Wat mij gisteren gebeurde....

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
easy
Geregistreerd lid

Re: Wat mij gisteren gebeurde....

Bericht door easy » di 22 jun, 2004 21:31

Gele aero schreef: En wat nou als ik drie weken geleden nog in m'n kever toevallig 200 of 300 meter verderop gereden had :?: :?: :?:

Dan had ik je kever als springplank kunnen gebruiken, zodat ik eindelijk eens mijn evil knievel stunt had kunnen uitvoeren :wow: hik!

Gr,
Easy :wink:

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » di 22 jun, 2004 21:40

easy schreef:

Dan had ik je kever als springplank kunnen gebruiken, zodat ik eindelijk eens mijn evil knievel stunt had kunnen uitvoeren :O:

Gr,
haha, dat had ik graag willen zien

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » di 22 jun, 2004 21:51

:roll: :?

erwin
Geregistreerd lid

Bericht door erwin » di 22 jun, 2004 22:02

Ik heb zojuist mn kever verkocht , 1.800 CC , dubbele weber , sportuitlaat en nog andere snelle zaken . Aantal pk's ca 110.

Ik had de strijd wel aan willen gaan op de invoegstrook , hoewel 200 heb ik niet mogen halen. Bij 160 km stopte de teller. Naar mn inschatting was 170 het putje.

Ik begrijp easy wel. Gisteren draaide ik de snelweg op. Bij het stoplicht golfje GT , stoer menneke met meisje. Ik reed rustig weg richting bocht. Wat ik hoopte gebeurde. Op het rechte invoeg stuk gaf het menneke vol gas. :lol:

Een paar tellen later zag hij ver weg een paar achterlampen van een saai uiziende blauw grijze saab :twisted:

Een voor je het weet rijd je inderdaad 200. Dat betekende wel behoorlijk in de remmen voor het daadwerkelijk invoegen.

Ach ja ik zei het eerder , een dag niet gekleefd is een dag niet geleefd.

Maar altijd een heer in het verkeer.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 29 jun, 2004 23:23

Ik moet zeggen dat dat stuk snelweg een driebaansweg is waar dat traject doorgaans begin van de middag hoogstens tien auto`s rijden, dus je hebt daar echt wel de ruimte om vol te gaan
dit soort zaken... en dan -vast en zeker- maar zeuren over meer blauw op straat en de 'onveiligheid' door 'nieuwkomers', die het niet zo nauw zouden nemen met 'onze' normen en waarden... hou nou toch op zeg.

:roll:

je stelt jezelf boven de wet, dus je gunt het ieder ander ook om wetten en regels (normen en waarden) vrijelijk te interpreteren? lijkt me.. anders klopt er ergens toch iets niet.

kijk dat je af en toe je plank induwt.. a la.. ik heb dat laatst ook gedaan in Death Valley waar ik inderdaad 10 mijl -ca 16 km - ver kon kijken (en daar reed dus echt niemand.. ) en dat kan echt vrijwel niet in NL, en al helemaal niet bij die oprit waar jij het over hebt - ik ken dat stuk toevallig, meine heimat! daar heb ik moeite mee... en dan gewoon keihard liegen tegen de agent... wie ondermijnt nu eigenlijk de 'normen en waarden' staat?
en

het verschl tussen 180 en 120/100 km verkeer is zo groot dat je gewoon een gevaar bent voor een ander. zoals je zelf al zegt.. er IS verkeer... en omdat je via een invoegstrook komt.. niemand die dat verwacht... of stel je je zo superieur op dat iedereen daar maar gewoon rekening mee moet houden in het verkeer dat , ondanks dat het NIET mag, er toch overal van die 180 km jakkeraars voorbij kunnen komen die dan ook nog verwachten dat anderen daar niet van schrikken en het maar normaal moeten vinden?

ik weet het.. laat .. maar ik wilde dit toch even kwijt.

Liefhebber
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Liefhebber » do 01 jul, 2004 13:02

Overigens kan een discussie op het internet welzeker nadelig uitvallen bij een eventuele verdoordeling door de rechtbank. Zie forum van flitsservice , nu is er in dit verhaal (op het saabforum dus) geen sprake van een rechtzaak maar alleen een staande houding met een waarschuwing, toch zou ik zeggen .... opgepast. Want ze pakken altijd jou! en nooit een ander.

Verder veel saab rijplezier voor iedereen !

Groet.

