Daar kan ik mij zo heerlijk aan ergeren..
-
johnb52
- Donateur (7x)

Re: Daar kan ik mij zo heerlijk aan ergeren..
Als electrisch rijden de toekomst is wel.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Ja en nee. Om straks aan de vraag te voldoen zullen er veel oplaadpunten moeten komen, dat klopt, maar ik heb ook oplossingen in de grond gezien. Dat zou uiteraard mijn voorkeur hebben. Ook daar geldt natuurlijk, die plekken zijn gereserveerd. Als we het straks allemaal gewoon zijn en elektrisch rijden dan vervalt natuurlijk de reservering.berta schreef:Dus als ik het goed begrijp, staat in de toekomst om de 10-12 meter zo'n achterlijke paal.Thieuke schreef:, vroeg of laat heeft iedereen ze nodig.
Ik geef toe dat het elektrisch rijden echt een omschakeling is, maar ik zou er naar vast aan wennen. Het gaat toch komen.
@John: wat anders? Waterstof??? Waarom hoor je daar dan niks meer over? Die auto's bestaan al (Honda heeft zelfs een hele serie gereduceerd). Ok, schreeuwend duur, maar de ontwikkeling is ook gestopt heb ik het idee......
Mijn voorkeur zou uitgaan naar fuelcell ( dus op waterstof), maar helaas......
-
evolver86
- Geregistreerd lid
Heeft Toyota niet een nieuwe gelanceerd? Die kost maar (!) 75000 euro. Toch een reductie in prijs van 90%...
Over die palen: als het er echt veel worden zullen het wel uitschuifbare palen worden.
Over die palen: als het er echt veel worden zullen het wel uitschuifbare palen worden.
-
harolddevries
- Donateur (6x)

Weet niet waar jij de cijfers vandaan haalt. De duurste elektrische Toyota is de Prius Wagon en die kost €33000,- .evolver86 schreef:Heeft Toyota niet een nieuwe gelanceerd? Die kost maar (!) 75000 euro. Toch een reductie in prijs van 90%....
-
johnb52
- Donateur (7x)

Op waterstof.harolddevries schreef:Weet niet waar jij de cijfers vandaan haalt. De duurste elektrische Toyota is de Prius Wagon en die kost €33000,- .evolver86 schreef:Heeft Toyota niet een nieuwe gelanceerd? Die kost maar (!) 75000 euro. Toch een reductie in prijs van 90%....
-
harolddevries
- Donateur (6x)

Dat duurt nog wel even...johnb52 schreef:Op waterstof.harolddevries schreef:Weet niet waar jij de cijfers vandaan haalt. De duurste elektrische Toyota is de Prius Wagon en die kost €33000,- .evolver86 schreef:Heeft Toyota niet een nieuwe gelanceerd? Die kost maar (!) 75000 euro. Toch een reductie in prijs van 90%....
-
ZSR
- Donateur (3x)

