Vreemde DOT code op band?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Vreemde DOT code op band?

Bericht door Niels83 » wo 23 nov, 2011 20:46

Heb ik net nieuwe banden gekocht, van die kekke Continental ContiSportContact 5's, vind ik daar de volgende DOT code op: 6G63 N2X0

Nu is 6G: CONTINENTIAL AUTOMOTIVE PRODUCTS S.R.L.,
De 63: TIMISOARA; ROMANIA

Maar dan verwacht je vier cijfers die "week" en dan "jaar" aangeven. Zoals 4010 dus in oktober 2010 geproduceert moet zijn. Maar inplaats van vier cijfers, vind ik dus N2X0... :|

Iemand een idee hoe dat te lezen moet zijn?

Afbeelding

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Vreemde DOT code op band?

Bericht door millerman » wo 23 nov, 2011 20:50

En op de andere kant van de band?

Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Niels83 » wo 23 nov, 2011 21:17

Oké, nu voel ik me een sufkonijn...

De banden zaten aan elkaar vast over met een smeltstrip en wilde die niet losmaken, omdat ik er nog mee naar de banden-monteer-boer moet (verplaatst gemakkelijker). Maar toch maar gedaan (je wilt toch weten of je geen oude banden over internet gekocht hebt). En ja heer Millerman, u hebt gelijk, daar staat DOT 6G63 N2X0 2111. Dus gewoon nieuwe banden. Waarom erop bezuinigd moet worden om die 2111 niet op alle twee de kanden tichtbaar te hebben en de rest van de minder interessante code wel... dat is mij een raadsel. :|

Afbeelding

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » wo 23 nov, 2011 21:38

Komt heel vaak voor. Die onbekende code is iets van de fabrikant zelf. De datum staat vaak maar aan één kant.

odin1899
Donateur
Donateur

Bericht door odin1899 » wo 23 nov, 2011 21:40

Ben zo ook wel eens de mist in gegaan. Zweerde dat ik prehistorische banden had, totdat ik de wielen er eens af had gehaald en de andere kant van de band zag.

Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Niels83 » wo 23 nov, 2011 21:46

:lol: <haha

Gelukkig. Goed te horen dat ik niet de enige ben die dit overkomen is ;-) Wilde al bijna morgen de bandenboer bellen dat er waanzin-banden geleverd zijn. Maar goed, nu heb ik dus goede nieuwe banden voor vijf tientjes minder dan bij de Sprint. Nu nog even een goede monteer-boer vinden in Rotterdam.

Bedankt voor het lachen weer mannen!

Geert
Geregistreerd lid

Bericht door Geert » zo 01 jan, 2012 23:42

Toon me graag een band die de produktieweek aan beide zijden heeft.

Als je even nadenkt hoe zo'n produktieprocess eruit ziet, begrijp je dat dit reeds een logistische uitdaging is om het aan 1 zijde te hebben. (Altijd onderzijde van de vulkaniseringsvorm)

Plaats reactie