De Duitse drie........

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

De Duitse drie........

Bericht door Maus71 » zo 03 nov, 2013 10:56

Ik moet zakelijk een nieuwe auto kopen en aangezien ik rond 80K per jaar rijd moet het een diesel zijn. Ivm met ( een voor mij, voor sommigen veel geld, dus aub geen discussie hierover) beperkt budget van rond de 25 K is de keuze vrij beperkt. Aangezien ik eigenlijk een 6 cilinder diesel, station en geen SUV, wil met minimaal 200 PK kom ik toch uit bij de Duitse drie met bouwjaar 2010

Audi A4 heb ik nu twee gehad en heb ik dus wel gezien. Volvo V70 heb ik mee gereden en is voor mij geen optie ( ik persoonlijk vind het te "lomp"), V60 vind ik niet mooi, dus Volvo wordt het niet.

Rest dan BMW en Mercedes. Ik heb nu gereden in een 330d en dat gaat mooi...... 335d is te duur. Helaas heb gisteren gereden in een Mercedes C 350, model is niet mijn ding, Mercedes is niet mijn ding, maar rijden !

Is er iemand die toevallig naast zijn Saab ook zo een apparaat heeft?? Ik ben benieuwd naar ervaringen......

Oh ja, ook discussies over pauperbakken etc. zijn niet aan mij besteed, ik zoek een goede kilometer vreter en dat zijn de bovengenoemde alledrie ( misschien koop ik dadelijk totaal iets anders, ben nogal wisselvallig :lol: )

Peter van den Heuvel
Geregistreerd lid

Re: De Duitse drie........

Bericht door Peter van den Heuvel » zo 03 nov, 2013 11:31

Saab en diesel ? LPG geen optie ?

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » zo 03 nov, 2013 11:59

heb een tijdje in een Mercedes C klasse station (2011) gereden... op een of andere manier kwam ik slecht in en uit de auto. Ik ben 1,90 meter maar ik zat telkens te hannesen om mijn benen gemakkelijk in de auto te krijgen (en nee... de stoel stond niet in de voorste stand)

ik was overigens niet kapot van de auto qua algemene indruk; zitcomfort, materialen etc etc... vond het een kleine auto die niet beter was dan mijn 9-3 sportestate

(over de motor kan ik niks zeggen van dit was een 4 cilinder diesel)

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » zo 03 nov, 2013 12:13

Ik heb eens als een vervangauto bij pech in het buitenland (Turbo vd 9-5 blies zich op op weg naar vakantiebestemming) een hele week mogen spelen met een redelijk recente zwarte 520d touring met zwitsers kenteken. Ruim, snel, stil en extreem zuinig. Ik vind ze niet echt heel mooi, maar wel veel minder minder lelijik dan moderne benzen. Die lijken kwa design alleen nog maar aan chinese ca'ching bling te willen appeleren. En die 520 komt miks te kort. Ik zie geen noodzaak voor een 6 pitter diesel meer. Audi's zijn op zich wel om aan te zien soms, maar vanwege het publiek dat erin rondrijd ( grove generalisatie, ik weet het) zou ik er niet in gezien hoeven worden.

Kortom, ik kom uit bij een 5 serie touring diesel. Geen idee of er 200 PK uit Die 2 liter komen. Maar vanaf rond 21000€ in overvloed te koop met bouwjaar 2010. Handgeschakelde 6 bak, of automaat met een of ander futuristisch pookje, breedbek navigatie, panoramadak, en alle shit aan spielerei die je hartje begeert.

JanJunior
Geregistreerd lid

Bericht door JanJunior » zo 03 nov, 2013 12:20

Deze tikt niet al je wensen af, maar je houdt prettig wat achter de hand om hem aan te (laten) passen naar jouw smaak... met nog geen 70k km op de klok kun je nog een paar jaar voort en je rijdt bepaald niet voor schandaal :)

Grootste nadeel: het is geen nondescript stuk blik...

:O: (geen banden met de aanbieder overigens)

Jan

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » zo 03 nov, 2013 13:13

Dank voor de reacties: een BMW 5 is te duur (en kan ik nu niet mee bij klanten komen). Saab 9-3 Diesel is geen 6 cilinder, en ik vindt het geen fijn blokje wat erin ligt....