Afgunst???
LELIJK! Net als die blauwe platen op het dak.
Elektrisch ok, maar dan gewoon snel laden bij dr pomp.
Stedin is er druk mee bezig.
En parkeren is er voor iedereen, geen onderscheid maken tussen benzine en electra, want parkeren is (in onze straat) een schaars goed. En als je electra wil rijden is dat toch jou keuze?
(Nu ff geen groen geneuzel want zo groen is dat allemaal niet)
Electra daar kunnen ze nog veel aan verdienen (accu's etc) waterstof dat is een bedrijging voor hele industrie takken. En belasting. (Je mag ook niet zomaar sla olie in e tank gooien...)
Allemaal politiek op heel veel schaalborden. Maar ik dwaal af.
Het ziet er gewoon niet uit in een mooie oude 1900 buurt met schaarse parkeerplekken.
LELIJK! Net als die blauwe platen op het dak.
Elektrisch ok, maar dan gewoon snel laden bij dr pomp.
Stedin is er druk mee bezig.
En parkeren is er voor iedereen, geen onderscheid maken tussen benzine en electra, want parkeren is (in onze straat) een schaars goed. En als je electra wil rijden is dat toch jou keuze?
(Nu ff geen groen geneuzel want zo groen is dat allemaal niet)
Electra daar kunnen ze nog veel aan verdienen (accu's etc) waterstof dat is een bedrijging voor hele industrie takken. En belasting. (Je mag ook niet zomaar sla olie in e tank gooien...)
Allemaal politiek op heel veel schaalborden. Maar ik dwaal af.
Het ziet er gewoon niet uit in een mooie oude 1900 buurt met schaarse parkeerplekken.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Ik heb het ook helemaal niet over groen, maar dat we elektrisch gaan rijden lijkt me wel duidelijk....
-
evolver86
- Geregistreerd lid
Gelanceerd was niet het juiste woord. Gepresenteerd moet het zijn. En het gaat om een duel cell motor, dus waterstof en een elektromotor.harolddevries schreef:Weet niet waar jij de cijfers vandaan haalt. De duurste elektrische Toyota is de Prius Wagon en die kost €33000,- .evolver86 schreef:Heeft Toyota niet een nieuwe gelanceerd? Die kost maar (!) 75000 euro. Toch een reductie in prijs van 90%....
http://www.autoweek.nl/nieuws/26066/jaa ... of-toyotas" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu nog waterstof tankstations...
Dus niet zo lang. Hij komt in 2015.harolddevries schreef:
Dat duurt nog wel even...
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Stukje nieuws dat ik gemist heb. Ik juich het toe. Wat in het artikel staat is wel wat ik bedoel met kip en het ei verhaal...... Het netwerk van tankstations....
-
Robbert
- Donateur (6x)

De mooiste oplossing zou natuurlijk zijn electrisch opladen bij een tankstation maar dan wel in dezelfde tijd als het nu kost om de tanken (vijf minuten?)..
Maar ja die snellaadtechniek bestaat nog niet.
Tot die tijd lijkt mij de enige oplossing laadpalen aan de straat.
Mooi /niet mooi? Dat is een persoonlijke kwestie. Er zijn bepaalde zaken in het straatbeeld die ik ook niet mooi vindt maar die staan er toch.
Je kan toch moeilijk huizen in een "mooie" straat laadstations ontzeggen. Wellicht een oplossing om ze dan maar minder opzichtig te maken.
Overigens de hele discussie hier heeft een hoog NIMBY/NIVEA gehalte!
Maar ja die snellaadtechniek bestaat nog niet.
Tot die tijd lijkt mij de enige oplossing laadpalen aan de straat.
Mooi /niet mooi? Dat is een persoonlijke kwestie. Er zijn bepaalde zaken in het straatbeeld die ik ook niet mooi vindt maar die staan er toch.
Je kan toch moeilijk huizen in een "mooie" straat laadstations ontzeggen. Wellicht een oplossing om ze dan maar minder opzichtig te maken.
Overigens de hele discussie hier heeft een hoog NIMBY/NIVEA gehalte!
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Je bedoelt zo een vooroorlogse buurt met huizen met steens muren en enkel glas.ZSR schreef:Het ziet er gewoon niet uit in een mooie oude 1900 buurt ...
Een buurt reip voor renovatie of afbraak... 'Mooi' is ook maar een mening.een bedrijging
-
ZSR
- Donateur (3x)

(Bijna) Alles is een NIMBY discussie, als er een discussie is.
Beschermd (dorps) gezicht, oud (oost) Kralingen. Wordt door veel mensen wel als een mooi stukje Rotterdam gezien.
En dus zetten we er niet alleen een (lelijke) oplaadpaal neer (met een fel lampje aan de zijkant), maar ook nog eens een foei lelijke paal er naast met 3!! bordjes erop.
Denk dat weinig mensen dat voor hun deur willen hebben.
En hoezo willen we dat iedereen op het "schone" electra gaat rijden? Er is nog genoeg peut. Laat het maar aan de markt werking over. ( oei nu worden mensen met een maakbaarheidssamenlevingsideaal boos
)
Mooie techniek en mooie auto's die Tesla's. Hangt er nu weer een aan. Maar ik begrijp nog steeds dat als mensen (om fiscale?) redenen electra willen rijden, ik en de rest, daar voor moet betalen?? (Die paal zal wel minimaal 10.000 e hebben gekost en die twee plekken minder krijg ik ook niet vergoed op mijn parkeerkaart waar nu weer een paar % minder plekjes tegenover staan.
Vraag me echt af of er binnen de gemeente een meerderheid dan wel >10% voor dit paaltjes plaatsen is. Laat staan parkerplaatsen onttrekken. Dus niet erg democratisch onder druk van groene dwang vergezichten.
Samen spelen samen delen zullen we maar denken, met een zucht.
Heerlijk, ben nu al een beetje van de eerste ergernis af.
Beschermd (dorps) gezicht, oud (oost) Kralingen. Wordt door veel mensen wel als een mooi stukje Rotterdam gezien.
En dus zetten we er niet alleen een (lelijke) oplaadpaal neer (met een fel lampje aan de zijkant), maar ook nog eens een foei lelijke paal er naast met 3!! bordjes erop.
Denk dat weinig mensen dat voor hun deur willen hebben.
En hoezo willen we dat iedereen op het "schone" electra gaat rijden? Er is nog genoeg peut. Laat het maar aan de markt werking over. ( oei nu worden mensen met een maakbaarheidssamenlevingsideaal boos
Mooie techniek en mooie auto's die Tesla's. Hangt er nu weer een aan. Maar ik begrijp nog steeds dat als mensen (om fiscale?) redenen electra willen rijden, ik en de rest, daar voor moet betalen?? (Die paal zal wel minimaal 10.000 e hebben gekost en die twee plekken minder krijg ik ook niet vergoed op mijn parkeerkaart waar nu weer een paar % minder plekjes tegenover staan.
Vraag me echt af of er binnen de gemeente een meerderheid dan wel >10% voor dit paaltjes plaatsen is. Laat staan parkerplaatsen onttrekken. Dus niet erg democratisch onder druk van groene dwang vergezichten.
Samen spelen samen delen zullen we maar denken, met een zucht.
Heerlijk, ben nu al een beetje van de eerste ergernis af.
-
evolver86
- Geregistreerd lid
Goed punt. Waar ligt het balans punt? Ik woon in een nieuwbouw huis, en ik stook bizar weinig. Vrienden van ons hebben een appartement in A'dam wat 3 keer zo klein is als ons huis en zij gebruiken aan gas alleen al meer dan ik aan mijn totale energie rekening.72sonett3 schreef:Je bedoelt zo een vooroorlogse buurt met huizen met steens muren en enkel glas.ZSR schreef:Het ziet er gewoon niet uit in een mooie oude 1900 buurt ...
Feit is wel dat de overheid, hoe redicuul die bijtellings wetgeving ook is, het wel voor elkaar krigjt iig 10000 Outlander phheffffs op de NL wegen te krijgen en drie kwart van de totale productie van de v60 hybrid naar NL komt. Die autos hebben min of meer een beperkte uitstoot en zijn laadbaar thuis. (niet dat de doorsnee leaserijder veel elektrisch rijdt). Stel je rijdt 250km per dag in je Outlander/S400Hybrid/v60phev/.. dan rijdt je dus in de meeste gevallen gewoon 200 km met een 2.5L diesel in een hele zware auto...
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Aan de andere kant, bij ons op de zaak zijn drie outlanders besteld, voor mensen die minder dan 50km van kantoor wonen.
Dat is wel alvast gewonnen, aan brandstofkosten. Natuurlijk wordt de elektra rekening wel wat hoger. De vraag is, hou je eraan over?
Dat is wel alvast gewonnen, aan brandstofkosten. Natuurlijk wordt de elektra rekening wel wat hoger. De vraag is, hou je eraan over?