Vakantietips

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
frac
Geregistreerd lid

Vakantietips

Bericht door frac » di 26 jun, 2012 23:41

Ik heb de applicatie Autosukuro gedownload (in mijn geval voor een Iphone, maar hij is er ook voor andere systemen) en het is echt een aanrader, zeker als je met een auto die soms wat onderhoud nodig heeft de grens over gaat. Ik spreek de moderne talen redelijk vlot, maar deze zomer is het plan om Portugal te bezoeken en mijn kennis van die taal is toch een beetje roestig. En eerlijk gezegd weet ik in een taal die ik zelfs goed beheers niet alle technische termen. Een aantal jaren geleden heb ik in Frankrijk per telefoon ‘met handen en voeten’ moeten uitleggen dat mijn spruitstuk gescheurd was en of ze wisten waar ik dat kon laten vervangen. Zo’n autowoordenboekje met de juiste termen in zeven talen was toen wel handig geweest. Een tweede tip is om bij pech in Frankrijk niet gelijk de grote merkgarages op te zoeken (zo veel Saabgarages zijn er daar trouwens niet), maar eerst eens bij een lokale garagiste aan te kloppen. Daar bespreek je dan, leunend tegen een wrak, de mogelijkheden zonder dat meteen op de klok wordt gekeken. Mijn spruitstuk is bijvoorbeeld niet vervangen, maar gelast voor een gering bedrag en heeft het nog vele jaren uitgehouden.

Groet,

Frac

Funky Dude
In memoriam †

Re: Vakantietips

Bericht door Funky Dude » wo 27 jun, 2012 12:30

Je zou ook voor vertrek even kunnen kijken of er in het/de betreffende land/landen een SAABclub en/of -forum is, daar spreekt vaak ook wel iemand Engels.

Plaats reactie