Jaguar in de verkoop

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
ralph12
Geregistreerd lid

Jaguar in de verkoop

Bericht door ralph12 » wo 16 aug, 2006 9:26

Ford heeft alleen maar geld verloren op dit Britse merk sinds ze het in handen heeft gekregen. Volgens Autoweek heeft Renault interesse in Jaguar.

Ik ben benieuwd naar het commentaar van Jeremy Clarkson als ie hoort van de koop door 'those people who eat onions'....

1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 1001760 » wo 16 aug, 2006 17:41

Had Renault ook al niet interesse in Saab...?
Waar moet dat heen?

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » wo 16 aug, 2006 20:46

Ik zeg: what it takes to save Jaguar. Zo'n merk mag niet ten onder gaan. Alsof het slechter kan dan onder Ford(verkoopcijferjournalistiek). De kwaliteit is terug bij Jaguar, staan op het niveau van Lexus. Ze moeten bij de volgende S-type een geweldige auto presenteren, dat is de verkoopknaller. En die X-type lekker eruit halen, dat ding kost Jaguar alleen maar geld.

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » wo 16 aug, 2006 20:48

sabuar :idea:

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 16 aug, 2006 20:55

Jaguar maakt zichzelf tegenwoordig wel behoorlijk belachelijk, door auto's af te leveren met wieldoppen, stoffen bekleding en handbediende airco, ze moesten zich schamen!

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » do 17 aug, 2006 22:10

Je hebt het over de X-type Sjoerd? Dat vind ik persoonlijk geen Jag, maar er zal wel vraag naar zijn anders zullen ze het niet in de verkoop doen. En iedere cent die ze kunnen verdienen moeten ze meepakken.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » do 17 aug, 2006 22:24

nacra 93 schreef:sabuar :idea:
jaguaab 8)

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » vr 25 aug, 2006 18:55

Laten we Rover hier maar bijschrijven... Vandaag in Autoweek:

De Chinese krant China Daily heeft bekendgemaakt dat Shanghai Automotive de merknaam Rover heeft gekocht.

Al lange tijd waren er sterke aanwijzingen dat het Chinese SAIC-concern de merknaam Rover zou kopen. Vandaag meldt een Chinese krant dat de deal rond is. Shanghai Automotive heeft voor 16 miljoen euro de merknaam van BMW gekocht. Het Chinese bedrijf bezit al de rechten voor de Rover 25 en Rover 75.
Eerder werd een verkoop van de merknaam vertraagd omdat Ford, dat eigenaar is van Land Rover, de merknaam Rover eerst officieel moest weigeren. Op het moment ontwikkelt SAIC auto’s op platformen van Rover. Het is de bedoeling dat die ook in Europa op de markt komen.

-------

Het merk dat illustere typen voortbracht als de 3500 TC (1ste Auto van het jaar), P4 en P5 gaat voor een habbekrats weg.

Ook hier weer benieuwd wat die brulapen van TopGear ervan vinden...

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » vr 25 aug, 2006 19:54

Trouwens gister op 5th Gear welke auto Britten de most prestigious vinden in de duurdere middenklasse. Keuze: Audi A4, BMW 3-serie, Mercedes C klasse, VW Passat, Lexus I200, Jaguar X Type.

6. Passat
5. A4
4. Lexus
3. BMW 3
2. Mercedes C
1. Jaguar X Type

Rare Britten. Ford klaagt dat de X Type bij lange na niet voldoende verkoopt.

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » vr 25 aug, 2006 21:20

ralph12 schreef:Rare Britten. Ford klaagt dat de X Type bij lange na niet voldoende verkoopt.
Volgens mij verkoopt de X-type aardig in de UK, maar daarbuiten, in Europa dan, nauwelijks. Was ongeveer een jaar geleden in Marl, een plaats in het duitse Roergebied waar het hoofdkantoor van mijn toenmalige werkgever gevestigd is, daar viel het me op dat de X-type daar een veelvoorkomende TAXI was. Jaguar als TAXI in een duitse provinciestad. Dat vond ik bizar. Ik denk dat de importeur een hoop overtollige stock had en een geweldige prijs gemaakt heeft voor die taxi company...

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » vr 25 aug, 2006 21:23

nelfrikandel schreef:
ralph12 schreef:Rare Britten. Ford klaagt dat de X Type bij lange na niet voldoende verkoopt.
Volgens mij verkoopt de X-type aardig in de UK, maar daarbuiten, in Europa dan, nauwelijks. Was ongeveer een jaar geleden in Marl, een plaats in het duitse Roergebied waar het hoofdkantoor van mijn toenmalige werkgever gevestigd is, daar viel het me op dat de X-type daar een veelvoorkomende TAXI was. Jaguar als TAXI in een duitse provinciestad. Dat vond ik bizar. Ik denk dat de importeur een hoop overtollige stock had en een geweldige prijs gemaakt heeft voor die taxi company...
BV een Jag voor mondeo geld? :twisted:

ik ben flauw ik weet het.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 25 aug, 2006 21:28

ralph12 schreef:Het merk dat illustere typen voortbracht als de 3500 TC (1ste Auto van het jaar)
Er is niet iets als een Rover 3500TC, een 2000TC (of later de 2200TC) daarentegen wel

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » zo 27 aug, 2006 9:22

You're right. Maar volgens mij was er wel een 3500 op het model dat auto vh jaar is geworden.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 27 aug, 2006 9:29

ralph12 schreef:You're right. Maar volgens mij was er wel een 3500 op het model dat auto vh jaar is geworden.
De 2000 werd in 1963 de allereerste "auto van het jaar" volgens mij was 1965 de intro van de 2000TC
en in 1967 kwam de 3500 V8 uit (heb zelf een 2200TC van 1976 en een 3500 van 1970 gehad)

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » zo 27 aug, 2006 11:08

oud nieuws voor mij, wist dit al ff maar wilde het niet posten ivm commentaar op WEER een posting :wink:

Plaats reactie