Uitgelijnd, maar is dit nou goed?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
AeroR
Geregistreerd lid

Uitgelijnd, maar is dit nou goed?

Bericht door AeroR » vr 03 apr, 2015 17:24

Ik weet dat je met je Saab (met starre achteras) het beste naar Vianen kunt gaan, maar even los hier van:

Gisteren is de stuurkogel links gangbaar gemaakt dus vandaag terug gegaan naar de lokale uitlijnboer zodat ze hun werk konden afmaken aan de voorkant. Volgens hun is de achterkant niet goed uit te lijnen/kost dat erg veel tijd en zou de moeite niet zijn. Het resultaat is merkbaar en ook de achterkant is beter door nieuwe bumpstops. Volgens die beste man was er aan beide zijdes weinig meer aan te verbeteren.
Afbeelding
Ik vind na het bestuderen van dat uitlijn rapport (en ik heb hier geen verstand van) dat de verschillen aan de voorkant nog best groot zijn hoewel het keurig binnen de marges valt. Met name het verschil L en R bij de naloop en wielvlucht vielen me op. Achter valt de toespoor me op en daar zitten L en R aan de tegenovergestelde uiteinden van de toegestane marges, R zit zelfs net buiten de marge dus dat lijkt niet best.

Kan iemand met enige ervaring hier adviseren over de huidige uitlijning en hoe goed of slecht deze nu is?

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Uitgelijnd, maar is dit nou goed?

Bericht door ReinO » vr 03 apr, 2015 19:24

Mijn 9-5 scoorde beter dan mijn 900ng en 93 maar vergelijkbaar en geen rare slijtage aan de banden.
Daar zou ik n op Letten want da achteras valt niet te stellen en zal bij jou misschien eens tikje hebben gehad tijdens een winterse schuiver

Robinson1
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Robinson1 » vr 03 apr, 2015 22:01

Bij het bekende adres in Vianen, hebben ze een pers op de achteras van mijn Classic gezet.
Zodoende valt de afwijking netjes binnen de marge. Toch wel prettig; een adres waar ze bekend met je Saab zijn :wink:

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)