Op bezoek in Amerika deze zomer

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
shearwater
In memoriam †

Op bezoek in Amerika deze zomer

Bericht door shearwater » zo 08 jun, 2008 8:32

Gaat er deze zomer toevalig nog een forumlid op bezoek in Amerika, bij vrienden of familie ofzo, en bereid een boodschap voor me te doen?

Pete.Z
Geregistreerd lid

Bericht door Pete.Z » zo 08 jun, 2008 11:33

Ken je deze?

http://www.weship-it.com/dutch.php

http://www.fromus2eu.nl/

Beide erg handig,en betrouwbaar.

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » zo 08 jun, 2008 12:13

Pete.Z schreef:Ken je deze?

http://www.weship-it.com/dutch.php

http://www.fromus2eu.nl/

Beide erg handig,en betrouwbaar.
Dank, maar dit is niet direct wat ik zoek. Wel handig om te weten.

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » zo 08 jun, 2008 12:38

Gaat wouterve niet naar de Ustated Nites?

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » zo 08 jun, 2008 12:59

De Flok schreef:Gaat wouterve niet naar de Ustated Nites?
Ik heb eigenlijk iemand nodg die daar heen gaat en ook weer terug. Ik probeer verzendkosten te besparen

wouterve
Geregistreerd lid

Bericht door wouterve » zo 08 jun, 2008 13:26

Ik ga inderdaad, en ik kom ook nog wel terug...maar pas in december ;). Dus dan zou je wel wat geduld moeten hebben voor de boodschappen... vind boodschappen meenemen op zich geen probleem nl.

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » zo 08 jun, 2008 14:35

wouterve schreef:
Ik ga inderdaad, en ik kom ook nog wel terug...maar pas in december ;). Dus dan zou je wel wat geduld moeten hebben voor de boodschappen... vind boodschappen meenemen op zich geen probleem nl.
Dat duurt wel wat lang, maar misschien komt het nog van pas. Wat ga je daar studeren? Gewoon nieuwsgierigheid/belangstelling.

wouterve
Geregistreerd lid

Bericht door wouterve » zo 08 jun, 2008 16:26

Ik zit vanaf half augustus in Georgetown, Texas (vlakbij Austin) aan Southwestern University. Da's een klein liberal arts college en daar ga ik een klein halfjaar vakken volgen in politicologie, geschiedenis, literatuur, Engels, etc. En natuurlijk het verkiezingscircus eens van dichtbij bekijken ;-).

Coby01
Geregistreerd lid

Bericht door Coby01 » zo 08 jun, 2008 17:15

Ik ga van eind juli tot eind augustus naar Calafornie, afhankelijk van de bootschap wil ik wel kijken wat ik voor je kan doen

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » ma 09 jun, 2008 7:48

ik zit er nu, en ga de 19e weer terug.

Ben wel aan het rondreizen, dus ik weet niet in welke mate ik mogelijkheid heb om de boodschap te doen. Heb al heel veel boodschappen gedaan namelijk.

Stuur me maar een pb.

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » ma 09 jun, 2008 11:26

Kan iemand voor mij dan een 9-5 Aero estate uit 2004 of 2005 met tweekleurenleer en alles erop en eraan meenemen? :-)
Ze kosten werkelijk bijna niets daar. De meeste kosten omgerekend zo'n 11.000 euro, met kilometerstanden onder de ton.

Oscar900T
Geregistreerd lid

Bericht door Oscar900T » ma 09 jun, 2008 14:55

en met BTW, invoerrechten en BPM? :roll: ;)

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » ma 09 jun, 2008 15:10

Een vergelijkbare NL auto zit in de range van 20 tot 30k. En in Duitsland zit je tussen de 15 en 25. Dus ik denk dat het gezien de huidige dollarstand erg aantrekkelijk kan zijn. BTW en invoerrechten worden volgens mij over de aanschafwaarde gerekend. En de BPM is met 4 jaar al flink verjaard.

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » di 10 jun, 2008 15:31

Ik heb eens even zitten rekenen:

Stel je koopt een 9-5 Aero estate 2004 voor 17000 dollar, dan is de prijs opgelopen tot 20.000 euro nadat er 10% invoerrecht over de aanschafprijs, dan 19% BTW, en tenslotte 40% van de oorspronkelijke BPM overheen is gegaan.
Is dan nog steeds niet duur voor een fully loaded auto met het meest begeerlijke front, tweekleurenleer, stoelventilatie, schuifdak, etc etc.

Excuses overigens voor het kapen van het topic....

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » di 10 jun, 2008 15:51

WimZ schreef: Excuses overigens voor het kapen van het topic....
Ach, ik sla je bij gelegenheid wel een keer in elkaar :D

Plaats reactie