Biedt EV rijden in 2025 nog wel financiële voordelen ?
-
verde900
- Donateur

Re: Biedt EV rijden in 2025 nog wel financiële voordelen ?
De lagere bijtelling (icm met de veel lagere BPM) leverde iig niets op qua milieuwinst en bleek weggegooid geld
-
Lafrance1
- Geregistreerd lid
35000 laadpalen erbij in Noordholland en Utrecht kopt de ene krant. De andere krant kopt laadpalen in Utrecht uit wegens stroom tekort.
Typerend voor het bestuur en politiek van de laatste jaren.....
Typerend voor het bestuur en politiek van de laatste jaren.....
-
Orphy
- Donateur (5x)

Allemachtig, is het nou zo moeilijk om iets verder vooruit te kijken, bijvoorbeeld waar we over 10/15 jaar staan.
Ik kan niet begrijpen waarom zoveel mensen zo krampachtig op zoek zijn en vastklampen aan de nadelen die er nu zijn omtrent het hele EV gebeuren , het is één grote klaagzang.
Ik kan niet begrijpen waarom zoveel mensen zo krampachtig op zoek zijn en vastklampen aan de nadelen die er nu zijn omtrent het hele EV gebeuren , het is één grote klaagzang.
-
jelger
- Geregistreerd lid
Dat is de staat van Nederland en het Saabforum is een reflectie van dat. Hoop pretenties van een intellectueel publiek want Saabs werden bereden door doktoren en architecten, maar ondertussen gewoon de "gefrustreerde burgeronderbuik" die alles en iedereen voor incompetent verslijt en zichzelf misplaatst alle wijsheid toekent. Voor kennis en kunde over Saab hoef je hier trouwens ook steeds minder te zijn.
Meer on-topic - gisteren hoorde ik dit op BNR in de auto op de terugweg van een wereldverbeteraarsbijeenkomst
Vrees voor exporthausse EV's
Meer on-topic - gisteren hoorde ik dit op BNR in de auto op de terugweg van een wereldverbeteraarsbijeenkomst
Vrees voor exporthausse EV's
-
ReinO
- Donateur (2x)

Tennet gaat miljarden investeren in verbeteren van stroomvoorzieningen.
Nu maar hopen dat niet iedereen een mer gaat aanvechten mbt nieuwe
hoogspanningsleidingennetwerk ...
nimby leeft nog steeds.
nimby leeft nog steeds.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Tjonge jonge jonge, jelger
Met dit soort opmerkingen haken er hier nog meer af
We zullen het zien, over 15 jaar ben ik al lang begraven of gecremeerd ( als dat nog mag)
Met dit soort opmerkingen haken er hier nog meer af
We zullen het zien, over 15 jaar ben ik al lang begraven of gecremeerd ( als dat nog mag)
-
ReinO
- Donateur (2x)

dat wordt hete luchtoven. Met zulke lange tenen gaan die het eerst denk ik. 
-
verde900
- Donateur

Toch staat zo'n nieuw netwerk zomaar niet binnen 10 jaar, mogelijke uitbreiding van kernenergie is er niet binnen 15 jaar.ReinO schreef: ↑za 16 mar, 2024 15:20Tennet gaat miljarden investeren in verbeteren van stroomvoorzieningen.
nimby leeft nog steeds.
https://www.autoblog.nl/nieuws/de-stroo ... ld-6857881
Dit is een realiteit van vandaag..
Zonder stroom wordt het de eerstvolgende 10 jaar een serieuze uitdaging voor ev's.
Die club van (arrogante) "wereldverbeteraars" kan dit probleem iig niet snel oplossen.
Diederik Samsom vindt het dan allemaal niet snel genoeg gaan las ik vorige week, hij is trots op Nederland als wereldkampioen zonnepanelen en serieuze runner op met een groei van 35% warmtepompen..
Hoor van hem nog niet echt waar de benodigde stroom vandaan moet gaan komen
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Vermenigvuldig het aantal m3 gas x 9 en dat is dan omgerekend het aantal kWh als je het direct opmaakt ( dus niet via een airco of warmtepomp)
Dan aantal liters benzine omzetten naar kWh elektrisch rijden.
Volgens mij lopen we lang het randje dat het netwerk nog overeind blijft.
Mijn gemeente was code oranje, inmiddels is het code rood.
Dan aantal liters benzine omzetten naar kWh elektrisch rijden.
Volgens mij lopen we lang het randje dat het netwerk nog overeind blijft.
Mijn gemeente was code oranje, inmiddels is het code rood.
-
verde900
- Donateur

