Poetsperikelen ---> Update: Foto's!

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
sjoerdk
Geregistreerd lid

Poetsperikelen ---> Update: Foto's!

Bericht door sjoerdk » ma 23 okt, 2006 16:08

Zo, gisteren en vandaag eens hard in de weer geweest met Commandant M4 en Commandant Super Wax M7.

Ik moet zeggen, de motorkap glimt weer bijna als die van een nieuwe auto, alleen blijven er vreemde grijze puntjes in zitten (die overigens steeds minder lijken te worden).
Kent iemand dit fenomeen? Foto's van het poetsen plaats ik vanavond.

Alvast bedankt voor de eventuele tips en adviezen!

Sjoerd

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 23 okt, 2006 17:12

Ingetrokken boomhars op je motorkap.

Dat is tenminste wat ik erin heb zitten. Moet ik nog steeds een keer eruit poetsen. Hoe, daar kan ik je helaas niet mee helpen, ook voor mij is het een verrassing met welke producten en middelen ik verrast word wanneer ik het kan doen.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 23 okt, 2006 17:47

Ik ben nog even naar Halfords geweest, daar wist een jongen me te vertellen dat je iets van harsverwijderaar kon kopen, maar hij was er niet zeker van of de grijze puntjes in kwestie nou van de bomen kwamen, of dat het ingetrokken Commandant was, nog even afwachten maar.

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » ma 23 okt, 2006 18:00

Hars die er al lang opzit, zou je(volgens een locale poetsgoeroe) kunnen verwijderen door met een bolletje klei over die plekken te gaan, en meer dan 1 keer. Hoe vaker je het doet hoe meer je er afkrijgt.

Zelf heb ik hier geen ervaring mee, dus ik weet niet of het echt werkt.

Binnenkort ga ik ook maar weer eens commandanten, vorige keer niet mooi geworden. Als de auto in de zon staat, zie je op de behandelde vlakken lichtere plekken en soort van kringen. Weet iemand hoe dit op te lossen? Ben nog zeker niet door de blanke lak heen, dus het moet weg te polijsten/poetsen zijn.

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » ma 23 okt, 2006 18:57

@ Sjoerd, werk je met een poetsmaschine?

Zo nee, doe dat dan maar eens en dan met autoglym wax.(goed spul)
Goed inwrijven en met de machine uitpoetsen.
Dan is het weg (als het goed is)

Ik denk dat het wat ingedroogde commandant is, wat vaak gebeurt als je het te dik opbrengt.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 23 okt, 2006 20:01

jonatas 900s schreef:@ Sjoerd, werk je met een poetsmaschine?

Zo nee, doe dat dan maar eens en dan met autoglym wax.(goed spul)
Goed inwrijven en met de machine uitpoetsen.
Dan is het weg (als het goed is)

Ik denk dat het wat ingedroogde commandant is, wat vaak gebeurt als je het te dik opbrengt.
Ik werk inderdaad met een poetsmachine, alleen draait ie niet zo hard :oops: Onder de 1000 toeren in iedergeval, maar het zou ook eventueel met de hand kunnen?
In iedergeval bedankt voor de tip! Ga het spul eens aanschaffen!

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 23 okt, 2006 20:18

Nog even een vraagje Jonatas, het spul is te verkrijgen bij Halfords of een dergelijke winkel neem ik aan?

Dc
Geregistreerd lid

Bericht door Dc » ma 23 okt, 2006 21:07

Hoi Sjoerd,
Ik las onlangs de reviews over:
Bilt Hamber Auto Balm & Auto Clay kit
op Elkparts.com en die waren overweldigend.
Reinigt de lak tot in de poriën.
Zelf nog geen ervaring.
Setje is helaas niet goedkoop.

