Pas op met bio ethanol (voor niet geschikte auto's)

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
nastydrive
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Pas op met bio ethanol (voor niet geschikte auto's)

Bericht door nastydrive » ma 23 feb, 2015 16:13

Ik had hierover al iets gehoord maar dat het zo erg was sta ik wel van te kijken
http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=27063" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.vincentsmotorhuis.eu/brandstof/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.veiligheidsregio-rr.nl/publi ... ubutie.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Pas op met bio ethanol (voor niet geschikte auto's)

Bericht door millerman » ma 23 feb, 2015 17:09

Niet geschikt voor auto's die daar niet geschikt voor zijn. Klinkt logisch!

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » ma 23 feb, 2015 18:39

In gewone Euro 95 zit tegenwoordig ook al ethanol. Maximaal 5%

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » di 24 feb, 2015 1:20

Ben er helaas afgelopen jaar ook mee geconfronteerd.

Mijn Saabjes malen erom, mijn Honda ook.

Mijn Moto Guzzi vreet het niet.

Inderdaad problemen met alu, tank van kunstof die niet meer van het frame kan (heb die 2 week laten uitdampen en sindsdien wil die weer los vast)

Slecht lopen/pingelen.

Ik heb een Guzzi V11 uit 2001 deze heeft Marelli Magneti inspuiting zoals op de Ducs in midden 90er jaren. Dit ding heeft een TPS voor de inspuiting dus kijkt alleen naar atmospherische druk en gashandel stand. Hij wordt afgesteld hierop. Er zit dus geen luchtmassa meter mapsensor of lamda regeling op.

De injectie kan hier nu helemaal niets mee. Tot voor januari kon ik hierbij Q8 gewone 98 krijgen. Q8 is echter weg uit NL als merk en de nieuwe franchizer heeft nu e5 en e10.

Ik heb vorig jaar meer dan 1000 euro betaald voor een injectie revisie (pomp, ultrasoon reinigen injectoren, injectorrubbers, gasklephuisrubbers leidingen en een rollenbank sessie om de injectie aan te passen om vlekkeloos op Euro98 te kunnen draaien. Voor nop.

Ben nu genoodzaakt naar Coevorden te rijden naar Firezone om nog euro 98 te krijgen. Dat is in geheel Hardenberg niet meer te krijgen potdomme.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » di 24 feb, 2015 2:12

Geschikt voor E10

Met uitzondering van sommige modellen van voor het midden van de jaren 80 zijn alle Saab modellen zijn geschikt voor het gebruik van E10. Overleg met je Saab dealer.
mijn 9-5 loopt er al bijna 2 jaar en ca 50000km prima op.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » di 24 feb, 2015 3:14

als een moderne Saab E85 aan kan, zou die dan problemen krijgen met E10? lijkt me niet.

ik vraag me nu wel even af of mijn Honda-brik op E10 kan. ik zit eind juni met het ding in Italië (Stelvio)...

Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Niels83 » di 24 feb, 2015 10:24

Jungleman schreef:ik vraag me nu wel even af of mijn Honda-brik op E10 kan.
Nee... Dat kan die niet.

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » di 24 feb, 2015 23:09

Je hebt in notime lekkende carburateurs. Heb dat geintje binnen onze club gezien bij wat mooi weerrijders op hun oudere R80 en R100 bmw's. Vlotterkamers overstromen ivm invretende naaldzitting.

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » di 24 feb, 2015 23:23

Jungleman schreef:als een moderne Saab E85 aan kan, zou die dan problemen krijgen met E10? lijkt me niet.

ik vraag me nu wel even af of mijn Honda-brik op E10 kan. ik zit eind juni met het ding in Italië (Stelvio)...
Via Principale, 23

http://goo.gl/maps/JI3uW" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier had je eerst de Agip, is nu dus Tamoil geworden...

Plaats reactie