dan valt het wachten met het laden ook wel meeO schreef:en ........ sextoerisme..
stekkeren ja / stekkeren nee
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Re: stekkeren ja / stekkeren nee
-
levensnevel
- Donateur (3x)

mmmmm
Nissan Leaf
waar praten we dan over, in 'op kenteken gezette' aantallen?
2014: 448
2015: 447
vergelijk dit met
Tesla S
2014: 1457
2015: 1805
Renault Zoe
2014: 252
2015: 223
BMW i3
2014: 574
2015: 545
Renault Clio (benzine/diesel)
2014: 14.683
2015: 17.010
bron:
http://bovag.nl/BovagWebsite/media/Bova ... f?ext=.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
er is dus nog een lange, lange weg te gaan.
Zelfs wanneer we de split particuliere aanschaf / lease & overheden buiten beschouwing laten.
Nissan Leaf
waar praten we dan over, in 'op kenteken gezette' aantallen?
2014: 448
2015: 447
vergelijk dit met
Tesla S
2014: 1457
2015: 1805
Renault Zoe
2014: 252
2015: 223
BMW i3
2014: 574
2015: 545
Renault Clio (benzine/diesel)
2014: 14.683
2015: 17.010
bron:
http://bovag.nl/BovagWebsite/media/Bova ... f?ext=.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
er is dus nog een lange, lange weg te gaan.
Zelfs wanneer we de split particuliere aanschaf / lease & overheden buiten beschouwing laten.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

In de kop van Noord Holland zit er eentje waar geen 24/7 shop in de buurt is en ze staan altijd tientallen meters verder van de hoofdweg af dan het gewone tankstation. Benzine tanken gaat veel sneller en de kans dat er andere mensen tegelijkertijd met jou tanken of elk moment aan komen rijden is een stuk groter.Theun49 schreef:Ja, hoewel dat ook geldt voor veel onbemande benzinestations en parkeerterreinen.
De FastNed stations die ik ken, liggen aan snelwegen bij bemande tankstations. Op loopafstand van de shop.
Uit bovenstaande statitieken blijkt dat het merendeel van de klandizie Tesla-rijders zijn, en dus niet onbemiddeld. Met je verlenghaspel en adapter achterin bij familie en vrienden op bezoek om onderweg niet alleen bij Fastned te vertoeven heeft dan toch iets armoedigs
@turbopilot: leuk script voor een ondeugend filmpje met de titel "onderweg even inpluggen"
-
postma
- Donateur (5x)

99% van de Tesla rijders is zakelijk/lease en niet te vergeten taxirijders.
-
Theun49
- Geregistreerd lid
Inderdaad, nu nog nodig. En het werkt.
Het nieuws over de volgende generatie snel op te laden accu's met hogere capaciteit heeft inmiddels zelfs het medium Teletekst bereikt.
Als je nu nog twijfels hebt over accu EV's, ben je echt blijven hangen in de vorige ICE-age.
Volgens pagina 106 op 14 januari 2016: 24,6 % van de nieuw verkochte auto's in december vorig jaar heeft een stekker.
Het is een vluchtig medium, teletekst:
Het nieuws over de volgende generatie snel op te laden accu's met hogere capaciteit heeft inmiddels zelfs het medium Teletekst bereikt.
Als je nu nog twijfels hebt over accu EV's, ben je echt blijven hangen in de vorige ICE-age.
Volgens pagina 106 op 14 januari 2016: 24,6 % van de nieuw verkochte auto's in december vorig jaar heeft een stekker.
Het is een vluchtig medium, teletekst:
Toch verwachten deskundigen pas in 2018
de echte doorbraak van de elektrische
auto.In dat jaar lanceren onder meer
VW,Audi,Tesla en Nissan een model voor
circa 30.000 euro met een actieradius
van minstens 300 kilometer.
Er zijn nieuwe accu's in ontwikkeling
waarmee de actieradius verdubbeld kan
worden,maar die worden nog getest.
-
vanderzanden
- Geregistreerd lid
Wellicht ben ik nog niet eens aan ice-age toe maar deze 24,6% lijkt op een louter fiscaal opgeklopte eindejaarsrun veroorzaakt door veranderde bijtellingsregeltjes ....
-
Theun49
- Geregistreerd lid
Ja, de maatregelen werken in dit stadium erg doeltreffend om de goede zaak aan te jagen.
Die ondernemers en andere zakelijke rijders zijn niet ongevoelig voor last minute deals voor de "goede" zaak. December was 24,6, anders 9,7%.
Vanaf 2018 valt de balans naar verwachting ook uit gunstig voor de stekker varianten zonder positieve prikkels.
En het gaat om rekensommetjes waar zakelijk NL erg bedreven in is.
Die ondernemers en andere zakelijke rijders zijn niet ongevoelig voor last minute deals voor de "goede" zaak. December was 24,6, anders 9,7%.
Vanaf 2018 valt de balans naar verwachting ook uit gunstig voor de stekker varianten zonder positieve prikkels.
En het gaat om rekensommetjes waar zakelijk NL erg bedreven in is.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

