Benzineprijzen/merken België

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
christaero
Donateur
Donateur

Bericht door christaero » do 28 jun, 2012 23:09

Wij gaan op vakantie naar België, rijst bij mij de vraag: Welke merken kan ik zonder evt verrassingen tanken?
Je hoort/leest wel eens dat je bepaalde (goedkope) merken beter links kunt laten liggen...
Wat zijn dus goede merken in Belgi:e met gunstige prijzen? Ik tank alleen 98..
Ik heb al wat site's bekeken, maar kom daar buiten de wereldbekende merken ook voor mij onbekende namen tegen: Oeral, Lukoil, Gulf, Dats24, Pollet.
Info is welkom!

Garrett
Lid van verdienste

Re: Benzineprijzen/merken België

Bericht door Garrett » do 28 jun, 2012 23:15

Shell Express is het goedkoopst en heeft v-power in ron98 in België. Esso Express schijnt van wat mindere kwaliteit te zijn.

Lukoil, jan van raak en vdv zijn in België grote en bekende namen die qua prijs goed zijn.

Ron98 hoef je hier niet bang voor te zijn dat je het niet kan tanken. Iedere pomp verkoopt nog 98!

christaero
Donateur
Donateur

Bericht door christaero » do 28 jun, 2012 23:25

Ik tank al een jaar of wat Esso Express.... Eerst in de VW Bora, nu in de 9-5 Aero.
De benzinepomp zit aan de overkant bij mijn werkgever, vandaar... Heb er tot op heden echter nog nooit moeilijkheden mee gehad.
Ik heb net op http://brandstofprijzen.vroom.be" onclick="window.open(this.href);return false; gekeken, en daar lopen de prijzen uiteen van 154,2 tot 168,2 ct/l
Waarbij Lukoil dan weer een van de goedkoopste is (Hollander hé :wink: )

Eddie
Geregistreerd lid

Bericht door Eddie » vr 29 jun, 2012 6:32

Gulf is overigens wel bekend in Nederland. Ik zie vaak tankauto's van Gulf bij witte pompen staan. En ze hebben ook een paar eigen tankstations.

9-3 Sport Estate 1.8t Hirsch

protteke
Geregistreerd lid

Bericht door protteke » vr 29 jun, 2012 16:18

Lukoil, jan van raak en vdv zijn in België grote en bekende namen die qua prijs goed zijn.

Zijn zéér streekgebonden! Bij ons in de buurt zal een normale inboorling nog nooit van deze merken gehoord hebben; woon nochtans maar een 35 km van jou vandaan. :O:

pboel
Geregistreerd lid

Bericht door pboel » vr 29 jun, 2012 16:26

Ik tank altijd Lukoil. Is veelal het goedkoopst en nog nooit problemen gehad.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » vr 29 jun, 2012 17:49

Ohja, dat klopt. Pollet is over het algemeen duur. Lukoil is trouwens een Russische onderneming die ineens een gigantisch marktaandeel heeft door Jet over te nemen.

christaero
Donateur
Donateur

Bericht door christaero » vr 29 jun, 2012 18:36

Is er van Lukoil dan ook zoiets als Vpower of Excellium? Of is dat altijd gewone 98?
Dan ga ik binnenkort maar eens Lukoil proberen.

edit: net gelezen dat Lukoil ook in Nederland (vooral Limburg) begonnen is. Hebben de Verolma groep overgenomen, en hebben enorme expansiedrift.
Wordt het toch weer wat leuker om te tanken, want ze garanderen dat ze altijd onder de prijs van omliggende stations zullen gaan.

eddracket
Geregistreerd lid

Bericht door eddracket » ma 02 jul, 2012 9:54

Ik tank Shell express zeer tevreden van!

djairo
Geregistreerd lid

Bericht door djairo » di 03 jul, 2012 15:46

Maes, en neen niet Maes pils :wink: maar een lokale brandstofverdeler, die verschillende tankstations heeft, en niet enkel in de omgeving van Bornem.

protteke
Geregistreerd lid

Bericht door protteke » di 03 jul, 2012 18:13

djairo schreef:Maes, en neen niet Maes pils :wink: maar een lokale brandstofverdeler, die verschillende tankstations heeft, en niet enkel in de omgeving van Bornem.
Heb hier wel de ervaring dat als je diesel premium(met wynns additief) tankt minder verbruikt en een veel propere motor houdt.

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » di 03 jul, 2012 19:28

djairo schreef:Maes, en neen niet Maes pils :wink: maar een lokale brandstofverdeler, die verschillende tankstations heeft, en niet enkel in de omgeving van Bornem.
Maes, Gabriëls (Vlaamse Ardennen), Pollet, Total, Lukoil, Colruyt, Q8, Oeral, Pomp van het Volk, Octa+, Winters ....in België een verscheidenheid in (lokaal opererende) tankstations, in bieren. Volgooien is geen punt en is tres plezant geprijsd :D . Had met Maes ook het idee dat ik diesel getankt had, bij vergissing beerchug: :green_spider: Bleek ook een idee geweest te zijn. Na elk oponthoud bij een tankstation, om te tanken, nog immer thuisgekomen met de uitlaat er nog onder. :wow: (Oeral zal vast geen Russisch merk zijn; Pomp van het Volk, die naam noodde mij al uit tot daar eens te gaan tanken, zomaar. Een milde gekte/folie mijnerzijds :x ).

Wel eens vernomen dat de goedkoopste pomp de slechtste kwaliteit geeft (in bijzonder in Maasmechelen, noem geen namen, te vinden via ? Is de goedkoopste nietwaar !!! go and google !). Geen pure hikbenzine, meer dat er minder additieven in zitten die een waardevol motorblok graag binnenkrijgt. Minder smering e.d. is net als motorolie gekocht bij de bouwmarkt. Je kunt er mee rijden, heel goedkoop zelfs, maar hoelang zal dat voortduren ? Kan kort zijn, kan lang zijn.

Nog geen slachtoffers gesproken trouwens. Stilzwijgen, schaamte, niets aan de hand ? Ge weet het niet. Morgen misschien. Was het alvast morgen :x .

Zuigerveren vervangen is wat anders dan nieuwe bougies steken. Zit wel dicht bij elkaar in de buurt maar niet qua bedrag op de reparatienota.

Met de kwaliteit van benzine, de 98, zit het meestal wel goed.

Wat eigenaren van tankstations (en denk ook supermarkten) niet op prijs stellen is het nemen van foto's. Tankstation + Saab op de foto, voor op het slaapkamerbehang, dat wordt echt niet begrepen. Maar meer nog is de angst (reëel aanwezig) dat met foto's een overval wordt voorbereid. Houdt daar dus rekening mee (no pictures). Zo ook bij supermarkten (onopgeloste Delhaize overvallen in de jaren 80). En in de nacht komt de politie/rijkswacht weleens kijken naar het tanken van een Saab heb ik ervaren. Niks aan de hand. Niet elke Saabrijder in het grensgebied is een drugsrunner op Maastricht. Een andere omgeving, Belgie, andere gebruiken, andersoortige activiteiten (no legal: carjacking e.d.). Houdt daar rekening mee, wees een gast en wees attent (Belgenmoppen svp tot thuis bewaren :twisted: ).

Plaats reactie