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » vr 02 jul, 2004 0:24

Ik vind dat sommige reacties hier wel fel overdreven zijn, en goed zijn om Easy te ondermijnen, en dit wordt wel nog al eens gedaan op dit forum heb ik ondervonden, en dit vind ik zeer jammer. Hoeft zijn hoofd afgeschoten te worden omdat hij te snel rijdt en zichzelf probeert te verdedigen bij een agent???
Heel wat andere mensen hier op het forum doen wellicht ook gelijkaardige dingen, met als enige verschil dat ze het niet (durven) vertellen.
Het rijden aan 200km/h kan niet goedgekeurd worden, en of de plaats dit al dan niet toeliet weet ik niet, maar ik veronderstel dat Easy voldoende hersens heeft om een verkeerssituatie in te schatten, en ik ga er dan ook van uit dat hij achtte dat de kust op dat moment voldoende veilig was om even door te geven.
En dat hij zich nadien probeert te verdedigen bij een agent, daar is volgens mij ook niets abnormaals aan; of zouden er dan zo veel zijn die antwoorden dat ze 200 of meer reden?
Easy, laat het niet aan je hart komen...

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 02 jul, 2004 1:49

het enige wat ik te zeggen had en heb, is dat ik dat kat en muis spel tussen automobilist en de politie in Nederland een beetje moe ben...

en dat de politie altijd maar de schietschijf is...

de schietschijf omdraaien is blijkbaar tabé

overigens geeft dit geval alweer aan dat de wet gewoon de overtreder beschermd. bewijslast bij 500m achtervolgen ofzo?

:roll:

het is dat in dit geval de agent niet veel had blijkaar voor de bekeuring, maar als hij wel keihard (via lasergun oid) aan kon geven wat de snelheid was, en de besturuder geeft gewoon keihard 40 km/ulager op, dan kan de bestuurder (in mijn opinie) nog bekeurd worden omdat ie zijn eigen snelheid niet in kan schatten, en dus een gevaar is op deweg...

eerlijkheid lijkt me toch de rechtste weg.. en is niet moeilijk.

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » vr 02 jul, 2004 8:40

jelger schreef:..eerlijkheid lijkt me toch de rechtste weg.. en is niet moeilijk.
Damn right! Helaas zitten de hersens van de meeste mensen vol met kronkels.....

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » vr 02 jul, 2004 9:49

doktorevil schreef:
jelger schreef:..eerlijkheid lijkt me toch de rechtste weg.. en is niet moeilijk.
Ik denk dat Easy nou wel heeft begrepen wat jullie bedoelen... :?

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » vr 02 jul, 2004 9:59

Ik denk dat mijn verhaal ( zojuist even teruggelezen ) inderdaad nogal wat bravoerig en "stoer"overkomt. Dit was absoluut niet mijn bedoeling. De reden dat ik het verhaal kwijt wilde was de ernorme opluchting die ik had nadat ik er met een waarschuwing vanaf kwam. Ik was natuurlijk enorm geschrokken, tsja en dan kun je naderhand wel in je vuistje lachen. Denk aan de consequenties als je inderdaad voor het hekje staat met die snelheden. Al met al had er opluchting moeten doorsijpelen en geen "kijk eens wat ik kan "verhaal. Ik ga het niet herschrijven :wink:

Toch heb ik mij verbaasd over de moraalridders alhier op het forum. Ik denk ook wel hypocrieten. Het is makkelijk oordelen, maar ik wil de reacties wel eens zien van de meeste hier als ze in een vergelijkbare situatie terecht zijn gekomen, en dat hoeven dan niet alleen snelheidsovertredingen te zijn . Het veroordelen gaat sommige mensen ook erg makkelijk af, "je bent voor meer blauw op straat" "je bent tegen nieuwkomers" "de hersens van de meeste mensen zitten vol kronkels" "door dit gedrag gaat dit land naar de klote". Kritiek leveren is erg makkelijk, met als bijkomend voordeel , dat je je zelf onslaat van de verantwoordelijkheid van je eigen ondoeltreffendheid.

Gr,

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » vr 02 jul, 2004 10:29

doktorevil schreef:
En met welke ARROGANTIE durf jij dat eigenlijk wel te stellen??. Hoe durf jij jezelf hiermee boven de rest te begeven! Dus de meeste mensen zijn gek behalve jij? Ergens hierboven stelde jij nog dat "met dit gedrag gaat het hele land naar de kloten". Ik zou niet durven raden wat er voor een oplossingen voor de problemen in dit land in jouw koppie omgaan.

Gr,

erwin mertens
Geregistreerd lid

Bericht door erwin mertens » vr 02 jul, 2004 11:59

Oeieoei!
Easy,het is weer vrijdag zeker... :lol:
Ik denk dat niet zo persoonlijk bedoeld was,mijn hersens zitten in ieder geval ook vol kronkels zoals bij iedereen,maar ik krijg nu zelfs een voorhoofd vol kronkels bij 't lezen van je reactie...
Ps;ik heb een voorhoofd dat eindigt ter hoogte van m'n bilspleet,dus dat wil al wat zeggen he...

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » vr 02 jul, 2004 12:16

erwin mertens schreef:
Ik denk dat niet zo persoonlijk bedoeld was,..

euh...jij hebt gelijk, ik heb het helemaal fout gezien. Het zijn natuurlijk die anderen :P

Gr,

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » vr 02 jul, 2004 12:40

Afbeelding

Hou toch eens op met dat gezwets.

Moraalridders AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie