Ik ben van plan een setje van die bandensokken te kopen. IVM met verlaging. Heeft iemand hier ervaring mee?
waar te kopen en zijn er nog bepaalde merken die ik links moet laten liggen?
sokken voor omje banden
-
Hans9-5
- Geregistreerd lid
Re: sokken voor omje banden
Zag ze laatst nog te koop in de automaterialenzaak, en heb ze ook zien liggen bij Halford of Auto5
Zelf geen ervaring mee
Zelf geen ervaring mee
-
GUUSarrow
- Geregistreerd lid
je bedoelt in plaats van sneeuwkettingen?
Hoe laag is je auto dat je er geen ketting om heen krijgt? Want die sokken schijnen niet al te best te zijn. Vooral als de sneeuw prut begint te worden (door dooi, veel verkeer en/of strooien) rij je die sokken snel stuk. Heb wel eens gelezen dat mensen ze voor nood achterin hebben liggen, maar dat moet je dan meer zien als een soort thuisbrenger oplossing.
Ik lees trouwens dat de winnaar van de test, Pewag Servo, ook zeer makkelijk is bij voertuigen met weinig vrije ruimte (door zelfspannend systeem).
Toevallig heb ik die vorig jaar ook aan mijn ouders gegeven voor hun BMW 5-serie met verlaagd sportonderstel. (toen hier gekocht) hier de instructies, kan je zien dat je niet heel veel ruimte nodig hebt: klik
p.s. ik heb geen aandelen pewag
Hoe laag is je auto dat je er geen ketting om heen krijgt? Want die sokken schijnen niet al te best te zijn. Vooral als de sneeuw prut begint te worden (door dooi, veel verkeer en/of strooien) rij je die sokken snel stuk. Heb wel eens gelezen dat mensen ze voor nood achterin hebben liggen, maar dat moet je dan meer zien als een soort thuisbrenger oplossing.
En ze zijn bijna net zo duur als kettingen als je de gehele test bekijkt: ANWB sneeuwkettingentestANWB schreef:Sneeuwsokken bieden een redelijk grip op sneeuw en kunnen in Nederland eventueel gebruikt worden om het wegrijden makkelijker te maken. Voor wintersportomstandigheden presteren ze onvoldoende en zijn ze niet toegestaan als sneeuwkettingen verplicht zijn.
Ik lees trouwens dat de winnaar van de test, Pewag Servo, ook zeer makkelijk is bij voertuigen met weinig vrije ruimte (door zelfspannend systeem).
Toevallig heb ik die vorig jaar ook aan mijn ouders gegeven voor hun BMW 5-serie met verlaagd sportonderstel. (toen hier gekocht) hier de instructies, kan je zien dat je niet heel veel ruimte nodig hebt: klik
p.s. ik heb geen aandelen pewag
-
Caspar
heb zelf van die sneeuwkettingen die via de naaf strak worden getrokken.
Mijn viggen is verlaagd, met mijn vorige onverlaagde viggen was het al lastig..is ook puur voor de zekerheid om mee te nemen. Ga begin maart en verwacht dan niet al teveel problemen met heel veel sneeuw
Maar ben benieuwd naar ervaringen
Mijn viggen is verlaagd, met mijn vorige onverlaagde viggen was het al lastig..is ook puur voor de zekerheid om mee te nemen. Ga begin maart en verwacht dan niet al teveel problemen met heel veel sneeuw
Maar ben benieuwd naar ervaringen