Huren van een trailer/autotransporter
-
Greg
- Geregistreerd lid
Huren van een trailer/autotransporter
Volgende week zaterdag ga ik mijn "nieuwe" Saab 9000 in belgië ophalen, omdat de auto geen kentekenplaten heeft moet deze op een trailer vervoerd worden.
Een trailer kan achter een van de auto's van mijn ouders gehangen worden, en daar de Saab op vervoerd worden.
Maar aangezien mijn moeder waarschijnlijk gaat rijden, heeft ze liever zo'n autotransporter(zo'n busje waar een auto op kan).
Weet iemand waar ik in omgeving Breda een trailer/autotransporter kan huren?
Alvast bedankt!
Een trailer kan achter een van de auto's van mijn ouders gehangen worden, en daar de Saab op vervoerd worden.
Maar aangezien mijn moeder waarschijnlijk gaat rijden, heeft ze liever zo'n autotransporter(zo'n busje waar een auto op kan).
Weet iemand waar ik in omgeving Breda een trailer/autotransporter kan huren?
Alvast bedankt!
-
ruter001
- Geregistreerd lid
-
Greg
- Geregistreerd lid
Klopt, daar hebben we de vorige keer ook een trailer gehuurd.Boels heeft volgens wel een trailer/autoambulance. Zit ook in Breda.
Dat is een goede 2e oplossing, maar ik ben eigenlijk ook op zoek naar informatie over zo'n busje.
De vorige keer heeft ze ook gereden toen ik mijn Volvo 360 op ging halen, maar dat was achter de auto van mijn opa.Dat je moeder ermee gaat rijden vind ik overigens echt stoer!
Het is overigens wel goed gegaan.
Ik weet trouwens ook niet of het slim is om een trailer met auto achter een auto van gelijk gewicht te gaan hangen.
Mijn moeder heeft namelijk een Volvo 850, die weegt leeg tussen de 1350 en 1400 kilo in, een Saab 9000 weegt ook al snel 1300 kilo, dus echt verantwoord lijkt het me niet? (hij mag 1600 kilo trekken op kenteken)
We hebben ook nog een Volvo S80 (mag 1800 kilo trekken), en is wat zwaarder, misschien slim om dan met de S80 te gaan?
-
John
- Geregistreerd lid
[quote="Gregeen Volvo 850, die weegt leeg tussen de 1350 en 1400 kilo in, een Saab 9000 weegt ook al snel 1300 kilo, dus echt verantwoord lijkt het me niet? (hij mag 1600 kilo trekken op kenteken)
We hebben ook nog een Volvo S80 (mag 1800 kilo trekken), en is wat zwaarder, misschien slim om dan met de S80 te gaan?[/quote]
Formeel mag je de ambulance + de 9000 dan niet trekken; het totaal gaat dan over je maximale trekgewicht heen (ook met de S80). Een ambulance weegt dacht ik meer dan 500 kg
We hebben ook nog een Volvo S80 (mag 1800 kilo trekken), en is wat zwaarder, misschien slim om dan met de S80 te gaan?[/quote]
Formeel mag je de ambulance + de 9000 dan niet trekken; het totaal gaat dan over je maximale trekgewicht heen (ook met de S80). Een ambulance weegt dacht ik meer dan 500 kg
-
werli
- Donateur (2x)

hey
gezien op marktplaats
VOORDELIG AUTO-TRANSPORT VANUIT DEN HAAG-ZUID UIT & THUIS. € 0.42 KM
MINIMUM RIT PRIJS € 50.00.
KENTEKEN GEWICHT TOT 2000 KG. AFMETING OPRIJPLAAT 2.05 X 4.00
OP & AFLIEREN EXTRA € 5.00. AUTO MOET ROLBAAR ZIJN.
AUTO-VERVOER DOOR DE GEHELE BENELUX EN WEST-DUITSLAND.
ALLE PRIJZEN EXCL. TOL EN BTW.----2548 WV NR.19 DEN HAAG.
KOSTELOZE INFORMATIE 06 / 49.394.391 MET GROET VAN KAREL.
KOSTELOZE OFFERTE e-mail : felshout@kabelfoon.nl
ik heb met een trailer een cabrio 9.3gaan halen 150km verder, getrokken door mijn ng 900 harder rijden dan 80km was een risico hoewel het gewicht naar voor was gezet
maar door de betoging van vw vorst was er geen blauw te zien waardat ik was..... gelukkig
indien het een rijdbare auto is reed ik er zo mee naar huis euuh in het donker via galder of rijsbergen
mvg werner
gezien op marktplaats
VOORDELIG AUTO-TRANSPORT VANUIT DEN HAAG-ZUID UIT & THUIS. € 0.42 KM
MINIMUM RIT PRIJS € 50.00.
KENTEKEN GEWICHT TOT 2000 KG. AFMETING OPRIJPLAAT 2.05 X 4.00
OP & AFLIEREN EXTRA € 5.00. AUTO MOET ROLBAAR ZIJN.
