Even bij een Duitse gasboer geïnformeerd en het is blijkbaar relativ einfach (Jaja, dat zeggen ze allemaal)
Nu spreek en versta ik wel redelijk Duits, maar hieronder toch maar even het antwoord.
Ik heb nu een Vialle boer benaderd omdat de kans groot is, dat er een Vialle LPi in mijn toekomstige auto ligt.
Maar als ik een Prins of Vogelsboer benaderd zou hebben, had ik hetzelfde antwoord moeten krijgen.
Ik begrijp uit het antwoord dat er een emissietest moet volgen en dat deze gasboer dat doet voor € 169.
Verder heb ik alle delen van het Nederlandse kentekenbewijs nodig (met de kentekencard zijn we tegenwoordig dus vlug klaar)
Verder de CVO van de auto en het liefst ook die van de LPG-installatie, maar die laatste is blijkbaar geen must.
Het enige wat dus blijkbaar een probleem kan opleveren is de tank, daar niet alle NL ingebouwde tanks goedgekeurd kunnen worden.
Of dit nu om merk of ouderdom gaat weet ik niet. Al bij al lijkt me een nieuwe tank inbouwen niet zo kostelijk als een compleet nieuwe gasinstallatie in laten bouwen.
En wat is paragraaf 21?
En kan iemand die wat beter Duits spreekt dan ik, ook even vertellen of ik het goed begrepen heb
Hallo Herr ,
das ist relativ einfach.
Der Wagen muß zuerst hier beim TÜV ein Vollabnahme nach §21 bekommen.
In dem Zuge kann man beim TÜV direkt auch die Vialle Gasanlage eintragen lassen.
Dazu benötigen Sie jedoch ein Abgasgutachten. Das können wir beantragen.
Die Kosten hierzu sind 169,-€uro . Wir benötigen dafür einmal die Kopie von den
niederländichen Papieren von allen Seiten und wenn Vialle Papiere vorhanden sind
diese auch , ansonsten nur welches LPi System , welchche Injektoren und welcher
Tank. Bei den Tanks muss man allerdings aufpassen da nicht alle in NL verbauten
Tanks auch in Deutschland zugelassen sind.
Viele Grüße
Ihr Vialle Team Deutschland