Delorean op de Autobahn

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
VanBunst
Donateur (11x)
Donateur (11x)

Delorean op de Autobahn

Bericht door VanBunst » ma 29 jul, 2019 9:59

Toch leuk, in de 9000 op de Zuid Duitse Autobahn ingehaald worden door een Delorean. En je hebt er al een voor 35.000€ :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

goofboog
Donateur
Donateur

Re: Delorean op de Autobahn

Bericht door goofboog » ma 29 jul, 2019 11:51

Was dat donderdag 25 juli? Ik was in Duitsland onderweg richting Kassel en zag er 1 in de andere rijrichting met pech op de vluchtstrook.....

Blacky Turbo S
Geregistreerd lid

Bericht door Blacky Turbo S » ma 29 jul, 2019 15:53

Daar wordt je toch blij van, of niet.

VanBunst
Donateur (11x)
Donateur (11x)

Bericht door VanBunst » ma 29 jul, 2019 19:00

25 en 28 juli Deloran's op de snelweg? Toeval bestaat niet. Dus inderdaad: Delorean Club Hamburg had dit weekend een meeting. Lullig voor die kerel die op weg naar de meeting langs de weg stond.

Vind daar maar eens onderdelen voor :shock:

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » ma 29 jul, 2019 21:12

Alle inboedel van de fabriek is opgekocht door een Amerikaanse firma, waaronder de onderdelenvoorraad en de blauwdrukken. Daar is alles te bestellen.
Kan Orio een voorbeeld aan nemen...

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » ma 29 jul, 2019 21:28

Ze zijn zelfs al vergevorderd in de plannen om compleet nieuwe DeLoreans te maken. (of daar inmiddels zelfs al mee bezig)

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » ma 29 jul, 2019 22:55

2 jaar geleden een klant op mijn werk gesproken. Volgens mij uit Noord-Holland , kwamen aan de praat over hobby’s, liet mij een paar foto’s zien. die heeft de wereld aan spullen en auto’s
( ik kwam met mijn aantal niet eens inde buurt) :D

Bij ons in het dorp heeft iemand ook zo’n ding

De motor is toch een Renault V6 ?

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » ma 29 jul, 2019 23:29

Het is sowieso al bijzonder om een rijdende DeLorean te zien, staan namelijk niet bekend als super betrouwbaar....
(plaatwerk ging wel :lol: )

Blacky Turbo S
Geregistreerd lid

Bericht door Blacky Turbo S » za 03 aug, 2019 15:25

turbopilot schreef:
De motor is toch een Renault V6 ?
Of Peugeot, of Volvo, 't is maar hoe je het bekijkt.Afbeelding
Het is een PRV, samenwerking van Peugeot Renault en Volvo, V6. Ook wel bekend als de Douvrin V6. Schijnt een beetje vreemde V6 te zijn. Ik geloof orgineel ontwikkeling als een V8 in de jaren 70. Toen kwam/was er een energie crisis, en hebben ze er een V6 van gemaakt.
Volgens mij geen heel beroerd ding, qua betrouwbaarheid. Renault heeft er ook nog een turbo op geschroefd, dus er zit potentieel in.Afbeelding

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » za 03 aug, 2019 15:39

VanBunst schreef:
ma 29 jul, 2019 9:59
En je hebt er al een voor 35.000€ :wink:
De goedkoopste rijdende Delorean DMC-12 die ik gevonden heb kost € 19.000 en staat in Wenen:

Afbeelding

Bron: http://www.classic-oldtimer.at/index.ph ... 203&page=1

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » za 03 aug, 2019 16:07

Funky Dude schreef:
ma 29 jul, 2019 21:12
Alle inboedel van de fabriek is opgekocht door een Amerikaanse firma, waaronder de onderdelenvoorraad en de blauwdrukken. Daar is alles te bestellen.
Kan Orio een voorbeeld aan nemen...
Orio levert in principe ook alles, maar ze zetten lang niet alles op de website omdat er nog een dealernetwerk is dat alles voor hun uitlevert. Webhandel voor hobbyisten is niet hun primaire markt. Heb twee jaar geleden een gesprek met de CEO gehad. Neem contact op voor wat niet op de site staat en ze helpen je verder. (Wat echter niet betekent dat alles op voorraad is).

Overigens is het produceren en op voorraad hebben van onderdelen voor 1 model en type auto, makkelijker dan voor vele. De kosten per onderdeel zullen wel hoog zijn denk ik.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » za 03 aug, 2019 16:13

Steve-O schreef:
za 03 aug, 2019 16:07
Orio levert in principe ook alles
Valt echt vies tegen hoor, en er wordt verbazingwekkend veel geleverd van een kwaliteit die niet tipt aan wat het vroeger was. Maar goed, volgens mij zit Orio ook niet in de meest makkelijke situatie tegenover voormalig OE-fabrikanten. Er is ook idioot veel aan tooling domweg vernietigd rond het faillissement, waardoor sommige zaken nauwelijks nog te reproduceren zijn.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » za 03 aug, 2019 16:33

Afbeelding

Begin dit jaar meldde CEO Stephen Wynne van DeLorean Motor Company in Humble Texas
dat er op kleine schaal - met gebruikte onderdelen - weer Deloreans gebouwd zouden worden.
Een Delorean DMC-12 bestaat uit in totaal 2.650 onderdelen en die zijn allemaal op voorraad in Humble.

De productie werd wettelijk mogelijk door een nieuwe Amerikaanse wet met richtlijnen voor de productie
van auto's in kleine aantallen.

Bron: https://www.popularmechanics.com/cars/a ... r-company/

VanBunst
Donateur (11x)
Donateur (11x)

Bericht door VanBunst » za 03 aug, 2019 18:42

RoelandV schreef:
za 03 aug, 2019 15:39
VanBunst schreef:
ma 29 jul, 2019 9:59
En je hebt er al een voor 35.000€ :wink:
De goedkoopste rijdende Delorean DMC-12 die ik gevonden heb kost € 19.000 en staat in Wenen:

Afbeelding

Bron: http://www.classic-oldtimer.at/index.ph ... 203&page=1
Nou, 180km rijden en 19K meenemen en ik heb er een 😀

Gerardus
Geregistreerd lid

Bericht door Gerardus » ma 05 aug, 2019 17:47

*

Plaats reactie