Nog nooit eerder gezien, ik dacht dat die dingen daar te zwak voor waren.
Eend met caravan
-
Emile
- Geregistreerd lid
Eend met caravan
Op snelweg bij Staphorst in de buurt zag ik een lelijke eend die een caravan trok.
-
sb153b
- Geregistreerd lid
Een lelijke eend mag volgens fabrieksopgaaf 250 kg trekken.
Te zwak zijn ze al gauw, met 602cc en max 29,5pk bij 6750 rpm heeft ie al de handen vol aan zichzelf, zeker met tegenwind moet ie al gauw een veer laten
.
Al werd ik deze week door een 2cv belaagd die tussen de 118 en 122 reed... (fabriekopgaaf topsnelheid=kruissnelheid=113km/u)
M'n Suzuki GX had ook 1 van de weinige trekhaken, die mocht 250 ongeremd en 450 kg geremd trekken. Ben ik met aanhangertjes, kartaanhanger met 2 karts en ook wel met een Alpenkreuser op pad geweest
.
Regelmatig reed ik ook de met race-GX geleden -ongeremde
-auto-ambulance ermee van het pad hetgeen met alle reserve-onderdelen op zo'n 1450 kg kwam.. (ja ja ik weet dat 750 kg max is voor een ongeremde)
Cornell
Te zwak zijn ze al gauw, met 602cc en max 29,5pk bij 6750 rpm heeft ie al de handen vol aan zichzelf, zeker met tegenwind moet ie al gauw een veer laten
Al werd ik deze week door een 2cv belaagd die tussen de 118 en 122 reed... (fabriekopgaaf topsnelheid=kruissnelheid=113km/u)
M'n Suzuki GX had ook 1 van de weinige trekhaken, die mocht 250 ongeremd en 450 kg geremd trekken. Ben ik met aanhangertjes, kartaanhanger met 2 karts en ook wel met een Alpenkreuser op pad geweest
Regelmatig reed ik ook de met race-GX geleden -ongeremde
Cornell
-
Timo9-5
- Geregistreerd lid
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
-
sb153b
- Geregistreerd lid
Ooit ingehaald door een eend met 180+, stond even verderop op een parkeerplaats. Onder de kap een PSA-groep V6, achterwielaandrijving.
Niet bepaald streetlegal, net als andere viercilinders...
Een Visa of dyane 652 cc 2-cil past ook en die perst er nog net iets meer uit dan een standaard eendblok, zeker dan de ook veel verkochte 2cv4 tjes, de allereerste eendjes moesten het zelfs met slechts 8 pk doen maar daarbij was de belangrijkste taak goedkoop een boer + mand eieren ongeschonden van A naar B te brengen
.
Cornell
Niet bepaald streetlegal, net als andere viercilinders...
Een Visa of dyane 652 cc 2-cil past ook en die perst er nog net iets meer uit dan een standaard eendblok, zeker dan de ook veel verkochte 2cv4 tjes, de allereerste eendjes moesten het zelfs met slechts 8 pk doen maar daarbij was de belangrijkste taak goedkoop een boer + mand eieren ongeschonden van A naar B te brengen
Cornell
-
sb153b
- Geregistreerd lid
-
Emile
- Geregistreerd lid
Ik heb geen geluid gehoord want hij ging de andere kant op.Timo9-5 schreef:In een eend wordt ook wel eens een GS motor gezet. Dan rijdt de eend ineens 160 km/u max en dan kun je er ook wel een caravan achter hangen. Alleen het karakteristieke motorgeluid is dan natuurlijk weg, dus is de vraag of je nog een eend geluid hoorde, of een 4 cilinder?
-
Henk-Jan
- Donateur

-
Margreet
- Geregistreerd lid
-
Oostland
- Geregistreerd lid
Wij gingen vroeger toen we nog geen auto hadden, wel es met de eend van mijn oma op vakantie, 5 man er in, alleen over de binne wegen, en een afgeladen volle aanhangwagen, het liefst niet langs vrachtwagens, want dan lag t hele kakkie in de berm.
Leuke ervaring
Zal es kijken of k er nog ergens een foto van kan vinden, auto stond ongeveer zo ---> \/
Leuke ervaring
Zal es kijken of k er nog ergens een foto van kan vinden, auto stond ongeveer zo ---> \/
-
Scarabee
- Geregistreerd lid