Btw: de grijze puntjes komen mij wel bekend voor. Had laatst de 9-3 in de was gezet. Eerst hele auto ingesmeerd en daarna met de poetsmachine aan de slag. De zon stond op de auto en ik werd al gewaarschuwd door een voorbijganger dat dit klusje beter in de schaduw gedaan kon worden. Eigenwijs als ik was ben ik in de zon verder gegaan. Maar eenmaal bij het dak aangekomen (als laatste en natuurlijk vol in de zon) zaten er allemaal grijze/witte puntjes die er heeeeeeeeel moeilijk vanaf kwamen. Beter met de hand dan met machine.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 23 okt, 2006 21:17

Dc schreef:Hoi Sjoerd,
Ik las onlangs de reviews over:
Bilt Hamber Auto Balm & Auto Clay kit
op Elkparts.com en die waren overweldigend.
Reinigt de lak tot in de poriën.
Zelf nog geen ervaring.
Setje is helaas niet goedkoop.

Btw: de grijze puntjes komen mij wel bekend voor. Had laatst de 9-3 in de was gezet. Eerst hele auto ingesmeerd en daarna met de poetsmachine aan de slag. De zon stond op de auto en ik werd al gewaarschuwd door een voorbijganger dat dit klusje beter in de schaduw gedaan kon worden. Eigenwijs als ik was ben ik in de zon verder gegaan. Maar eenmaal bij het dak aangekomen (als laatste en natuurlijk vol in de zon) zaten er allemaal grijze/witte puntjes die er heeeeeeeeel moeilijk vanaf kwamen. Beter met de hand dan met machine.
Bedankt voor de tips Daan! Jammer dat het bij jou niet zo goed ging... Als je de auto in de was zet (tenminste was bij de onze zo) gingen de puntjes wel redelijk weg, morgen nog maar eens langs Halfords, ik doe het nu ook met de hand, werkt inderdaad beter.

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » ma 23 okt, 2006 21:43

Ik ben toch een voorstander van machinaal poetsen, met de hand krijg je het nooit zo egaal als met de machine. Verder moet je inderdaad niet in de zon werken en gewoon deel voor deel doen.

Dc
Geregistreerd lid

Bericht door Dc » ma 23 okt, 2006 21:45

Het remslijpsel van de treinen voor jouw huis had je er geloof ik al afgekregen toch?
Of zou dit misschien nog hardnekkige (ingevreten) vlekjes kunnen zijn?

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 24 okt, 2006 11:10

Dc schreef:Het remslijpsel van de treinen voor jouw huis had je er geloof ik al afgekregen toch?
Of zou dit misschien nog hardnekkige (ingevreten) vlekjes kunnen zijn?
Jepz, had al het slijpsel eraf gekregen, want de lak was weer mooi glad geworden, boomhars kon het niet zijn volgens m'n vader, waarschijnlijk dan toch wat ingetrokken Commandant?!

Caspar

Bericht door Caspar » di 24 okt, 2006 16:14

ik heb anderhalve week mijn 9.3 eens onder handen genomen eerst met turtle wax en daarna met perloplast..Auto zag er helemaal strak uit..regendruppels bleven netjes op de lak liggen..

We zijn nu anders halve week verder..auto heeft veel onder bomen gestaan,maar de druppels liggen niet echt meer op de lak..

Hoe kan dit..komt dat doordat de auto s'avond onder bomen staat..of heb ik de auto gewoon goed in de wax gezet?

Greg
Geregistreerd lid

Bericht door Greg » di 24 okt, 2006 20:11

Afgelopen weekend heb ik de S80 ook onder handen genomen, dat heb ik met meguiars gedaan.
De auto was al een tijdje niet meer gepoetst, meguiars levert een klei, waarmee je de lak echt spiegelglad maakt en echt al het vuil er af gaat, zodat je de was lagen heel makkelijk aan kunt brengen en het resultaat beter is.

Meguiars is wat duurder, maar het werkt echt perfect, ik vind het de extra prijs wel waard.
Met zo'n stappenplan heb ik mijn saab ook weer perfect rood gekregen. :D

Succes!

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » di 24 okt, 2006 20:17

Ik heb vandaag commandant M4 gehaald. Nu even wachten tot het een keer droog is en ik tijd heb om de auto onder handen te nemen. Poetsmachientje licht al klaar met de polijstvacht erop, dus ik kan helemaal loos :lol:

Plaats reactie