Bizarre diefstal

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bizarre diefstal

Bericht door Wouter » vr 24 dec, 2004 1:05

Terwijl mijn mini rustig van zijn winterslaap aan het genieten was, heeft één of andere viezerik hem bruut gewekt door in te breken! Dit was niet de eerste de beste junk, want m'n radio zit er nog gewoon in. Nee, deze dief had het voorzien op mijn accu! :shock: Daarvoor moest dus het achterklepslot volledig geforceerd worden. :x

Mijn portiersloten zijn gammel en de ramen staan op een kier, dus daarmee had de inbreker geen moeite. Echter, er ligt dan ook niets in dat de moeite van het meenemen waard is. Achterin ook niet, zou ik denken. Maar goed, iemand vond dat de volgende zaken hem goed van pas kwamen:

-accu
-2 liter olie
-voetpomp
-set engelse steeksleutels
-Maglite 4 cell
-klein voetballetje met opdruk "Mini Ball"

Voor de goede orde, de mini staat dus geparkeerd in een parkeerkelder van Stadstoezicht Rotterdam. Een prima voorziening, behalve afgelopen maand: nieuwe deur, bouwvakkers, deur open, tijdelijke parkeerders, laksigheid, etc. Het heeft mij dus een vervelende tegenslag opgeleverd!

Maar begrijpt iemand deze bizarre diefstal? :?

Afbeelding

Afbeelding

Paul99
Geregistreerd lid

Re: Bizarre diefstal

Bericht door Paul99 » vr 24 dec, 2004 9:48

Ik zou bijna denken dat het een soort kanibalisme is :shock:

Ewout900
Geregistreerd lid

Bericht door Ewout900 » vr 24 dec, 2004 9:51

Wat een bullshit... Zonde!

Begrijp uberhaupt iemand diefstal? Ze moeten met hun klauwen van je spullen afblijven! Is dit ong eenvoudig te herstellen (vervangen van het slot bedoel ik)?

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » vr 24 dec, 2004 12:44

Ewout900 schreef:Is dit ong eenvoudig te herstellen (vervangen van het slot bedoel ik)?
Ik heb goede hoop dat ik een compleet achterklepslot weet te vinden via het miniforum of marktplaats. Veel minirijders hebben hun zwarte exemplaar namelijk vervangen voor één van chroom. Er moet wel iemand zijn die nog zo'n ding heeft liggen en 'm voor een zacht prijsje van de hand doet.

elentinos
Geregistreerd lid

Bericht door elentinos » vr 24 dec, 2004 17:49

Bizar inderdaad. Dit overkwam mij vorige week:
Mijn dagelijkse Stationcar staat bij voor het huis. Toen het vorige week een nacht flink gevroren had, toonde mijn CV wat kuren; hij kon even niet meer op slot. Prompt werd er de volgende nacht ingebroken (nou ja, hij was dus gewoon open), waarbij de inbreker niet de radio meeneemt, maar alleen het frontje. Hij kon van buiten niet zien wat voor radio erin zat, want die zit schuil achter een klepje, dus een gerichte zoekactie naar een bepaald type radiofrontje was het ook niet. Wat moet nou iemand met alleen een frontje?

Bert
Geregistreerd lid

Bericht door Bert » vr 24 dec, 2004 19:45

Bij mij thuis in de saab en in een vw bus tegelijk de radio weg. Bij de vw bus een gat in het plaatwerk geslagen net onder het slot, Bij de saab slot geforceerd, niet open, dan maar iets tussen de deurstijl, shit weer niet open, dan maar de ruit eruit. Radio weg, maaar wat doet dit dom mens, hij knipt de bedrading af achter de radio, wel handig voor mij maarwat moet je nou met een radio zonder draden. Gevolg heel veel schade voor 2 pioneertjes van €175 per stuk. Ik heb er wel van geleerd om altijd het frontje mee naar binnen te nemen

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » vr 24 dec, 2004 22:09

Ehm, misschien een stomme vraag maar die olie... was dat een flesje?

Erg vreemd omdat dan alsnog mee te nemen, een accu... tja, waarom zou je die jatten, goed is wellicht handig. Een set steeksleutels... ook erg handig, een maglite... goed zal wel het nodige opleveren, maar olie????? een voetpomp????? Een balletje?????
Vast een stel vandalen geweest of zo.

Vaak gebeurt het dat ze meer schade veroorzaken dan hetgene waard is dat ze meenemen, en als het dan nog eens niet lukt willen ze uit pure frustratie ook nog wel wat meer aanrichten.... nou m'n radio mogen ze hebben hoor, als ze maar niet teveel schade veroorzaken (is wel gedekt maar vervelend), radio kom je wel overheen.

Maar goed, laat ze met hun poten van andersmans spullen afblijven, stelletje eikels!

Gr,

Dennis

BenS
Geregistreerd lid

Bericht door BenS » za 25 dec, 2004 0:09

Ik wordt heel erg vals als ze aan mijn auto's komen, dus laat ze maar lekker wegblijven. :twisted:

Ben

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » ma 27 dec, 2004 19:16

Ik werd kerstavond getrakteerd op een lekke band. Mooi rond gaatje in de wang. Vraag me af wie er zo'n grote hekel aan me heeft. Misschien die #@$ van de hubo die kwaad was dat ik een week m'n auto voor de deur had laten staan.

Was wel erg blij dat ik een krik geregeld had vorige week :D

Plaats reactie