Beijing 700 en Brilliance BS4 Wagon (pg. 9)

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Henk-Jan
Donateur
Donateur

Beijing 700 en Brilliance BS4 Wagon (pg. 9)

Bericht door Henk-Jan » vr 02 mei, 2008 19:01

Beijing Auto debuts its own-brand models at Beijing auto show

The Beijing Automotive Industry Holding Co., Ltd debuted six own-brand models carrying the “Beijing” logo at the 2008 Beijing international auto show.

Of the six own-brand models on display, three are ordinary and luxury “Beijing” concept cars: “Beijing 800”, "Beijing 700” and “Beijing 700R”, and two are new SUV and one Hybrid Electric Vehicle (HEV). The general manager of Beijing Automotive Wang Dazong said that Beijing Auto is dedicated to creating its independent R&D system. The concept cars on display this time are just the initial fruits of the R&D efforts by Beijing Auto and then the company will boost its R&D capability and production capacity on the basis of collecting lots of suggestions.

Meanwhile, the ‘Beijing’ trademark is also launched with a design similar to Chinese character “北" (which means ‘North’) "The ‘Beijing’ brand in the new era is promoted to be China-famous or even world-famous top passenger vehicle,” said Wang.

Sources said that the Hybrid Electric Vehicles on display are equipped with own-brand Double rotor machine (DRM) technology. The system has integrated the technologies of the electric control gasoline engine, double rotor machine (DRM), electromagnetic clutch, high-power Li-ion batteries.

De 700 Concept:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Waarom laat ik de 700 Concept zien? Verklaar mij voor gek, maar ik vind het echt een heel mooie verschijning! Hoe denken jullie erover?

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » vr 02 mei, 2008 19:06

Een vleugje Lexus hier, een vleugje B.M.W. en Maserati hier en ook nog een stukje Peugeot daar, maar op
zich wel een mooie auto. :wink:

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » vr 02 mei, 2008 19:07

Tja... Als alles boven de wielkasten 10cm lager zou zijn geweest, wastie misschien :? wel mooi...

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 02 mei, 2008 19:10

Wat een lelijk hok zeg. :?

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » vr 02 mei, 2008 19:37

Ik vind 'em mooi! Zeker voor een Chinese auto. Echt een dikke (dik in de zin van 300C-dik) bak! De achterwielen mogen wel iets groter, die zijn relatief erg klein. Denk wel dat veel mensen (misschien onbewust) gelijk negatief zullen reageren puur omdat het een Chinese auto is..

Ben benieuwd of dit ding ooit in productie gaat, en zo ja, hoe de kwaliteit is en of ie naar Europa komt.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 02 mei, 2008 19:44

van voor toch achter gejat

Robert Jansen
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Jansen » vr 02 mei, 2008 19:45

Ik vind de styling echt modern Amerikaans, lijkt me ook een auto die het daar goed zal doen.
Niets mis mee, ik zal hem echt wel naast mun Saab dulden op de parkeerplaats, ieder zijn mug :wink:
Die bouwkwaliteit zal waarschijnlijk met rasse schreden voorruit gaan daar, dus wat mij betreft een prima toevoeging op de wegen.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » vr 02 mei, 2008 19:55

Rutger schreef:Ben benieuwd of dit ding ooit in productie gaat, en zo ja, hoe de kwaliteit is en of ie naar Europa komt.
Hyundai heeft zich qua kwaliteit reeds bewezen. Ik denk dat het met de Chinezen ook wel goed komt.

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » vr 02 mei, 2008 20:01

Henk-Jan schreef:Hyundai heeft zich qua kwaliteit reeds bewezen. Ik denk dat het met de Chinezen ook wel goed komt.
Nou ja, kwalitatief gezien doet Hyundai nog steeds erg onder voor veel Westerse merken. Daarnaast heeft Hyundai al redelijk wat ervaring. Komt trouwens niet uit China he, maar uit Zuid-Korea.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » vr 02 mei, 2008 20:07

Rutger schreef:
Henk-Jan schreef:Hyundai heeft zich qua kwaliteit reeds bewezen. Ik denk dat het met de Chinezen ook wel goed komt.
Nou ja, kwalitatief gezien doet Hyundai nog steeds erg onder voor veel Westerse merken. Daarnaast heeft Hyundai al redelijk wat ervaring.
Je hoort steeds betere berichten over Hyundai. Ik denk dat het niet veel scheelt, zeker niet als je het vergelijkt met de zuid-Europese merken. :wink:
Rutger schreef:Komt trouwens niet uit China he, maar uit Zuid-Korea.
Klopt. Deed ik het anders overkomen dan?

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » vr 02 mei, 2008 20:25

Nee, niet per se, maar normaal gezien is men erg sceptisch over Chineze auto's en Hyundais vallen niet in die categorie.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 02 mei, 2008 20:51

Rutger schreef:Nee, niet per se, maar normaal gezien is men erg sceptisch over Chineze auto's en Hyundais vallen niet in die categorie.
de chinezen hebben tot op heden ook nog niets echt knaps laten zien qua qualiteit

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 02 mei, 2008 20:53

Klopt, de Brilliance was ook bagger. En wat te denken van de Landwind?
Hyundai vind ik ook niks, het blijven pauperbakken van mindere kwaliteit dan dat we hier in Europa gewend zijn, vind een KIA (hoe lelijk ze ook zijn) dan stukken netter.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » vr 02 mei, 2008 20:54

verde900 schreef:van voor toch achter gejat
Is er ooit een aziaat geweest die iets (nieuws) zelf bedacht.

In den beginne waren het de Jappen die alles namaakten en afkeken van de Europeanen,
zelf niets bedachten en nog nooit van design hadden gehoord,
en toen kwamen de Koreanen en dus nu zijn het de Chinezen.

Wil wel eens weten hoe het gesteld zou zijn met z'n veiligheid (net als de rest zeker :cry: )

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 02 mei, 2008 20:55

Klopt Edward! Het woord 'kopieëren' hebben de Japanners/Koreanen zowat bedacht!

Plaats reactie