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » zo 03 nov, 2013 13:15

Peter van den Heuvel schreef:Saab en diesel ? LPG geen optie ?
Nee, moet ik teveel tanken, geen zin in..... anders zou een nette 9-5 Aero nog wel een optie kunnen zijn.

elrenegado
Geregistreerd lid

Bericht door elrenegado » zo 03 nov, 2013 13:33

ik heb ervaring met zowel de 330d als de 530d.
zelfde blok, maar de 5 is meer auto, dus rijd de 3 een stuk vlotter.

let wel bij een gebruikte op de automaatbak,
men zegt dat het koppel van de 330d wat aan de hoge kant is voor de bak.
zelf geen problemen mee gehad, maar een kennnis van me heeft hem ook laten chippen en dat koste hem z'n bak.

Michail
Geregistreerd lid

Bericht door Michail » zo 03 nov, 2013 13:48

Maus: hoezo vind je het geen fijn blokje?
Tot twee jaar geleden vond ik diesel sowieso niet een brandstof om mee te rijden. Maar om vergelijkbare redenen: veel km, was diesel in dit huis ook de enige juiste optie. Veel concurrenten bekeken (audi, volvo, vw, peugot, bmw) en uiteindelijk thuis gekomen met een ttid: tot op de dag van vandaag (75.000 km geen spijt: heerlijk soepel en krachtig blok, zeker naar een Hirsch kuur. Beetje lawaaiig alleen 's morgens.

Spatje
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Spatje » zo 03 nov, 2013 13:52

Misschien een Alfa 159 met 5 cilinder? Stuurt prima en de latere bouwjaren zijn redelijk betrouwbaar. Ik vond de keuze te moeilijk en heb toch voor de 9-5 Aero gekozen en neem het verbruik voor lief

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » zo 03 nov, 2013 14:09

Michail schreef:Maus: hoezo vind je het geen fijn blokje?
Tot twee jaar geleden vond ik diesel sowieso niet een brandstof om mee te rijden. Maar om vergelijkbare redenen: veel km, was diesel in dit huis ook de enige juiste optie. Veel concurrenten bekeken (audi, volvo, vw, peugot, bmw) en uiteindelijk thuis gekomen met een ttid: tot op de dag van vandaag (75.000 km geen spijt: heerlijk soepel en krachtig blok, zeker naar een Hirsch kuur. Beetje lawaaiig alleen 's morgens.
Inderdaad lawaaiig blok, het blok van mijn dieseltrein A4 , 2.0 met tuning loopt mooier ( eigen mening).

Het vermogen en de rust van een 6 cilinder diesel heeft nu mijn voorkeur, een top van 250 en rond de 6 seconden naar de honderd is leuk speelgoed. Zeker nu ik aankomend jaar met regelmaat werk heb in Duitsland :D

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » zo 03 nov, 2013 14:14

Spatje schreef:Misschien een Alfa 159 met 5 cilinder? Stuurt prima en de latere bouwjaren zijn redelijk betrouwbaar. Ik vond de keuze te moeilijk en heb toch voor de 9-5 Aero gekozen en neem het verbruik voor lief
Kan inderdaadnog een optie zijn, ik zal eens naar de specs kijken. Een C5 6 cilinder is ook best mooi maar is niet erg snel.

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » zo 03 nov, 2013 14:18

JanJunior schreef:Deze tikt niet al je wensen af, maar je houdt prettig wat achter de hand om hem aan te (laten) passen naar jouw smaak... met nog geen 70k km op de klok kun je nog een paar jaar voort en je rijdt bepaald niet voor schandaal :)

Grootste nadeel: het is geen nondescript stuk blik...

:O: (geen banden met de aanbieder overigens)

Jan
Je gaat me toch niet vertellen dat een 9-3 station een karakterbak met toekomstige klassieker status is.......

Ook gewoon een niet opvallend profiel met matige interieur afwerking, niet al te beste stoelen en een hoop gekraak. Ik vindt Saab ook leuk maar heb geen roze bril.....

JanJunior
Geregistreerd lid

Bericht door JanJunior » zo 03 nov, 2013 14:32

Natuurlijk niet, maar 't is wel een Saab :)

Misschien is deze wat meer naar jouw wensen?
Geen Saab natuurlijk, maar wel een best stuk blik...

:O:

Jan (ook geen roze bril op hoor)

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » zo 03 nov, 2013 14:46

JanJunior schreef:Natuurlijk niet, maar 't is wel een Saab :)

Misschien is deze wat meer naar jouw wensen?
Geen Saab natuurlijk, maar wel een best stuk blik...

:O:

Jan (ook geen roze bril op hoor)
Nee, te groot..........

Plaats reactie