Brief van CJIB kenteken verkeer ingevoerd=vernietigd zie p.8

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Peter van den Heuvel
Geregistreerd lid

Re: Brief van CJIB * kenteken verkeer ingevoerd?

Bericht door Peter van den Heuvel » wo 17 nov, 2010 14:18

Ik heb vorige week maar eens http://www.boeteservice.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ingeschakeld. Geen idee of het helpt maar voor 5 euro is het altijd te proberen.

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » di 23 nov, 2010 15:36

Even terug naar de topic:
Vandaag bericht gehad: Beschikking is vernetigd!
"Op basis van de door de politie ter beschikking gestelde gegevens en de door u aangedragen argumenten is gebleken danwel voldoende aannemelijk gemaakt dat de beschikking niet in stand kan blijven [....] Alles overwegende vernietigt de OvJ de beschikking. Opgelegde sanctie en de administratiekosten behoeft u niet te voldoen"
blij toe

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » di 23 nov, 2010 15:44

Gefeliciteerd :applause:

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » di 23 nov, 2010 15:56

Aangezien het standaard bestuursrecht is had ik zelfs een onkostenvergoeding kunnen vragen, dat had ik alleen in mijn beroepschrift meteen moeten aangeven...

Enfin, voor de liefhebber hierbij de tekst van het beroepschrift dat ik gestuurd heb:
Centrale Verwerking Openbaar Ministerie
Unit Mulder
Postbus 50000
3500MJ UTRECHT

Tilburg, 10 september 2010

Betreft : Beroep op beschikking C.J.I.B. (W.A.H.V)
CJIB nummer XXXX XXXX XXXX XXXX
Zaaknummer YYYYYY / Politie Holland Midden, Leiderdorp
kenteken nn-nn-nn

Geachte Heer/ Mevrouw,

Heden ontving ik een beschikking van CJIB, met de hierboven gemelde kenmerken. Het zou gaan om een verkeersovertreding begaan in Gouda, gepleegd op vrijdag 16 juli 2010 om 12:16 uur.

Met dit schrijven tegen ik beroep aan tegen die beschikking.

Het is volstrekt uitgesloten dat mijn auto op de in de beschikking gemelde plaats geweest. Ik kan aan de hand van mijn agenda en verzonden e-mails van die dag bepalen en desgewenst aantonen dat ik op de bewuste datum en tijdstip thuis was (in Tilburg)
[...]
Ik heb geen enkele zakelijke of persoonlijke reden om in Gouda te komen, ik ben in die plaats nog nooit geweest. Mijn auto is die dag niet gebruikt door anderen dan mijzelf.

Feit is geconstateerd op kenteken, na telefonisch navraag met de op beschikking vermelde opsporingsinstantie is mij medegedeeld dat daarbij is aangetekend dat “wegens de verkeerssituatie ter plaatse niet tot staande houden / uitreiking kon worden overgegaan”.

Zoals u ziet bevat mijn kenteken een combinatie van de letters J (herhaald) en L. Deze lettercombinatie wordt makkelijk verdraaid, of is vanaf enige afstand misschien niet goed te lezen geweest.

Ik verzoek u dan ook betreffende beschikking te vernietigen. Indien nodig ben ik gaarne bereid dit beroep mondeling, telefonisch of in persoon, toe te lichten, c.q. inzage te geven in mijn agenda en e-mailbestand.

Met vriendelijke groet,

bestway
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door bestway » di 23 nov, 2010 15:59

Gerechtigheid ............... :-P+ :-P+

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » di 23 nov, 2010 16:20

Gefeliciteerd! Voor een jurist in spe heb je wel een aantal rare fouten gemaakt :P

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » di 23 nov, 2010 16:39

Huh>? Vertel?

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » di 23 nov, 2010 16:42

Well done! Justice rulez :headbang2:

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » di 23 nov, 2010 16:54

Het zou gaan om een verkeersovertreding begaan in Gouda, gepleegd op vrijdag 16 juli 2010 om 12:16 uur.
Overtreding begaan in Gouda, maar gepleegd op dat tijdstip. Gepleegd of begaan?
Met dit schrijven tegen ik beroep aan tegen die beschikking.
Het is volstrekt uitgesloten dat mijn auto op de in de beschikking gemelde plaats geweest.
Mis een woord aan het eind van de zin?

Nouja, dan nog wat komma's die ik anders zou plaatsen. Heeft eigenlijk niets met jurist zijnde te maken, vooral met taalgeneuzel van eikels zoals ik ;)

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » di 23 nov, 2010 17:10

Jeetje, je hebt gelijk. :oops:
Ik ben normaal ook zo'n Pietje Precies, maar dan kennelijk met name op andermans schrijfselen, want deze haalde ik er zelfs na drie keer opnieuw lezen n.a.v. jou opmerking niet uit. Het heeft denk ik te maken met een soort blindheid voor je eigen fouten als gevolg van je eigen schrijfsel steeds weer opnieuw redigeren en aanslijpen. Door het vele drag en droppen zie je op een gegeven moment niet meer dat een zin "is" mist, of er twee keer "tegen" staat...

Goede tip, ik moet me aanwennen om dergelijke schrijfsels, zeker als die op een achterlijk tijdstip (zoals wel eens bij papers en opdrachten) of in een bepaalde staat van emotie (zoals deze) door iemand te laten lezen voordat ik ze verstuur...

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » di 23 nov, 2010 17:15

Stuur maar een PB als je weer een brief hebt dan!

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » di 23 nov, 2010 17:17

klasse en gerechtigheid!

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » di 23 nov, 2010 17:20

Goed gedaan! Gefeliciteerd. (?!)

carlsson
Geregistreerd lid

Re: Brief van CJIB kenteken verkeer ingevoerd=vernietigd zie

Bericht door carlsson » di 23 nov, 2010 20:13

Goede aktie Nel, de aanhouder wint :-P+

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » di 23 nov, 2010 20:19

Hehe, eindelijk is 'deze soap' tot een goed einde gekomen!! :applause: beerchug:

Plaats reactie