Jaguar in de verkoop
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Jaguar in de verkoop
Ford heeft alleen maar geld verloren op dit Britse merk sinds ze het in handen heeft gekregen. Volgens Autoweek heeft Renault interesse in Jaguar.
Ik ben benieuwd naar het commentaar van Jeremy Clarkson als ie hoort van de koop door 'those people who eat onions'....
Ik ben benieuwd naar het commentaar van Jeremy Clarkson als ie hoort van de koop door 'those people who eat onions'....
-
De Flok
- Geregistreerd lid
Ik zeg: what it takes to save Jaguar. Zo'n merk mag niet ten onder gaan. Alsof het slechter kan dan onder Ford(verkoopcijferjournalistiek). De kwaliteit is terug bij Jaguar, staan op het niveau van Lexus. Ze moeten bij de volgende S-type een geweldige auto presenteren, dat is de verkoopknaller. En die X-type lekker eruit halen, dat ding kost Jaguar alleen maar geld.
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
De Flok
- Geregistreerd lid
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Laten we Rover hier maar bijschrijven... Vandaag in Autoweek:
De Chinese krant China Daily heeft bekendgemaakt dat Shanghai Automotive de merknaam Rover heeft gekocht.
Al lange tijd waren er sterke aanwijzingen dat het Chinese SAIC-concern de merknaam Rover zou kopen. Vandaag meldt een Chinese krant dat de deal rond is. Shanghai Automotive heeft voor 16 miljoen euro de merknaam van BMW gekocht. Het Chinese bedrijf bezit al de rechten voor de Rover 25 en Rover 75.
Eerder werd een verkoop van de merknaam vertraagd omdat Ford, dat eigenaar is van Land Rover, de merknaam Rover eerst officieel moest weigeren. Op het moment ontwikkelt SAIC auto’s op platformen van Rover. Het is de bedoeling dat die ook in Europa op de markt komen.
-------
Het merk dat illustere typen voortbracht als de 3500 TC (1ste Auto van het jaar), P4 en P5 gaat voor een habbekrats weg.
Ook hier weer benieuwd wat die brulapen van TopGear ervan vinden...
De Chinese krant China Daily heeft bekendgemaakt dat Shanghai Automotive de merknaam Rover heeft gekocht.
Al lange tijd waren er sterke aanwijzingen dat het Chinese SAIC-concern de merknaam Rover zou kopen. Vandaag meldt een Chinese krant dat de deal rond is. Shanghai Automotive heeft voor 16 miljoen euro de merknaam van BMW gekocht. Het Chinese bedrijf bezit al de rechten voor de Rover 25 en Rover 75.
Eerder werd een verkoop van de merknaam vertraagd omdat Ford, dat eigenaar is van Land Rover, de merknaam Rover eerst officieel moest weigeren. Op het moment ontwikkelt SAIC auto’s op platformen van Rover. Het is de bedoeling dat die ook in Europa op de markt komen.
-------
Het merk dat illustere typen voortbracht als de 3500 TC (1ste Auto van het jaar), P4 en P5 gaat voor een habbekrats weg.
Ook hier weer benieuwd wat die brulapen van TopGear ervan vinden...
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Trouwens gister op 5th Gear welke auto Britten de most prestigious vinden in de duurdere middenklasse. Keuze: Audi A4, BMW 3-serie, Mercedes C klasse, VW Passat, Lexus I200, Jaguar X Type.
6. Passat
5. A4
4. Lexus
3. BMW 3
2. Mercedes C
1. Jaguar X Type
Rare Britten. Ford klaagt dat de X Type bij lange na niet voldoende verkoopt.
6. Passat
5. A4
4. Lexus
3. BMW 3
2. Mercedes C
1. Jaguar X Type
Rare Britten. Ford klaagt dat de X Type bij lange na niet voldoende verkoopt.
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
Volgens mij verkoopt de X-type aardig in de UK, maar daarbuiten, in Europa dan, nauwelijks. Was ongeveer een jaar geleden in Marl, een plaats in het duitse Roergebied waar het hoofdkantoor van mijn toenmalige werkgever gevestigd is, daar viel het me op dat de X-type daar een veelvoorkomende TAXI was. Jaguar als TAXI in een duitse provinciestad. Dat vond ik bizar. Ik denk dat de importeur een hoop overtollige stock had en een geweldige prijs gemaakt heeft voor die taxi company...ralph12 schreef:Rare Britten. Ford klaagt dat de X Type bij lange na niet voldoende verkoopt.
-
jwaterink
- Donateur (6x)

BV een Jag voor mondeo geld?nelfrikandel schreef:Volgens mij verkoopt de X-type aardig in de UK, maar daarbuiten, in Europa dan, nauwelijks. Was ongeveer een jaar geleden in Marl, een plaats in het duitse Roergebied waar het hoofdkantoor van mijn toenmalige werkgever gevestigd is, daar viel het me op dat de X-type daar een veelvoorkomende TAXI was. Jaguar als TAXI in een duitse provinciestad. Dat vond ik bizar. Ik denk dat de importeur een hoop overtollige stock had en een geweldige prijs gemaakt heeft voor die taxi company...ralph12 schreef:Rare Britten. Ford klaagt dat de X Type bij lange na niet voldoende verkoopt.
ik ben flauw ik weet het.
-
verde900
- Donateur

-
ralph12
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

-
edwardk