scenario:postma schreef:99% van de Tesla rijders is zakelijk/lease en niet te vergeten taxirijders.
Tesla taxirijder staat, met dit kouwe weer uren, te wachten op een passagier.
Eindelijk komt er een en hij wil wegrijden ...
"Sorry, ik moet even de ANWB bellen om me naar FastNed te slepen, normaal sta ik tijdens het wachten uren lang diesel te verstoken voor de radio en de verwarming. Maar mijn accu's zijn nu leeg."
-
levensnevel
- Donateur (3x)

Informatief blog gevonden van ene Maarten Steinbuch
https://steinbuch.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
met cijfers welke door Maarten in context geplaatst worden.
24,6 % van de nieuw verkochte auto's in december vorig jaar heeft een stekker.
Leuke one-liner

kijkje achter die 24,6 procent geeft een wat genuanceerder beeld.
Bedenk daarbij dat voor mij een stekkermobiel er eentje is zonder ontbrandingsmotor, een BEV dus.
Note: overzichten zijn met 31 december 2015 als peildatum

voor de context
https://steinbuch.wordpress.com/2016/01 ... land-2015/" onclick="window.open(this.href);return false;
en
https://steinbuch.wordpress.com/2016/01 ... mber-2015/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://steinbuch.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
met cijfers welke door Maarten in context geplaatst worden.
24,6 % van de nieuw verkochte auto's in december vorig jaar heeft een stekker.
Leuke one-liner

kijkje achter die 24,6 procent geeft een wat genuanceerder beeld.
Bedenk daarbij dat voor mij een stekkermobiel er eentje is zonder ontbrandingsmotor, een BEV dus.
Note: overzichten zijn met 31 december 2015 als peildatum

voor de context
https://steinbuch.wordpress.com/2016/01 ... land-2015/" onclick="window.open(this.href);return false;
en
https://steinbuch.wordpress.com/2016/01 ... mber-2015/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Theun49
- Geregistreerd lid
De oneliner uit de context halen:
Aardige poging om de aandacht af te leiden van wat er op zeer korte termijn aan zit te komen (2018+), bedoel je zeker?
De oneliner was overigens een bevestiging van de post van Postma over EV's en de zakelijke markt.
Daarom nog maar een keer, bron teletekst:
Aardige poging om de aandacht af te leiden van wat er op zeer korte termijn aan zit te komen (2018+), bedoel je zeker?
De oneliner was overigens een bevestiging van de post van Postma over EV's en de zakelijke markt.
Daarom nog maar een keer, bron teletekst:
Toch verwachten deskundigen pas in 2018
de echte doorbraak van de elektrische
auto.In dat jaar lanceren onder meer
VW,Audi,Tesla en Nissan een model voor
circa 30.000 euro met een actieradius
van minstens 300 kilometer.
Er zijn nieuwe accu's in ontwikkeling
waarmee de actieradius verdubbeld kan
worden,maar die worden nog getest.
-
levensnevel
- Donateur (3x)

