Geflits maar behoorlijk schuin mag dat?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Geflits maar behoorlijk schuin mag dat?

Bericht door turbopilot » vr 18 dec, 2015 20:52

Titel zegt het al.
Ben geflitst van voren , vanaf de overzijde van de weg.
Nu vindt ik deze afstand wel erg schuin genomen en ik vraag mij af of dat wel rechtsgeldig is?
Normaal moet de aparatuur toch uitgelijnd zijn op de rijstrook waar je op rijdt?

Iemand ervaring met in beroep gaan ?

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Geflits maar behoorlijk schuin mag dat?

Bericht door ReinO » vr 18 dec, 2015 21:47

Ja kansloos omdat het geijkt is.

postma
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door postma » vr 18 dec, 2015 22:07

In beroep gaan, een motorrijder kan ongelimiteerd hard rijden zonder bekeurd te worden, hij heeft geen kenteken voorop.
Is dus discriminatie.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » vr 18 dec, 2015 22:08

Het enige wat je nog zou kunnen proberen is het opvragen van het laatste ijkrapport van de aldaar gebruikte radarapparatuur.

Areyonga
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Areyonga » vr 18 dec, 2015 23:57

Krijg je die niet standaard erbij als je de info digitaal opvraagt? Ik iig een paar jaar geleden wel, een keer schuin van voren geflitst (3km te hard...zucht) door een bosjesman die zijn quota nog moest halen denk ik...
Denk dat het idd kansloos is, maar nooit geschoten is altijd mis natuurlijk ;)

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » za 19 dec, 2015 9:24

Kansloos was het iig, zaterdagavond, sinterklaasavond 19:30, slecht weer, verstopt in de struiken en wel 5 km te hard ;-(+

Op de foto staat van alles vermeld, volgens mij ook iets met de ijking. Daar ga je het niet op winnen.
Ik was benieuwd, of het wel klopt omdat de schuinte veel groter is, dus de afstand tussen de auto en apparatuur is groter, terwijl ik in rechte lijn een kortere afstand afleg in dezelfde tijd.

Als de "opsporingsbeamte" zijn apparatuur heeft uitgelijnd voor de andere rijbaan. Dus om van achteren te flitsen zit er dus een verschil in meetafstand.

Zal wel niet er veel zijn, ik ook nog niets vinden via Google en was dus benieuwd of je er mee weg zou komen omdat het een foute meeting betreft.

Raggare
Geregistreerd lid

Bericht door Raggare » za 19 dec, 2015 9:37

Niet lopen miepen. Jij reed te hard dus gewoon betalen. :-P+

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » za 19 dec, 2015 9:58

Zo is het. Ik ben met de motor frontaal gelaserd en werd een kilometer verderop staande gehouden en bekeurd. Gewoon betalen ook.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » za 19 dec, 2015 10:22

Gezellig aan de klets met mijn vrouw, Dat ik te hard reed weet ik ook en daar hoort ook betalen bij :D

Maar dit gaat ook om het principe, als iemand kansloos in de bosjes gaat staan, zou ik de lol nog willen meemaken dat het voor niks was :mrgreen:

Wat de laser betreft, dat is nu juist wat ik bedoel, je werd frontaal gelaserd, dus dat was een correcte meting

@ raggere, het is richting SSO en ze staan er wel eens vaker :wink:

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » za 19 dec, 2015 11:18

Waar was dat dan, Turbopiloot? Dan kan ik misschien met de lokale diender overleggen of ze een gedoogbeleid willen voeren voor Saabjes. ;)

Raggare
Geregistreerd lid

Bericht door Raggare » za 19 dec, 2015 11:51

Als je dat voor maandag kan regelen.. :wink:

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » za 19 dec, 2015 12:05

heb je dan geen CC op je Saab? zo ja: werkt-ie? zo ja: heb je 'm gebruikt? zo nee: jammerrrrrrr, joh.

:mrgreen:

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » za 19 dec, 2015 12:52

Wat was de afstand tussen het bord en de meting? Er moet een minimum afstand tussen zitten, afhankelijk van de snelheid. Voor 50 km/u is da 100 m meen ik.

postma
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door postma » za 19 dec, 2015 13:09

Stonden ze nu met een laser of was het een flitspaal. Als het een laser was dan is het een ander verhaal, je word dan verderop staande gehouden.
Ik ben jaren geleden voor snelheid geflitst door een onopvallende politiewagen recht in mijn snufferd, ik heb hier bezwaar tegen aangetekend om reden dat motorrijders niet bekeurd worden, omdat zij voor geen kenteken dragen.
Let wel, ik heb dus de bekeuring op kenteken gekregen. Ik ben hierdoor in het gelijk gesteld en de bekeuring is geseponeerd.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » za 19 dec, 2015 14:01

Turbopilot steek hier je licht eens op. http://www.flitsservice.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie