Autoverkoop Tesla zakt fors in
-
jelger
- Geregistreerd lid
Re: Autoverkoop Tesla zakt fors in
Ach, gelukkig komen die Saabs van ons zonder gebreken.
Zoals Youp het ooit verwoordde, dit draadje druipt van het "Louvres gevoel", er "zijn dus toch nog mensen die het erger getroffen hebben dan ik"
Een waar compliment.
Zoals Youp het ooit verwoordde, dit draadje druipt van het "Louvres gevoel", er "zijn dus toch nog mensen die het erger getroffen hebben dan ik"
Een waar compliment.
-
gudmundje
- Donateur

Gaat dat beter zijn bij de andere merken die met EV's komen die sportwagen prestaties gaan leveren ? En wat met de klachtenafhandeling ? Hoe denk je dat die binnen een paar jaar zal zijn bij bvb Volvo, als de dealer en importeur is verdwenen ?RoelandV schreef: ↑zo 11 jul, 2021 18:10@Gudmundje: Ja die nieuwe Model S gaat in 2,1 seconde naar honderd.
En als je dat een aantal keren gedaan hebt, dan kan zomaar op de snelweg een draagarm afbreken.
Want die zijn daar helemaal niet op berekend. Echt héél spannend allemaal....
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
@Gudmundje: ik heb geen idee hoe Volvo over een aantal jaren presteert als het gaat om klachtenafhandeling.
Weet wel dat Volvo in het Rodi-onderzoek nog steeds goed scoort.
De Stellantis merken (PSA en FCA) bungelen ergens onderaan.
Bron: https://automotive-online.nl/management ... -zwart-gat
Weet wel dat Volvo in het Rodi-onderzoek nog steeds goed scoort.
De Stellantis merken (PSA en FCA) bungelen ergens onderaan.
Bron: https://automotive-online.nl/management ... -zwart-gat
-
ghulst
- Geregistreerd lid
Och, alle merken hebben zo hun problemen. Rond de eeuwwisseling werkte een vriendin van mij bij de ontwerpafdeling van een merk uit Duitsland/Amerika/Engeland van vier letters dat begint met een F. Zij was verantwoordelijk voor het ontwerpen van een motorsteun, waarbij de ontwerp specificaties zo armoedig waren opgesteld dat de motor er bij een snelheid van 80km/u op een hobbelige weg gewoon uit zou vallen. Na wat opmerkingen daarover, werd haar gevraagd een ander onderdeel aan te pakken. Twee maanden later lazerde de motor inderdaad uit auto's van de eerste productierun tijdens een test. Kleinigheidje.
Dat waag ik te betwijfelen. Ik denk dat de eerste Tesla Roadster en de Tesla Model S zeker wel een klassieker status gaan krijgen. Niet in de komende 10 jaar, maar dat gaat wel goed komen. Zeker voor nette exemplaren met weinig kilometers...verde900 schreef: ↑za 10 jul, 2021 16:47N klassieker status zoals bij 'n C900 zit er iig niet in.
-
verde900
- Donateur

Ik waag het te betwijfelen, geen veilige besturingssoftware meer (denk aan 'n I phone 4) en eindige batterijen van >25k die gegarandeerd ergens op gaan houden.
15 jaar oud staat daar erg onbruikbaar chemisch afval op wielen.
De bouwkwaliteit van 'n S is nu ook niet heel geweldig..
Nieuw accupakket 35.000 euro, staat dit alle Tesla-rijders te wachten?
https://www.ad.nl/auto/nieuw-accupakket ... ~a2c3548b/
15 jaar oud staat daar erg onbruikbaar chemisch afval op wielen.
De bouwkwaliteit van 'n S is nu ook niet heel geweldig..
Nieuw accupakket 35.000 euro, staat dit alle Tesla-rijders te wachten?
https://www.ad.nl/auto/nieuw-accupakket ... ~a2c3548b/
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Tesla gaat flink aan de weg timmeren met de nieuwe Model Y.
Die is leverbaar vanaf september met een vanafprijs van € 65.000.
Dan krijg je hem in de kleur wit. Hou je niet van wit dan kun je
tegen een meerprijs van € 1.200 kiezen voor een grijze, zwarte of blauwe Model Y.
De kleur Multicoat rood kost € 2.300 extra.
Bron: https://www.ad.nl/auto/nieuwe-tesla-mod ... ~ad01a315/
Die is leverbaar vanaf september met een vanafprijs van € 65.000.
Dan krijg je hem in de kleur wit. Hou je niet van wit dan kun je
tegen een meerprijs van € 1.200 kiezen voor een grijze, zwarte of blauwe Model Y.
De kleur Multicoat rood kost € 2.300 extra.
Bron: https://www.ad.nl/auto/nieuwe-tesla-mod ... ~ad01a315/
-
gudmundje
- Donateur

lelijk ding wel die Y...de S is de enige mooie al begint die oud te lijken...
Gek dat daar geen nieuw model (uiterlijk) van komt. Denk dat Musk nu vooral met zijn raketten bezig is
Gek dat daar geen nieuw model (uiterlijk) van komt. Denk dat Musk nu vooral met zijn raketten bezig is
-
Orphy
- Donateur (5x)

