Porsche

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
jaap noord
Geregistreerd lid

Porsche

Bericht door jaap noord » za 01 jun, 2019 13:32

Na jaren van Saab, nu (plotseling) een zijweg ingeslagen.
Mijn zoon wordt zeer binnenkort 18 jaar, rijbewijs heeft hij al, en is voor zover ik mij kan herinneren vanaf z'n geboorte denk ik, al idolaat van Porsche. Gisteren kwam hij met een advertentie te voorschijn met de vraag; paaaaap ?????? Uiteindelijk wezen kijken...... en gekocht.
Een 40 jaar oude Porsche 924 met aantoonbare kilometers van 120K, aantoonbaar onderhoud, en goed hard. Alleen heeft hij een lekke koppakking. Gaat dus nog een projectje worden. We gaan zien wat het wordt. Het Saab virus gaat hem voorlopig nog even voorbij, maar wie weet.

Blacky Turbo S
Geregistreerd lid

Re: Porsche

Bericht door Blacky Turbo S » za 01 jun, 2019 14:32

De 959 was het begin van mijn Porsche gevoel.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » za 01 jun, 2019 16:03

Geweldig ding, zo’n 924. Gewoon een 2 liter erin en je zit er super in. Ik heb er zelf een gehad met een targa dak maar volgens mij hadden ze dat allemaal?
Was voor mij niet praktisch maar heb hem nog best lang gehad omdat ik het zo’n lekkere bak vond, goeie zit, kort pookje en als ik me het goed herinner zit de 1 naar beneden met het schakelen!
Werd wel de “poor mans Porsche” genoemd omdat er een Audi motor in zat. (Maar dat was toen!)

Tof ding!

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » za 01 jun, 2019 18:05

Haha leuk dat er toch meer liefhebbers op dit forum zitten.
Targadak hadden ze niet allemaal, en inderdaad de 2 liter auwdi motor, voor de rest gaan we het wel zien, we gaan hem maandag halen.

Blacky Turbo S
Geregistreerd lid

Bericht door Blacky Turbo S » za 01 jun, 2019 21:16

Heb een tijd terug de biografie van Hans Metzger, DE motoren man van Porsche, gekocht. Fascinerend wat ze daar in de jaren 60, 70 en 80 allemaal deden.

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » za 01 jun, 2019 21:29

Hé bedankt, zal ik mijn zoon eens vragen.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » za 01 jun, 2019 21:37

Ik rij ook “porsche” met de aandrijving op de juiste wielen en hij ziet eruit als een 96 :D

En een (oude) Porsche killer, een 900 GT :wink: zeker als het regent.

Heb je jouw zoon nooit met een 900 T16 S laten rijden, ik die van mij wel en ze zijn beide verslaafd
Mijn zoon reed met een oude T16S zijn baas zoek in zijn tot 220 pk getunde Volvo

Toen ze over waren, hoe hard loopt die oude bak wel niet :mrgreen:

Maar leuk, tip van mij en mijn broer, laat hem het lekker zelf doen. Anders blijft het hè paapppp

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » zo 02 jun, 2019 1:15

Volgens mij kon hij al eerder Porsche zeggen dan papa, weet niet waar hij het van heeft. Auto gekte heeft hij wel van mij. En wat "paaap" betreft; valt gerust mee, hij werkt er hard voor, zowel bij mij in de zaak als daar buiten, en bij mij ook nog eens onbezoldigd, dus af en toe is het best gerechtvaardigt dat "paaap" eens uit de hoek komt. Noem het een; vader/ zoon" project, ik ben blij dat ik dat kan en mag doen.
Maar; alles zo maar krijgen, gaat hier niet op. Ik denk dat ik jouw schrijven heel goed snap. Helemaal goed!!!!

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » wo 26 jun, 2019 16:29

Leuke auto !

Saab en Porsche hebben altijd beetje band gehad... In Spanje en Frankrijk veel Dealers met de 2 merken. Logisch want als je Porsche reed en je gezin werd groter kocht je een 900 turbo ;-)

Mijn Pa niet, die kocht gewoon een 924 toen er 4 kinderen waren :)

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » wo 26 jun, 2019 18:40

Ik heb er wel eens 3 achterin een sonett gestopt :D

Ze zijn zo groot, vraag mij af of ze voorin wel passen

caspar
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door caspar » wo 26 jun, 2019 19:49

Gaaf.. bij mij staat een oude 911 erg hoog op verlanglijstje, maar wel naast de Saab . Niet in plaats van.

Voorlopig blijft het nog bij kijken..

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » wo 26 jun, 2019 19:58

De 911 zijn(worden) onbetaalbaar. De 912 en 14 stijgen ook rap. De 924,928 en 944 zijn nog leuke "instap" modellen. We zijn van plan om deze weer helemaal spic en span te maken,de basis is goed. En we gaan zien wat we voor de rest allemaal tegenkomen. Er is geen tijdslimiet gelukkig.

henkmarius
Geregistreerd lid

Bericht door henkmarius » vr 28 jun, 2019 9:11

Leuk hoor, zit ook al een tijdje naar een 924 te kijken. Valt me vooral op dat er nogal wat prijs en kwaliteits verschil in zit. En dan ook dat hier niet altijd een correlatie in te vinden is, maar dat is bij alle merken waarschijnlijk zo. Ze worden in ieder geval steeds schaarser.

Echte een leuke berijders auto die 924. Heerlijk gooi en smijt auto. Weinig vermogen, weinig gewicht en goed uitgebalanceerd onderstel. Eigenlijk wat veel SAABs precies niet zijn, maar die hebben dan weer andere kwaliteiten :-)

Heb je een foto van hoe die van jullie er bij staat?

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » vr 28 jun, 2019 9:34

jaap noord schreef:
wo 26 jun, 2019 19:58
De 924,928 en 944 zijn nog leuke "instap" modellen.
De 928 wat mij betreft ook niet meer. Een goede is minimaal 25k euro.

Succes met je 924. Klinkt als een hele goede aankoop met die km-stand!

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » vr 28 jun, 2019 11:29

We gaan het beleven John, wat voor dingen we tegen gaan komen. Zal heel af en toe iets posten ,zal ook nog een foto zoeken. AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie