Opel Senator 3.0l 24v.. Wat vinden jullie daar van?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Sander86
Geregistreerd lid

Opel Senator 3.0l 24v.. Wat vinden jullie daar van?

Bericht door Sander86 » ma 07 nov, 2011 1:22

hey hoi,,

Ik vroeg me af wat jullie van een opel senator B vinden.. Het gaat om de 3.0l 24v..Naast saab is dat de eerste auto die op mijn verlanglijstje komt :mrgreen:

Afbeelding

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KZJpj5G0qjY[/youtube]

Ja, blijft mijn favo auto op de saab na!

tanisha
Geregistreerd lid

Re: Opel Senator 3.0l 24v.. Wat vinden jullie daar van?

Bericht door tanisha » ma 07 nov, 2011 1:51

goeie blokken voor de rest een weggooi auto door de roest vorming van die dingen het zal een heel toer worden om nog een goeie te vinden

Sander86
Geregistreerd lid

Bericht door Sander86 » ma 07 nov, 2011 2:31

tanisha schreef:goeie blokken voor de rest een weggooi auto door de roest vorming van die dingen het zal een heel toer worden om nog een goeie te vinden
Ja qua roest aan de randkasten is het niks.. daar staan ze ook bekent om..Maar qua electra zijn ze beter dan een 9000! daar durf ik geld op te zetten!
Dus om de rest weg te gooien nee....

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » ma 07 nov, 2011 2:34

Sander86 schreef:Maar qua electra zijn ze beter dan een 9000! daar durf ik geld op te zetten!
:mrgreen:
Ik stuur je mijn rekeningnummer per pb

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » ma 07 nov, 2011 2:36

Ja geweldig, motor en elektra doen het, maar verder is er weinig auto over... daar heb je wat aan :cooldude2:

Ik ben "geen fan" van het merk, maar de A-series smoelden nog wel aardig, dit vind ik helemaal niks... maar wie ben ik?

Sander86
Geregistreerd lid

Bericht door Sander86 » ma 07 nov, 2011 3:03

ja ja, het roestverhaal ken ik nu wel :lol: Maar het blijft een machtige auto in mijn ogen! Ik zal wel eens een senator b naast een 9000 cs willen zien.. denk dat ik alsnog de senator meeneem :oops: maar dan is dat alleen qua uiterlijk.. Als je in de kroeg of disco een leuk vrouwtje ziet neem je die toch eerder mee dan eentje die er minder leuk uit ziet hahaha :wink: Maar goed het blijft een kwestie van smaak natuurlijk..;)

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » ma 07 nov, 2011 3:04

Overigens, de auto in het filmpje is een automaat :lol:

Sander86
Geregistreerd lid

Bericht door Sander86 » ma 07 nov, 2011 3:05

Jaja.. automaat is een pre bij een senator hahaa

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » ma 07 nov, 2011 10:31

na 10 jaar slopel rijden weet ik echt wel waar ik het over heb 13 jaar is de gemiddelde opel waarbij apk een probleem wordt qua roest
mijn B omega was ook 13 toen deze weg ging
opel = weggooi auto ik ben er niet voor niks van af gestapt! ;-|+

als je toch perse een B senator wilt rijden zoek dan naar de 4 liter uitvoering met dat ding trek je de klinkers uit de straat :wow:

Texpert
Geregistreerd lid

Bericht door Texpert » ma 07 nov, 2011 10:56

Een B-Senator is een mooie wagen, maar een nette vinden is een speld in een hooiberg zoeken, zeker wanneer het een 3-liter moet zijn. Zoals eerder vermeld heeft 75% van alle Senator's roest aan wiel en portierranden en al dan niet al herstelde dorpels. Slecht schadeherstel hebben ze bijna allemaal en onderdelen zoals plaatwerk schijnt zelfs lastig te zijn. In Pfaffenhofen an der Ilm (D) staat overigens de (in mijn ogen) meest nette Senator, een 2,6 met handbak (http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=ckyd44pkpiht" onclick="window.open(this.href);return false;). Onverprutst in originele staat van de 2e eigenaar met 45.000km (??) op de klok. Wil je toch enkel de 3-liter kom je uit bij de Senator's die al wat extra bodywork hebben gekregen in de vorm van spoilers en plamuur, en met een houten sportstuur :-P+ En die wil je niet....(hoop ik toch...?) :wink:

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » ma 07 nov, 2011 11:22

Ik reed toevallig gisteren achter zo'n exemplaar. Ging best rapjes vooruit, maar had heel erg de uitstraling van 'een oude rammelbak'.
Ondanks dat er geen roest zichtbaar was ofzo...

John Grand
Geregistreerd lid

Bericht door John Grand » ma 07 nov, 2011 11:45

Heb een Monza gehad ooit , is eigenlijk Coupe uitvoering vann een Senator , had de 3.0 uitvoering ,

Reed alles voorbij :wink: ,,,, behalve de benzinepomp :cry:

Maar geweldige auto verder :wink:

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » ma 07 nov, 2011 15:18

Dat is toch wat voor een kamper die zich geen Mercedes kan betalen :lol:
Goede motoren maar de rest dat is gewoon wat smaak en fantasieloos. Die grote Opel's zijn gewoon nep Amerikanen, dan kun je nog beter een Buick kopen, b.v. een Riviera 3.8 Supercharged, een Park Avenue als hij 4 deuren moet hebben. Zo'n Buick zit net wat beter in elkaar en is vaak behoorlijk luxe uitgevoerd :wink:

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » ma 07 nov, 2011 15:27

De enige Opels Senator die ik in Nederland zie rijden hebben Poolse kentekenplaten en hebben altijd roestbruin als tweede bodykleur.

sjak
Geregistreerd lid

Bericht door sjak » ma 07 nov, 2011 17:41

carlsson schreef:Dat is toch wat voor een kamper die zich geen Mercedes kan betalen :lol:
Goede motoren maar de rest dat is gewoon wat smaak en fantasieloos. Die grote Opel's zijn gewoon nep Amerikanen, dan kun je nog beter een Buick kopen, b.v. een Riviera 3.8 Supercharged, een Park Avenue als hij 4 deuren moet hebben. Zo'n Buick zit net wat beter in elkaar en is vaak behoorlijk luxe uitgevoerd :wink:
Als het maar 6 cilinders mogen zijn op een Buickje: de Grand National :) maar die zijn intussen fors aan de prijs, niet geheel onterecht overigens.

Het leuke aan zon Senator is dat het best een sleeper is. Je denkt makkelijk, ach een afgedankte opel-krakbak, pfff dat wordt wachten tot de ANWB m wegtakelt.... en dan iedereen zoek rijden :)

Plaats reactie