Worden de regels oldtimer weer veranderd?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Azul
Geregistreerd lid

Worden de regels oldtimer weer veranderd?

Bericht door Azul » do 01 mar, 2012 21:30

Soms krijg je geen hoogte van de overheid. Net een paar maanden geleden de regels versoepeld en nu beginnen ze er alweer over.

http://nos.nl/artikel/346939-voordeel-o ... affen.html

francofiel
Donateur
Donateur

Re: Worden de regels oldtimer weer veranderd?

Bericht door francofiel » do 01 mar, 2012 21:36

kijk, we waren al bezig ons boos te maken :roll:

viewtopic.php?f=16&t=112889&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;

Henk TB
Geregistreerd lid

Bericht door Henk TB » do 01 mar, 2012 21:58

dit artikel beweerd to :-S+ ch weer van nie he :-S+

http://nos.nl/artikel/347049-weekers-vo ... lijft.html#" onclick="window.open(this.href);return false;

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » do 01 mar, 2012 22:00

Weekers: voordeel oude auto blijft AMSTERDAM - Staatssecretaris Frans Weekers (Financiën) is het niet eens met zijn collega Joop Atsma (Milieu) om de belastingvoordelen voor oude, vervuilende auto's op te heffen.

Dat meldt de NOS. CDA'er Atsma wil alleen belastingvoordelen voor mensen die een klassieke oldtimer rijden, als tweede of als derde auto. Automobilisten in een vervuilende, oude auto zouden dat voordeel niet meer moeten hebben.

Hij wilde zijn plan bespreken met VVD-collega Weekers, maar die wijst dat nu al op voorhand af.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » do 01 mar, 2012 22:16

De huidige oldtimer regeling is een gunst van de regeringspartijen naar de PVV toe. Bij het eerstvolgende kabinet gaat eea weer op de schop.

Roger
Geregistreerd lid

Bericht door Roger » do 01 mar, 2012 23:49

tenzij de PVV nog wat groeit.......................

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 01 mar, 2012 23:57

... het schijnt nog niet door te dringen dat er geld nodig is. linksom of rechtsom. en dat dat zich vertaalt in maatregelen die tegengesteld zijn aan wat misschien eerder in het vooruitzicht gesteld.

dat is niet perse een teken van onbetrouwbaarheid.vergeef me mijn onbeschofte , badinerende en vooral ook stuitend beledigende sarcasme, maar waarom voelen automobilisten zich zo speciaal?

Areyonga
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Areyonga » do 01 mar, 2012 23:58

Vind het best dat ze die oude vieze diesels aanpakken, zolang ze van de veel schonere LPG oldtimers afblijven :twisted:

francofiel
Donateur
Donateur

Bericht door francofiel » do 01 mar, 2012 23:58

Roger schreef:tenzij de PVV nog wat groeit.......................
wat niet te hopen is voor ons allemaal. Dan betaal ik nog liever wegenbelasting!

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » do 01 mar, 2012 23:59

Ik vind dat de oldtimers die nauwelijks 5000 km per jaar rijden toch echt buiten schot moeten blijven.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 02 mar, 2012 0:00

en mensen die 1 peuk per week roken mogen dat wel op de werkvloer doen? hou nou toch op zeg met die onzalige uitzonderingshouding op basis van puur arbitraire criteria die net de voorsteller goed uitkomen.

Areyonga
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Areyonga » vr 02 mar, 2012 0:04

Ik vind dat mensen in de randstad maar 1 auto mogen hebben, ze staan toch alleen maar in de file (of langer stil) :twisted:

:wink:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 02 mar, 2012 0:07

Juist ja: extra belasting voor elke auto boven de eerste, en ook nog eens in een incrementele staffel. Zo kan vervolgens de bezitter van 1 auto "gratis"tuffen wanneer deze eerste en enige auto op naam 15+jaar is en minder dan 5000km rijdt, en betaalt de hobbyist voor de extra parkeeroverlast van zijn uit de hand gelopen bezitsdrang [kraaiennest]

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » vr 02 mar, 2012 0:32

Ik vind dat er weer eens veel te ver doorgeredeneerd wordt over regelingen. De automobilist is een melkkoe, dat was allang duidelijk. Maar niet álles is de schuld van de automobilist. Ik voel me als automobilist helemaal niet speciaal, maar wel vind ik het onredelijk om voor auto's voor recreatief gebruik motorrijtuigenbelasting te betalen. Het zou prima werken als de belasting gewoon op de brandstof werd geheven, dan betaal je gewoon per kilometer die je rijdt met een recreatieve auto belasting. Met een daily driver net zo, veel rijden kost dan veel geld, weinig rijden kost minder. En je pakt meteen "slurpers" aan want die betalen exponentiëel meer in vergelijking met de huidige situatie.

Voor de rest is het volgens mij een stukje hardleersheid: al kost de benzine straks 5 euro per liter, dan nog ga ik niet met het openbaar vervoer, zelfs al maken ze het gratis (stel dat hè, want dat zal nooit gebeuren). Dat wil maar niet doordringen tot Den Haag.

Ik wil overigens niet zeggen dat er alleen maar slechte dingen gebeuren in autoland. Hoewel de overheid ons het liefst 24 uur per dag in lange files ziet staan moet ik zeggen dat na tientallen jaren dagelijks kilometers file op de A9 (als voorbeeld want daar rijd ik dagelijks) dit nu sterk verbeterd is door de ingebruikname van de spitsstrook. In ruil daarvoor mag je tijdens de openingsuren van de spitsstrook nog maar 100 ipv 120, maar daar heb ik geen enkele moeite mee (daarbij is 100 cruisen beter dan stilstaan). Op nog een aantal plekken zijn zulke stroken aangelegd/ingebruikgesteld. Kortom ik zie ook wel in dat er niet alleen slechte dingen gebeuren. Echter de steeds maar weer terugkerende discussie over het zogenaamd massale profiteren van wegenbelastingvrije stinkauto's wordt wel redelijk vermoeiend ondertussen. Zeker als tegelijkertijd wegenbelasting- en bpm-vrij rijden wordt gestimuleerd voor kleine lichte auto's (die vervolgens door menigeen zo op de staart worden getrapt om nog enigszins vooruit te komen dat ze totaal niet zuinig meer zijn, maar dat terzijde).
jelger schreef:... het schijnt nog niet door te dringen dat er geld nodig is. linksom of rechtsom.
En wiens schuld is dat? Nou in elk geval niet die van een groot deel van het volk, zoals jij en ik. Betaal altijd keurig mijn rekeningen en kom mijn afspraken na, dat kunnen we van Den Haag niet zeggen. Opportunistisch gedrag is daar niemand vreemd en de burger mag kromliggen voor al het mismanagement om het maar even netjes uit te drukken. Of course, niks nieuws maar het is wel frustrerend om te zien hoe alle kosten de pan uitrijzen en dat grotendeels dankzij "missers" van hogerhand.

P.S. oplossing voor bovenstaande post: 14 kinderen op de wereld zetten en zodra ze 18 zijn een auto op naam stellen, kan je alsnog 15 auto's hebben die allemaal als "eerste auto" worden gereden. En je kinderen verbied je dan om een auto te kopen :lol:

Areyonga
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Areyonga » vr 02 mar, 2012 0:35

Sapphire schreef:...al kost de benzine straks 5 euro per liter, dan nog ga ik niet met het openbaar vervoer...
Idd, want de trein of bus stopt niet voor mijn deur :wink:

Ps. Succes met het vinden van een partner die je wilt helpen met je "oplossing" :)

Plaats reactie