Belgische auto slopen?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Belgische auto slopen?

Bericht door Wouter » wo 26 apr, 2006 20:29

Wat komt er allemaal bij kijken als ik in Nederland een Belgische auto wil kaalplukken? Moet 'ie dan ook weer terug naar België om 'm bij een sloper af te leveren?

Komen er nog kosten bij kijken?

S@@bman
Geregistreerd lid

Re: Belgische auto slopen?

Bericht door S@@bman » wo 26 apr, 2006 20:41

Wouter schreef:Wat komt er allemaal bij kijken als ik in Nederland een Belgische auto wil kaalplukken? Moet 'ie dan ook weer terug naar België om 'm bij een sloper af te leveren?

Komen er nog kosten bij kijken?
Ik snap je vraag helemaal niet: waarom zou je een gesloopte Belgische auto terug naar België brengen :?:

dader
Geregistreerd lid

Bericht door dader » wo 26 apr, 2006 20:44

Misschien heb je hier wat aan:

http://www.mobilit.fgov.be/nl/indexleftn.htm

Waarschijnlijk kun je net zoals in Nederland de auto uit het systeem halen (hiermee bedoel ik niet schorsen) dit kun je in Nederland doen door een brief te schrijven dat je de auto zelf gaat demonteren. kentekenplaten vernietigen en klaar.

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » do 27 apr, 2006 9:48

Begrijp de vraag eigenlijk ook niet goed. Weet niet of het verband houdt met het volgende, maar ter informatie in België is een nummerplaat niet eigen aan een auto maar aan een persoon. Wat je met een niet meer in gebruik genomen voertuig (zonder nummerplaten dus) doet maakt dan ook niet uit.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 27 apr, 2006 9:54

ik denk dat wouter een onderdelen auto op het oog heeft zonder daarbij de export/import reguleringen (en dus de kosten) in de weg te hebben.

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » do 27 apr, 2006 10:03

Indien het dat is, denk ik dat hij in de EU daar niet veel last zal van hebben :wink:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 27 apr, 2006 10:09

ok, ik doelde dan ook meer op bpm...

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » do 27 apr, 2006 10:30

Ja maar bpm betaal je dan ook niet als je die auto in Nederland niet gaat inschrijven.

Remco
Donateur
Donateur

Bericht door Remco » do 27 apr, 2006 19:01

Lijkt me geen enkel probleem, werkt met Duitse auto's ook zo. Deze worden afgemeld en als ze nooit meer aangemeld worden verdwijnen ze vanzelf binnen zoveel maanden uit het systeem. Met BPM heb je niets te maken daar de auto nooit gebruikt gaat worden, BTW is al betaald.

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » do 27 apr, 2006 22:16

Sorry voor deze snelle reactie! :D

Voor de mensen die mijn vraag niet begrepen: Ik verwachtte in ons land vol regeltjes tegen een hoop administratieve rompslomp aan te lopen bij het slopen van een Belgische auto. Ik kan toch moeilijk een half gesloopt wrak aan de straat bij het huisvuil zetten. En ik zag het al gebeuren dat het terug moest naar België. Maar nu ik het bovenstaande zo lees valt het allemaal wel mee.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » vr 28 apr, 2006 22:00

Wouter schreef:Sorry voor deze snelle reactie! :D

Voor de mensen die mijn vraag niet begrepen: Ik verwachtte in ons land vol regeltjes tegen een hoop administratieve rompslomp aan te lopen bij het slopen van een Belgische auto. Ik kan toch moeilijk een half gesloopt wrak aan de straat bij het huisvuil zetten. En ik zag het al gebeuren dat het terug moest naar België. Maar nu ik het bovenstaande zo lees valt het allemaal wel mee.
Je kan de restanten dan toch gewoon in Nederland bij een sloper afleveren?

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » vr 28 apr, 2006 22:56

Robberts schreef: Je kan de restanten dan toch gewoon in Nederland bij een sloper afleveren?
klopt

dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » zo 30 apr, 2006 0:26

Gaan we dan in Rotterdam toch ook maar slopen dan???? :lol:

klinkt verleidelijk!!! :twisted:

daan

White Lines
Geregistreerd lid

Bericht door White Lines » zo 30 apr, 2006 11:01

Bij ons in het dorp zit een oud-ijzer handelaar, die kun je bellen, die takelt de gestripte auto gratis van de straat :)
Wel altijd chassisnummer eruit slijpen.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » zo 30 apr, 2006 22:18

White Lines schreef:
Bij ons in het dorp zit een oud-ijzer handelaar, die kun je bellen, die takelt de gestripte auto gratis van de straat :)
Wel altijd chassisnummer eruit slijpen.
Om tegen te gaan dat die later ergens anders opduikt?

Plaats reactie