Las laatst wel dat de accu packs veel langer mee gaan als vooraf werd gedacht. Niet alleen van Tesla.
-
ghulst
- Geregistreerd lid
Ik verwacht, dat er wel bedrijven opstaan die goedkoper je accu pakketten gaan wisselen. Je kunt nu je eerste generatie Leaf ook laten updaten naar een grotere accu uit een latere Leaf, dankzij een bedrijf uit Rotterdam. Dat zal in de verdere toekomst zeker ook gaan gebeuren. Uiteindelijk is het niet heel veel ingewikkelder dan een auto uit de jaren 20 (van de vorige eeuw) rijdend te houden. Daarbij heb je dan weer mensen nodig die een draaibank kunnen bedienen en de oude manier van werken kennen. Nu ga je mensen nodig hebben die de communicatie tussen de cellen kunnen structureren, zodat de auto denkt dat de originele accu’s er in zitten. Oh, en die verlopen software? Ik verwacht dat er echt wel mensen zijn die die software gaan hacken om daar hun eigen dingen mee te kunnen doen. Op dit moment lijkt er op GitHub een repository live te gaan waarmee je op je Zero motor dingen kunt aanpassen, die niet vanuit de Zero fabriek op de motor zaten. Het gaat niet heel lang duren voor dat met Tesla ook gaat gebeuren. Misschien dat je wel de laadmethode aan moet gaan passen, Tesla staat er om bekend dat ze supercharging uit kunnen zetten op auto’s waarvan ze vermoeden dat er mee gerommeld is, maar ook daar is vast een mouw aan te passen.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

dat is natuurlijk heel gaaf,schreef: ↑zo 11 jul, 2021 16:52De nieuwe model S plaid gaat in 2,1 seconden naar honderd, en gaat met een piekvermogen van 1020PK door tot 322 kmh
maar kan iemand mij uitleggen wat hier duurzaam aan is, afgezien dat jij en ik ook nog het bonnetje daarvoor moet betalen.
(zware auto, bpm, mrb, lagere bijstelling, andere accijns op elektra) , dat bonnetje moet toch echt opgehoest worden door de werkende burger.
hoe je het ook went of keert, zoveel massa zo snel kunnen versnellen geeft extra verbruik.
-
gj900
- Donateur (9x)

Dat vrees ik ook. De hele automobielindustrie stuurt in hoog tempo richting een fiasco van ongekende omvang... alles onder het mom van "groen" en "zero emission"... yeah right.verde900 schreef: ↑ma 12 jul, 2021 18:1315 jaar oud staat daar erg onbruikbaar chemisch afval op wielen.
-
ghulst
- Geregistreerd lid
@turbopiloot De Model S Plaid heeft natuurlijk weinig met duurzaamheid te maken, buiten de elektrische aandrijving. Mocht je alles milieuvriendelijk opwekken vanuit je eigen zonnepanelen etc. dan is het wel minder vervuilend dan wanneer je datzelfde met een andere auto wilt bereiken.
@verde900 Dat gaat wel meevallen. Er is erg veel vraag naar de (kapotte) cellen vanuit EV's, die dan uit elkaar gehaald worden en in stationaire accu's worden toegepast. Daarnaast is er een hoop veranderd in accutechnologie sinds de lood-cadmium accu's waardoor deze ook al bij fabricage worden voorbereid op recycling.
@verde900 Dat gaat wel meevallen. Er is erg veel vraag naar de (kapotte) cellen vanuit EV's, die dan uit elkaar gehaald worden en in stationaire accu's worden toegepast. Daarnaast is er een hoop veranderd in accutechnologie sinds de lood-cadmium accu's waardoor deze ook al bij fabricage worden voorbereid op recycling.
-
DV 9-3
- Donateur

Da's precies de reden dat ik de hele Elektrische auto hype volstrekt niet kan begrijpen. Geldt wat mij betreft overigens voor vrijwel alle modellen van alle merken trouwens. Van 0 naar 100Km/u onder de 10 seconden, zoals vrijwel iedere EV met 't grootste gemak doet, is voor geen enkele auto 'groen'.turbopilot schreef: ↑di 13 jul, 2021 8:22hoe je het ook went of keert, zoveel massa zo snel kunnen versnellen geeft extra verbruik.
'Well done automotive lobby' is 't enige dat ik er wel van begrijp...
(Ben overigens zéker niet tegen electrisch rijden hoor! Lijkt me ooit zelfs fantastisch om te doen! Maar 'beter voor 't millieu' zou dan zeker niet mijn reden zijn.