 100,- terugkopen en met de helft van de dagwaarde uitkering laten repareren door een beun en zo zijn er nog wel een paar. Er zit ook wel wat verschil of je gebruik maakt van je eigen dekking, of de schade moet verhalen op de andere partij.
Voor zover ik weet worden de wrakken van de verzekeringen in principe alleen aangeboden aan erkende demontage bedrijven. zodat ze niet terugkomen in het verkeer. Verder worden alle schade's met foto's tegenwoordig centraal gedocumenteerd. De expert heeft bijna altijd de hele schadegeschiedenis(incl foto's) van een voertuig bij zich bij de expertise. De experts waar ik mee te maken heb gehad(zowel onafhankelijk als verzekeringseigen) waren zeer redelijk in de schadebepaling. Het zal niet zo zijn dat onafhankelijke experts meer werk krijgen als ze schades lager inschatten. Veel verzekeringen hebben geen eigen experts, maar contracten met expertisebureaus die gewoon iedere schade krijgen. Denk je dat bijv Interpolis meerdere experts naar schades stuurt om te kijken wie het laagste taxeert? Lijkt me stug en ik heb het nooit meegemaakt. Hoewel ik prive geen al te beste ervaring heb met verzekeringen en experts (WA en opstal), kan niets slechts zeggen over mijn beroepsmatige contacten. Meestal treden problemen op als de verzekerde of de reparateur denkt een slag te kunnen slaan: wat extra's verdienen, eerdere schades meegerepareerd krijgen, het wrak voor 100,- terugkopen en met de helft van de dagwaarde uitkering laten repareren door een beun en zo zijn er nog wel een paar. Er zit ook wel wat verschil of je gebruik maakt van je eigen dekking, of de schade moet verhalen op de andere partij.
-
siccojan
- Donateur

zijn alle drie niet transparant. De hoogte van de schade is ook maar de offerte die je krijgt. Er zijn misschien nog honderd andere uitkomsten mogelijk. Ga jij leuren met je schadeauto? Elke expertise bij een erkend bedrijf kost je ook 100Euro of daaromtrent.G-ice schreef:Op dit moment zijn 2 van de 3 variabelen die de schade bepalen niet verifieerbaar.
Mijn laatste ervaring was dat de dagwaarde hoger werd ingeschat dan het aankoopbedrag 4 jaar daarvoor.
Dat de schade werd berekend op basis van perfect herstel en dat er een zeer laag bod uit de veiling kwam (waardoor wel de verzekeringsmaatschappij iets minder verlies had -350).
Eindresultaat: total loss.
Bij een total loss zullen die biedingen vooral de schade van de verzekeringsmaatschappij beperken, niet jouw schade t.o.v. de dagwaarde omdat je die terugkrijgt. Beneden de dagwaarde kan je gewoon laten repareren.
Dus, met die veilingsite heb je niks te maken. Als je denkt dat je genaaid wordt moet je zelf een andere expert inschakelen en de expertise van de verzekeringsmaatschappij aanvechten. De dagwaarde is je vijand. Regelmatig taxeren van je auto helpt. Een week voor het ongeval je auto in de teflonwax laten zetten ook
Groet, Sicco Jan