Algemeen Apple topic

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
N2024
Geregistreerd lid

Algemeen Apple topic

Bericht door N2024 » za 09 mar, 2013 9:23

Goed gedaan Frank!

Margreet
Geregistreerd lid

Re: Algemeen Apple topic

Bericht door Margreet » za 09 mar, 2013 10:47

Dat spul gaat allemaal lang mee. Mijn MacBook is uit 2006 en doet het nog prima, geen reden om 'm te vervangen. Geheugen is nu wel max en de harde schijf is een keer vervangen. Laatst ook maar een keer een nieuwe batterij gekocht, maar na ruim 6 jaar mag dat ook best.

Enige waar ik nu tegenaan loop is dat ik nog OS X 10.6.8 heb en sommige dingen minimaal 10.7 vragen, ik wil best upgraden maar dat kan niet omdat ik de minimum system requirements niet heb. Ik heb een nieuwe telefoon en die wil alleen met 10.7 praten, dus nu heb ik ook maar Windows op m'n Mac geïnstalleerd en dat kan dan weer wel. Ik vind het superhandig allemaal...

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » zo 23 jun, 2019 14:53

effe een oud topic oppoetsen...

Ik zie veel mensen met Postimage posten, dat is voor Windows. Werkt goed hier op het forum. Wt is handig voor iPhone en Mac? ik bedoel gewoon simpeltjes uploaden naar externe hosting en daar beheren. en gratis natuurlijk :mrgreen:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 23 jun, 2019 15:43

Flickr. Tot 1000 fotos.

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » ma 24 jun, 2019 21:30

Waarom moet je bij flickr een yahoo email account nemen? dat vertouw ik niet, en bovendien heb ik al genoeg accounts...

Tjøørd
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Tjøørd » ma 24 jun, 2019 21:37

Postimage is toch gewoon een webdienst? Als in: foto's uploaden via je browser? Waarom werkt dat niet op Apple?

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » ma 24 jun, 2019 22:01

Postimage werkt ook gewoon op een Mac.

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » di 25 jun, 2019 10:21

Ik heb nu weer een oud account van Photobucket gebruikt. Wat een irritante traag werkende bedoening in de gratis versie en wat een verschrikkelijke reclames.

Even de vraag wat breder formuleren:

Wat is een fijne, gratis uploadservice die makkelijk werkt op mac, zonder al te veel advertenties en waar het met je privacy wel goed zit?

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » di 25 jun, 2019 10:46

Goede privacy gaat niet samen met gratis en advertenties. Als je goede privacy wilt, moet je betalen voor een VPN-account. Dan wordt de reclame ook minder tot niets. Heel veel reclame kan je op de Mac wegfilteren met Little Snitch. Een utilitiy waar je eenmalig voor betaalt, en die confronteert met elk server die iets naar jouw computer wil sturen, en waarvoor je gedurende de sessie of definitief toegang kunt weigeren. (achteraf aan te passen) Je hebt er wat werk aan, maar het wordt gaande weg heerlijk rustig op je scherm. Je moet wel opletten dat je niet de "goeie" servers blokkeert, want dan werken sites niet meer. Voor de gevorderde gebruiker dus.

Goed en gratis wordt gaandeweg door internetgiganten opgekocht en de privacy gaat daarmee vaak de prullenbak in. Dat zal met Postimage ook wel het geval zijn of het komt nog.
Wat dat betreft is het moeilijk te vatten dat in een tijd waarin een eigen domein en webspace bijna geen drol meer kost, mensen niet vaker foto's van daaruit linken. Het is allemaal niet zo moeilijk.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » di 25 jun, 2019 12:57

Ik heb nog even de Postimage.org FAQ over privacy nagelezen en het is opvallend dat er geen adres achter de organisatie op de site vermeld wordt. Gezien wat ik lees, zijn de loopholes omtrent privacy legio. Wie waarde aan zijn privacy hecht verwijderd tenminste EXIF-info voordat hij iets upload. (maar dit valt sowieso in algemene zin te adviseren) Daarnaast wordt gewoon via de gangbare methodieken informatie omtrent posters van foto's verzameld en gedeeld met 3e partijen zoals men keurig in onderstaande tekst verklaart. Ik heb de loopholes in vet aangegeven. De opt-out methode veriest een Google-account en werkt niet voor alle 3e partijen postimage.org in zee zou kunnen gaan. Kortom, maak je geen illusies.

Zoals op hun eigen privacy-pagina staat vermeld werken ze samen met andere partijen om hun dienst mogelijk te maken, en delen gegevens met elkaar onder de voorwaarde van geheimhouding. De opgesomde diensten zijn grote tot erg grote organisaties met de nodige subfirma's over de hele wereld, inclusief partijen die reclameboodschappen op andere sites plaatsen. Privacy: My ass!

Het belangrijkste staat hier ( juridische uitwegen in vet ) (om de Opt-out te gebruiken, moet je eerst een Google-account aanmaken waarbij je je je (semi) identificeert. Maar het is een opt-out, dus standaard wordt alles van je geregistreerd tot je opt out. Ik denk dat 0,0001 promille van gebruikers dit leest en ernaar handelt. Goede privacy staat standaard aan en hoef je niet aan te vragen. Dus een VPN-service betalen of programma's als Little Snitch betalen, als je echt waarde aan je privacy hecht.

Wis eventueel tenminste EXIF-info van je foto's voor je ze plaatst en zet op je telefoon de optie om locatieinfo bij de foto's die je ermee maakt standaard uit.
Third-party disclosure

We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your Personally Identifiable Information unless we provide users with advance notice. This does not include website hosting partners and other parties who assist us in operating our website, conducting our business, or serving our users, so long as those parties agree to keep this information confidential. We may also release information when it's release is appropriate to comply with the law, enforce our site policies, or protect ours or others' rights, property or safety. However, non-personally identifiable visitor information may be provided to other parties for marketing, advertising, or other uses.

Third-party links

Occasionally, at our discretion, we may include or offer third-party products or services on our website. These third-party sites have separate and independent privacy policies. We therefore have no responsibility or liability for the content and activities of these linked sites. Nonetheless, we seek to protect the integrity of our site and welcome any feedback about these sites.
Google

Google's advertising requirements can be summed up by Google's Advertising Principles. They are put in place to provide a positive experience for users. Read more.

We use Google AdSense Advertising on our website.

Google, as a third-party vendor, uses cookies to serve ads on our site. Google's use of the DART cookie enables it to serve ads to our users based on previous visits to our site and other sites on the Internet. Users may opt-out of the use of the DART cookie by visiting the Google Ad and Content Network privacy policy.
We have implemented the following:

Remarketing with Google AdSense
Google Display Network Impression Reporting
Demographics and Interests Reporting
DoubleClick Platform Integration

We, along with third-party vendors such as Google use first-party cookies (such as the Google Analytics cookies) and third-party cookies (such as the DoubleClick cookie) or other third-party identifiers together to compile data regarding user interactions with ad impressions and other ad service functions as they relate to our website. Users can set preferences for how Google advertises to you using the Google Ad Settings page. Alternatively, you can opt out by visiting the Network Advertising Initiative Opt Out page or by using the Google Analytics Opt Out Browser add on.

lars
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door lars » di 25 jun, 2019 20:51

Ik gebruik sinds een week of wat opera op mijn macjes, daarin zit standaard een optie om een VPN te gebruik (voor nop :) ) Daarnaast een goede adblokker (met statistics, voor de nerdfactor).
Hoewel het nog wel eens gebeurd dat ik opera opnieuw moet opstarten om de VPN weer aan de gang te krijgen (de app geeft dan aan dat er geen internet verbinding is, wat in mijn optiek beter is dan ongemerkt terug schakelen naar non-VPN) is die irritatie minder dan de ads ;)

Grts, René

Plaats reactie