Teletekst als de one and only truth. Dat is nieuwe voor mij.
Wie zijn die deskundigen dan?
Een % de wereld ingooien zonder enige onderbouwing is wel erg makkelijk.
Jammerlijk is dat de nederlandse pers alles voor zoete koek slikt en lekker alles
kritiekloos napapagaait.
Zolang RON95 aan de pomp geen 2euro per liter kost zal het met elektrieken auto's
helemaal niets worden vrees ik.
Wie zijn die deskundigen dan?
Een % de wereld ingooien zonder enige onderbouwing is wel erg makkelijk.
Jammerlijk is dat de nederlandse pers alles voor zoete koek slikt en lekker alles
kritiekloos napapagaait.
Zolang RON95 aan de pomp geen 2euro per liter kost zal het met elektrieken auto's
helemaal niets worden vrees ik.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Hoeveel kostte een 46 inch platte tv een jaar of 10 geleden? Wat kost ie nu? Dat er nog veel te gebeuren en ontwikkelen is is een gegeven, maar het is gewoon net als met alle nieuwe consumentengoederen: het begint klein en duur, en langzamerhand komen er steeds meer schaapjes, en worden de prijzen gedrukt. Dat de olieprijs hard is gedaald zal het momentum wel afzwakken, net als dat winning olie in duurdere velden onder druk komt te staan of schaliegaswinning, om economische redenen, maar uiteindelijk gaan ze allemaal gewoon doorgang vinden, incl. electrisch rijden (of een andere energiebron).
Of ik ga stekkeren... voorlopig niet, omdat ik 1. niet lease, 2. het geld niet heb of geen krediet wil afsluiten, voor een giga-verliesobject als een (nieuwe) auto. Als er goede en fatsoenlijke stekker auto's de leeftijd van een jaar of 15 halen en goed onderhoudbaar (en betaalbaar) te rijden zijn, dan waarom niet? Het gaat om het vervoer(middel), niet om de energiebron.
Maar ja, ik zit ook niet in de tunnel als "gas is om op te koken" en meer van dergelijke platitudes.
Of ik ga stekkeren... voorlopig niet, omdat ik 1. niet lease, 2. het geld niet heb of geen krediet wil afsluiten, voor een giga-verliesobject als een (nieuwe) auto. Als er goede en fatsoenlijke stekker auto's de leeftijd van een jaar of 15 halen en goed onderhoudbaar (en betaalbaar) te rijden zijn, dan waarom niet? Het gaat om het vervoer(middel), niet om de energiebron.
Maar ja, ik zit ook niet in de tunnel als "gas is om op te koken" en meer van dergelijke platitudes.
-
van Dijck
- Geregistreerd lid
Tussen kerst en oud en nieuw heeft het kabinet er vlotjes een 38% tax verhoging op het gas doorgejaagd, deels om de tegenvallende aardgasbaten uit bevingsland te compenseren en vooral om de dalende prijzen voor elektra en daarmee de dalende belastinginkomsten daarvan te compenseren.
Wordt het stekkeren toch aantrekkelijker
Laten we hopen dat er eerder dan 15 jaar een aantrekkelijker elektrisch voertuig aan je neus voorbij komt Jelger. NEVS is volop bezig daar zit vast wel wat voor je tussen kwa prijs het blijven tenslotte chinese producten.
Wordt het stekkeren toch aantrekkelijker
Laten we hopen dat er eerder dan 15 jaar een aantrekkelijker elektrisch voertuig aan je neus voorbij komt Jelger. NEVS is volop bezig daar zit vast wel wat voor je tussen kwa prijs het blijven tenslotte chinese producten.
-
millerman
- Donateur (3x)

Ouderwets... Elektriciteit is om op te koken! En om op te wassen en om spelletjes op te spelen en om op te verlichten en om op te koelen en om op te...rijden! Veelzijdig product.jelger schreef:Maar ja, ik zit ook niet in de tunnel als "gas is om op te koken" en meer van dergelijke platitudes.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Ik neem geen Gronings gas af, ik heb de infra hier niet eens, alles electrisch - koken op microgolven. Maar in de auto gaat tot op heden LPG. Die 38% vind ik prima als dat mijn inkomstenbelasting drukt.van Dijck schreef:Tussen kerst en oud en nieuw heeft het kabinet er vlotjes een 38% tax verhoging op het gas doorgejaagd, deels om de tegenvallende aardgasbaten uit bevingsland te compenseren en vooral om de dalende prijzen voor elektra en daarmee de dalende belastinginkomsten daarvan te compenseren.
.