AUTO-VERVOER DOOR DE GEHELE BENELUX EN WEST-DUITSLAND.
ALLE PRIJZEN EXCL. TOL EN BTW.----2548 WV NR.19 DEN HAAG.
KOSTELOZE INFORMATIE 06 / 49.394.391 MET GROET VAN KAREL.
KOSTELOZE OFFERTE e-mail : felshout@kabelfoon.nl
ik heb met een trailer een cabrio 9.3gaan halen 150km verder, getrokken door mijn ng 900 harder rijden dan 80km was een risico hoewel het gewicht naar voor was gezet
maar door de betoging van vw vorst was er geen blauw te zien waardat ik was..... gelukkig
indien het een rijdbare auto is reed ik er zo mee naar huis euuh in het donker via galder of rijsbergen
mvg werner
-
Greg
- Geregistreerd lid
-
jwaterink
- Donateur (6x)

-
Greg
- Geregistreerd lid
Ja, daarom gaat m'n moeder ook rijden.Heeft mams wel rijbewijs BE? Anders is ze het haasje
Mijn pa heeft een Range Rover, maar die is op het moment niet in nederland. (gescheiden ouders)Ken je niemand met een ouwe Patrol of Pajero ofzo. Dat gaat een stukkie gemakkelijker.
Dus mijn moeder pakt ook net "even" zijn auto.
Dat is ook wel riskant ja.Trouwens gisteren nog een heftige combinatie gezien bij de buren.
Een VW T4 bus met een 5 pitter 135pk. Daarachter een schamelwagen en daarop een 2.5 tons Deutz dieseltractor.
En dat van Apeldoorn naar Hardenberg
Maar opzich denk ik wel dat het goed moet gaan, ken ook mensen die bijvoorbeeld met een Volvo 360 een Volvo 740 op een trailer mee hebben genomen.
Dus dan is dit niet eens zo onverantwoord.
-
Margreet
- Geregistreerd lid
www.garageneef.nl heeft al dat spul. Zoiets zit er vast ook wel bij jou in de buurt. Je hebt die autotransporters trouwens ook voor B rijbewijs. Ambulance erachter en je kunt er 2 meenemen. (Dan wel BE)
Overigens is een te zware aanhanger trekken meestal nog niet zo'n probleem. Remmen en uitwijken daarentegen als er iets gebeurt.... Dat de auto + trailer te zwaar is voor het trekkende voertuig in dit geval, dat is vrijwel zeker. Vervelend qua verzekering als er iets gebeurt...
Scheelt dat een auto normaal gesproken netjes stil blijft staan. Ik rij regelmatig met een paardentrailer en bewegende lading is heel anders... 2 grote beesten die besluiten op de afrit in de bocht de boel te gaan verbouwen is geen pretje. Flinke auto is dan echt noodzaak.
Wel een stoere mama zeg!
Overigens is een te zware aanhanger trekken meestal nog niet zo'n probleem. Remmen en uitwijken daarentegen als er iets gebeurt.... Dat de auto + trailer te zwaar is voor het trekkende voertuig in dit geval, dat is vrijwel zeker. Vervelend qua verzekering als er iets gebeurt...
Scheelt dat een auto normaal gesproken netjes stil blijft staan. Ik rij regelmatig met een paardentrailer en bewegende lading is heel anders... 2 grote beesten die besluiten op de afrit in de bocht de boel te gaan verbouwen is geen pretje. Flinke auto is dan echt noodzaak.
Wel een stoere mama zeg!
-
Greg
- Geregistreerd lid
Het vermogen zie ik ook niet zo als een probleem, maar vooral het hogere gewicht van de trailer t.o van de auto.Geplaatst: Zaterdag 10 Maart, 2007 0:52 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
www.garageneef.nl heeft al dat spul. Zoiets zit er vast ook wel bij jou in de buurt. Je hebt die autotransporters trouwens ook voor B rijbewijs. Ambulance erachter en je kunt er 2 meenemen. (Dan wel BE)
Wel een stoere mama zeg!
Ze heeft ervaring met een paardentrailer, dat is inderdaad geen pretje als die beesten besluiten te gaan "stampen".
Een auto zal wel gewoon blijven staan, gewoon rustig rijden en geen gekke capriolen uithalen.
De trailer huren we hoogstwaarschijnlijk bij Boels, en nemen de S80 als trekkent voertuig.
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
-
WimZ
- Geregistreerd lid
De mamsen van zonen-met-rijbewijs kregen hun E nog vanzelf bij B. Hoewel ik me daar ooit wel over heb opgewonden, ben ik het er eigenlijk toch wel heel erg mee eens dat je dat E-rijbewijs niet meer 'bij een pak wasmiddelen krijgt'. Hoe oneerlijk dat ook was in de periode vlak na die wetsverandering.bobkoppert schreef:Heeft mams wel rijbewijs BE? Anders is ze het haasje