ANWB vs KNAC
-
Domo
- Geregistreerd lid
ANWB vs KNAC
Hoi,
Afgelopen weekend ben ik trotse eigenaar geworden van mijn eerste Saab. Ik hoop uiteraard op veel veilige km's zonder problemen. In de trant van "better safe than sorry" wil ik lid worden van de ANWB of de KNAC. Ik wil in ieder geval gaan voor de Europese dekking, aangezien ik regelmatig door België heen rijd. Heeft de ene voor of nadelen ten opzichte van de ander? Ik benieuwd naar jullie reactie, waar je het beste lid kan worden.
Dominique
Afgelopen weekend ben ik trotse eigenaar geworden van mijn eerste Saab. Ik hoop uiteraard op veel veilige km's zonder problemen. In de trant van "better safe than sorry" wil ik lid worden van de ANWB of de KNAC. Ik wil in ieder geval gaan voor de Europese dekking, aangezien ik regelmatig door België heen rijd. Heeft de ene voor of nadelen ten opzichte van de ander? Ik benieuwd naar jullie reactie, waar je het beste lid kan worden.
Dominique
-
odin1899
- Donateur

Re: ANWB vs KNAC
ANWB komt 4 x 'gratis' voorrijden, hierna bij elke keer oplopend meer betalen. Ook maximaal 2 kentekens per jaar of anders ook bijbetalen.
KNAC heb ik geen ervaring mee.
Feli trouwens
.
KNAC heb ik geen ervaring mee.
Feli trouwens
-
ralph_m
- Donateur (5x)

Anwb gaat op persoon, niet op kenteken. Dus bij panne met een andere bestuurder is het jammer dan.
Routemobiel is op kenteken, 125 eur p jr voor europa geloof. En prima service weet ik uit 3x ervaring..
Routemobiel is op kenteken, 125 eur p jr voor europa geloof. En prima service weet ik uit 3x ervaring..
-
Tenfour
- Moderator + Donateur

Ik heb een Classic Car lidmaatschap met Europa dekking bij de KNAC. Dit jaar al twee keer dankbaar gebruik van mogen maken. Een voordeel is dat bij de KNAC het vervangend vervoer voor 5 werkdagen kosteloos aangeboden wordt, in plaats van 2 werkdagen bij de ANWB.
-
berta
- Donateur (2x)

ANWB lidmaatschap staat op naam van de vrouw. Anderhalf jaar geleden beroep moeten doen wegens kapotte bdp sensor.Geen probleem werd gewoon geholpen door de ANWB.
Grt Hennie
Grt Hennie
-
r.wery
- Geregistreerd lid
Classic Car+family-lidmaatschap , goede ervaringen. Met de 9-3 vorig jaar gestrand in Frankrijk (turbo); vervangende auto+TGV vlot geregeld.
Als KNAClid heb je alle ANWB-voordelen en een aardig maandblad. Aanrader.
Als KNAClid heb je alle ANWB-voordelen en een aardig maandblad. Aanrader.
-
odin1899
- Donateur

En 7 keer "gratis" pechhulp en geen limiet op aantal kentekens zo te zien. Lijkt betere deal dan ANWB. Nadeel van ANWB is ook het maandblad (die kun je de goden zij dank opzeggen).
Routemobiel accepteert geen voertuigen ouder dan 15 jaar.
Routemobiel accepteert geen voertuigen ouder dan 15 jaar.
-
Bezemwagen
- Geregistreerd lid
Kijk ook eens naar ADAC. Daar wordt je in NL ook door geholpen, sturen de ANWB en geen afsleepdienst zoals route debiel..
Schijnt voordeliger te zijn en alle kentekens, dus ook caravan etc verzekerd. Vertelde een ADAC verkoper toen ik mijn 5 serie ging overschrijven op het Straßenverkehrsambt... Wel ff verifiëren dus.
Succes
Martin
Schijnt voordeliger te zijn en alle kentekens, dus ook caravan etc verzekerd. Vertelde een ADAC verkoper toen ik mijn 5 serie ging overschrijven op het Straßenverkehrsambt... Wel ff verifiëren dus.
Succes
Martin
-
Domo
- Geregistreerd lid
Bedankt voor de reactie tot zover! Ik zal de voorwaarden eens uitpluizen en een aantal punten opsommen. Om te beginnen met:
ANWB
In Nederland heeft u 7 keer per kalenderjaar recht op sleutelhulp. Vanaf de 5e
keer vragen wij daarvoor de volgende eigen bijdragen:
- 5e keer: € 50,-
- 6e keer: € 75,-
- 7e keer: € 100,-.
Na overschrijding van 7 hulpverleningen kunnen wij alsnog besluiten u
sleutelhulp te bieden. U betaalt hiervoor per keer € 150.-.
KNAC
De rechthebbende heeft maximaal zeven keer per kalenderjaar recht op sleutelhulp in Nederland. De rechthebbende kan daarna wel tegen contante betaling van de kosten van de hulp, met een minimum van € 150,00 incl. BTW per gebeurtenis, aanspraak maken op sleutelhulp.
ANWB
In Nederland heeft u 7 keer per kalenderjaar recht op sleutelhulp. Vanaf de 5e
keer vragen wij daarvoor de volgende eigen bijdragen:
- 5e keer: € 50,-
- 6e keer: € 75,-
- 7e keer: € 100,-.
Na overschrijding van 7 hulpverleningen kunnen wij alsnog besluiten u
sleutelhulp te bieden. U betaalt hiervoor per keer € 150.-.
KNAC
De rechthebbende heeft maximaal zeven keer per kalenderjaar recht op sleutelhulp in Nederland. De rechthebbende kan daarna wel tegen contante betaling van de kosten van de hulp, met een minimum van € 150,00 incl. BTW per gebeurtenis, aanspraak maken op sleutelhulp.
-
windekind
- Donateur

Nou nou, wat een vertrouwen in jullie Saabs zeg.
Doe eens een keer fatsoenlijk onderhoud aan jouw auto. Dan hoef je niet bang te zijn dat je meer dan eens in de 2 maanden stil komt te staan. Want dat leert de statistiek nl, gebrekkig onderhoud!
Doe eens een keer fatsoenlijk onderhoud aan jouw auto. Dan hoef je niet bang te zijn dat je meer dan eens in de 2 maanden stil komt te staan. Want dat leert de statistiek nl, gebrekkig onderhoud!
-
odin1899
- Donateur

Ik heb iig de ANWB opgezegd en ben lid geworden van de KNAC. Het blaadje is ook nog eens veel interessanter dan het vodje van de ANWB!
-
Areyonga
- Donateur (3x)

Verstandige keuze mijns inziens, ben ook al een paar jaar tevreden lid van de Knac, enig nadeel is dat er van het clubblad slechter pijltjes van te rollen zijn voor de blaaspijp tov de reclamegids van de ANWB 
-
odin1899
- Donateur

Haha, goed punt. Nog een beter punt met spelden en spijkertjes in de punt
.