Dat is bij veel gemeenten het geval, bedrijven kunnen niet aangesloten worden en daar staan dan diesel aggregaten jaren te draaien.
Wij verbruiken weinig gas en relatief weinig stroom.
Heb ooit geïnvesteerd in zonnepanelen en een warmtepomp, hoorde nu dat men daardoor de ozb wil gaan verhogen..
Wij verbruiken weinig gas en relatief weinig stroom.
Heb ooit geïnvesteerd in zonnepanelen en een warmtepomp, hoorde nu dat men daardoor de ozb wil gaan verhogen..
-
De Roest
- Geregistreerd lid
Dat elektrisch rijden gaat hem niet worden. Daarvoor zijn de voorzieningen (nog) niet op orde. En dat gaat nog wel even duren. Het overheidsbeleid loopt simpelweg gewoon achter na alle subsidie impulsen. Een heerlijke onderbuik opmerking door iemand met enkele afgeronde universitaire opleidingen..... Houdoe!
-
Sa93Ve
- Geregistreerd lid
Natuurlijk mag jij dat. Als zelfvoorzienend en duurzaam burger van deze maatschappij heb je dan enige rechten verworven door de vele afgedragen belastinggelden. Je mag, bij gratie Gods, een zwik aan zonnepanelen op je dak welke je elektrische auto die een thuisaccupakket. Daarmee voed je de elektrische oven waar jij met wat geluk in past (misschien een beetje proppen). Dan word je zo uitgestrooid op de groenteakker want we weten dat as een prima bodemverbeteraar is. Zo is het cirkeltje weer rond. Ben jij weer onderdeel van moeder aarde en met geluk smaken de aardbeien net iets lekkerder.turbopilot schreef: ↑za 16 mar, 2024 15:26Tjonge jonge jonge, jelger
Met dit soort opmerkingen haken er hier nog meer af![]()
We zullen het zien, over 15 jaar ben ik al lang begraven of gecremeerd ( als dat nog mag)![]()
-
ReinO
- Donateur (2x)

En hoe is het eigenlijk de afgelopen maanden gegaan met de opbrengst van jullie panelen:
beetje rond kunnen rijden en de warmtepomp sloeg ook niet af?
Hoe moet dat straks, ok over 10 jaar zijn we uit de ellende maar dat duurt nog even.
beetje rond kunnen rijden en de warmtepomp sloeg ook niet af?
Hoe moet dat straks, ok over 10 jaar zijn we uit de ellende maar dat duurt nog even.
-
Sa93Ve
- Geregistreerd lid
Zodra de subsidies en saldering eraf zijn wordt het janken met de pet op. Panelen leveren in de wintermaanden amper wat (pun intended) op. Daar krijg je je accu niet van vol, daar draai je je huishouden niet op. Ook niet met een thuisaccu. Je kan de accu van je elektrische auto opladen op het werk, of waar dan ook, en dan het accupakket voor thuis gebruiken. Succes dan met je elektrische warmtepomp en de rest van het huishouden.
Ik heb zonnepanelen en ik ben gasloos. Nou ja, gasloos. Ik heb een 1000 liter propaantank in de tuin staan en dat is goedkoper als aardgas. Ik ga voorlopig niet aan de elektrische auto omdat het én te duur is én er is geen rendement is van de zonnepanelen tijdens de wintermaanden. Ik zal dan energie moeten afnemen van een energiemaatschappij tegen een hoog energietarief en die salderingsregeling is eindig, de subsidie op elektrisch rijden ook.
Het zal nog even wat financiële voordelen hebben tot de subsidies verdwijnen. En hoe gaan we dan verder?
Ik heb zonnepanelen en ik ben gasloos. Nou ja, gasloos. Ik heb een 1000 liter propaantank in de tuin staan en dat is goedkoper als aardgas. Ik ga voorlopig niet aan de elektrische auto omdat het én te duur is én er is geen rendement is van de zonnepanelen tijdens de wintermaanden. Ik zal dan energie moeten afnemen van een energiemaatschappij tegen een hoog energietarief en die salderingsregeling is eindig, de subsidie op elektrisch rijden ook.
Het zal nog even wat financiële voordelen hebben tot de subsidies verdwijnen. En hoe gaan we dan verder?
-
Orphy
- Donateur (5x)

Gewoon verder. Net als we ooit verder gingen met fossiele brandstoffen. Het is allemaal geen nucleaire geneeskunde hoor.