Belgische auto slopen?
-
Wouter
- Donateur (2x)

Belgische auto slopen?
Wat komt er allemaal bij kijken als ik in Nederland een Belgische auto wil kaalplukken? Moet 'ie dan ook weer terug naar België om 'm bij een sloper af te leveren?
Komen er nog kosten bij kijken?
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Re: Belgische auto slopen?
Ik snap je vraag helemaal niet: waarom zou je een gesloopte Belgische auto terug naar België brengenWouter schreef:Wat komt er allemaal bij kijken als ik in Nederland een Belgische auto wil kaalplukken? Moet 'ie dan ook weer terug naar België om 'm bij een sloper af te leveren?
-
dader
- Geregistreerd lid
Misschien heb je hier wat aan:
http://www.mobilit.fgov.be/nl/indexleftn.htm
Waarschijnlijk kun je net zoals in Nederland de auto uit het systeem halen (hiermee bedoel ik niet schorsen) dit kun je in Nederland doen door een brief te schrijven dat je de auto zelf gaat demonteren. kentekenplaten vernietigen en klaar.
http://www.mobilit.fgov.be/nl/indexleftn.htm
Waarschijnlijk kun je net zoals in Nederland de auto uit het systeem halen (hiermee bedoel ik niet schorsen) dit kun je in Nederland doen door een brief te schrijven dat je de auto zelf gaat demonteren. kentekenplaten vernietigen en klaar.
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
-
Remco
- Donateur

-
Wouter
- Donateur (2x)

Sorry voor deze snelle reactie!
Voor de mensen die mijn vraag niet begrepen: Ik verwachtte in ons land vol regeltjes tegen een hoop administratieve rompslomp aan te lopen bij het slopen van een Belgische auto. Ik kan toch moeilijk een half gesloopt wrak aan de straat bij het huisvuil zetten. En ik zag het al gebeuren dat het terug moest naar België. Maar nu ik het bovenstaande zo lees valt het allemaal wel mee.
Voor de mensen die mijn vraag niet begrepen: Ik verwachtte in ons land vol regeltjes tegen een hoop administratieve rompslomp aan te lopen bij het slopen van een Belgische auto. Ik kan toch moeilijk een half gesloopt wrak aan de straat bij het huisvuil zetten. En ik zag het al gebeuren dat het terug moest naar België. Maar nu ik het bovenstaande zo lees valt het allemaal wel mee.
-
Robbert
- Donateur (6x)

Je kan de restanten dan toch gewoon in Nederland bij een sloper afleveren?Wouter schreef:Sorry voor deze snelle reactie!![]()
-
B235R
- Lid van verdienste
-
dasdaas
- Geregistreerd lid
-
White Lines
- Geregistreerd lid
-
Robbert
- Donateur (6x)

Om tegen te gaan dat die later ergens anders opduikt?White Lines schreef:Bij ons in het dorp zit een oud-ijzer handelaar, die kun je bellen, die takelt de gestripte auto gratis van de straatJe kan de restanten dan toch gewoon in Nederland bij een sloper afleveren?![]()
Wel altijd chassisnummer eruit slijpen.