slooppremie / parkeervergunning grote steden
-
sebastiaanstra
- Geregistreerd lid
slooppremie / parkeervergunning grote steden
Lekker is dat....... stel je heb een oldtimer en woont in Adam,Rdam of Den Haag en je gaat verhuizen binnen de stad ..... dan krijg je dus geen nieuwe parkeervergunning meer + geen wegenbelasting vrijstelling en kun je voor je gekoesterde oldtimer € 750,- ( categorie 1) slooppremie ontvangen. Zit je wat ruimer in de slappe was en heb je een garage dan omzeil je dit. Op deze manier wordt het rijden van een oldtimer dus echt iets voor de welgestelden onder ons in de grote steden. Bij de vrijstelling wegenbelasting had ik me al een beetje bij neergelegd .....Ik geniet erg van mijn auto en wil daar best iets voor betalen......maar dat je nu dus ook soort van gebonden word aan je woning/parkeervergunning voelt echt niet fijn. Kan mij helemaal geen media aandacht hierover herinneren. Is deze regeling zonder slag of stoot ingevoerd?
-
ZSR
- Donateur (3x)

Re: slooppremie / parkeervergunning grote steden
Die proleten geven misschien wat meer uit aan de middenstand dan de eigenaar van gare oude bakken?
Woon zelf in rdam. Maar ik vind het wel erg vreemd. Een old timer is per def een vieze oude gare brik? Wat is de regel dan geen parkeer vergunning als je auto ouder is dan x jaar?
Hahaha dat wordt lachen in bepaalde wijken, maar daar zullen ze wel gratis parkeren invoeren voor de stakkers.
In Kralingen is het iigv bijna overal dokken.
Edit: of is het geen wegenbelasting betalen is ook geen parkeerkaart halen?
Logisch anders is er geen plek voor die druk bezochte electra oplaadpunten. Hier in de straat ook zo'n paaltje met sfeervol groen licht... Aan de andere kant geen wegenbelasting en er wel op willen parkeren...hmmm zie de logica van een stad die de centjes ook goed kan gebruiken ook wel een heeel klein beetje..
Edit2: in rdam is het dus als je een nieuwe oude auto koopt van voor 1992 (of blijkbaar van adres verandert???) of een diesel van voor 2005 dat je dan geen parkeer vergunning krijgt. Heb je hem al of ga je niet verhuizen dan is er (nog even) niets aan de hand.
Ik vind die diesel2005 wel een beetje harsh...
Edit3
je oude lieve classic zomaar aan de stoep in de kou zetten, wat voor een liefhebber ben je dan.
Hobby cars en stalling ik zie een businessplan zeker in rdam.
Woon zelf in rdam. Maar ik vind het wel erg vreemd. Een old timer is per def een vieze oude gare brik? Wat is de regel dan geen parkeer vergunning als je auto ouder is dan x jaar?
Hahaha dat wordt lachen in bepaalde wijken, maar daar zullen ze wel gratis parkeren invoeren voor de stakkers.
In Kralingen is het iigv bijna overal dokken.
Edit: of is het geen wegenbelasting betalen is ook geen parkeerkaart halen?
Logisch anders is er geen plek voor die druk bezochte electra oplaadpunten. Hier in de straat ook zo'n paaltje met sfeervol groen licht... Aan de andere kant geen wegenbelasting en er wel op willen parkeren...hmmm zie de logica van een stad die de centjes ook goed kan gebruiken ook wel een heeel klein beetje..
Edit2: in rdam is het dus als je een nieuwe oude auto koopt van voor 1992 (of blijkbaar van adres verandert???) of een diesel van voor 2005 dat je dan geen parkeer vergunning krijgt. Heb je hem al of ga je niet verhuizen dan is er (nog even) niets aan de hand.
Ik vind die diesel2005 wel een beetje harsh...
Edit3
Hobby cars en stalling ik zie een businessplan zeker in rdam.
-
ZSR
- Donateur (3x)

Re: slooppremie / parkeervergunning grote steden
Ooooooooooh foei!

Hing vanochtend een tesla aan, wel met zijn kont op de stoep geparkeerd. Draadje te kort??
Hing vanochtend een tesla aan, wel met zijn kont op de stoep geparkeerd. Draadje te kort??