Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
-
smeedereynde
- Geregistreerd lid
Bericht
door smeedereynde » di 25 sep, 2012 19:01
graag jullie hulp : hoe reinig ik de uitlaatsierstukken het beste ?
gewoon met een sopje is spijtig genoeg niet voldoende, auto net aangekocht en blijkbaar onvoldoende aandacht aan besteed door vorige eigenaar.

-
mark123
- Geregistreerd lid
Bericht
door mark123 » di 25 sep, 2012 19:57
Iets van een metal polish, bijvoorbeeld meguiars all metal polish. Ik gebruik zelf die van Mothers, ook goed! Alleen niet bij de Brezanoid te krijgen.
-
mark123
- Geregistreerd lid
Bericht
door mark123 » di 25 sep, 2012 20:29
O ja, belgom werkt ook en goed verkrijgbaar.
-
smeedereynde
- Geregistreerd lid
Bericht
door smeedereynde » di 25 sep, 2012 21:28
het betreft hier vnl verontreiniging door de uitlaatgassen, roet, ...
geen roest aanwezig.
ga er dit weekend eens werk van maken met die metal polish en hoop een mooi resultaat te kunnen tonen.
thx voor de reacties
-
savo
- Geregistreerd lid
Bericht
door savo » di 25 sep, 2012 21:52
Goedkoper en net zo goed, BRASO koperpoets vloeibaar. En bij sterke vervuiling kun je wellicht een reeds gebruikt pannensponsje gebruiken om het mee in te poetsen (en uit te wrijven). Suc6!

-
Maus71
- Donateur (3x)

Bericht
door Maus71 » di 25 sep, 2012 23:14
Misschien een Aero op benzine kopen

-
alex364
- Geregistreerd lid
Bericht
door alex364 » di 25 sep, 2012 23:21
Als het om roet gaat zou ik Dasty eens proberen. Of een andere sterke ontvetter. werkt perfect bij roet op een kachelruitje...
-
Spatje
- Donateur (3x)

Bericht
door Spatje » wo 26 sep, 2012 13:12
Niet met staalwol! Krijg je krassen en dan poets je je een ongeluk. Ik doe elke maand even een poetslap met wat zilver of koper poets om de uitlaatjes. 5 minuten werk.
-
Phantom
- Geregistreerd lid
Bericht
door Phantom » do 25 okt, 2012 18:20
Toevallig hebben ze momenteel bij de Action twee verschillende type's Brasso voor weinig (weet het bedrag niet uit mijn hoofd maar echt duur was het niet).
-
shearwater
- In memoriam †
Bericht
door shearwater » do 25 okt, 2012 19:01
Als het erg ingevreten heeft zit er niets anders op dan polijsten met een polijstschijf op de boortol en de nodige polijstmiddelen totdat alle roet en pitjes weg zijn en het weer hoogglans RVS is. Daarna wekelijks bij houden (kost 1 minuut) met wat Dasty en afvegen met een doekje. Zo doe ik het altijden met zowel benzine als diesel en blijven ze mooi. Echt een kwestie van bijhouden.
-
dsharaga
- Geregistreerd lid
Bericht
door dsharaga » do 11 dec, 2014 17:51
Commandant 4 doet wonderen. Ik had hetzelfde met 2.0t.
Gewoon regelmatig schoonmaken/ poetsen.
Vorige eigenaar had het net zo verwaarloosd.