turbopilot schreef:Ocin1979 schreef:Mijn vriendin en ik hebben ongeveer een half jaar een Toyota Auris Hybrid gehad.
Wat opviel was ....... en de loeiende motor op het moment dat je optrekt. Met name bij het invoegen op de snelweg vond ik dit zeer hinderlijk. Het was de meest uitgebreide uitvoering, dus veel leuke gadgets. De automaat zorgde er echter voor een zeer matige rijbeveleving: Veel lawaai, weinig snelheid(sbeleving)..
vd week, collega heeft zo'n geval mee gehad naar Frankfurt, kwam met dezelfde conclusie terug.
kwam nog bij; als je gaat doorrijden ging het ding ook nog eens zuipen.
Jungleman schreef:'n hybride....is dat niet gewoon gesubsidieerd het milieu om zeep helpen doordat je 1:10 gemiddeld rijdt en geen belasting hoeft te betalen?
Ben ik het niet mee eens. Ik rij/reed voor mijn werk geregeld van omgeving Amstrdam naar omgeving Neuremberg. 650 km. In een (Hertz) huur auto, maatje Opel Astra/Ford Focus/etc. Ik heb vanalles gereden: Audi A1, MB A180 (tegenvaller), focus, C-Max, B-Max, Megane, Suzuki SX4 (geinig ding), Opel Astra. Meesten benzine, een enkele Diesel. En dus ook een Auris Hybrid. En dat was wat mij betreft een van de toppers.
Nou zijn die benzine huur auto's allemaal van die Eco-blue/green/tech/tach/tok/line/dinges met van die kleine motortjes erin. Dan moet je flink gas geven om er de gang in te houden. Dan is een 9-5 Aero heeeel wat fijner. Zo'n Auris is fijner omdat tie meer vermogen heeft, en je dus wat minder hoeft te trappen om door te rijden (en nee het is nog steeds geen Aero).
Dat loeien van de motor als je vol gas geeft herken ik. Maar ik heb ook uitgevonden dat als je geleidelijk gas geeft je wel weg blijft van dat loeien, en er nog steeds wel gang in zit.
En dat brandstof verbruik herken ik helemaal niet. Waar die eco-dingesen 1:10 doen (doet mijn 9-5 ook, wie is hier nou Eco

), deed de Auris 1:15! Net als de Diesels. Dus zo'n Auris Hybrid is echt wel zuiniger, ook bij 90% snelweg werk. Als je dat niet kan halen, kun je volgens mij geen auto rijden.