Forse prijsverlaging bij Tesla

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
gudmundje
Donateur
Donateur

Re: Forse prijsverlaging bij Tesla

Bericht door gudmundje » wo 25 okt, 2023 20:40

Fredje65 schreef:
di 24 okt, 2023 15:11
Ik denk dat meneer een beetje eenzaam is in Zweden en de hele dag op zijn tabletje op het forum zit te turen.
Die eenzame meneer in Zweden zit hier wel al een beetje langer als jullie en heeft enorm veel kennis van Saab. Enorm veel, geloof me, ik spreek uit ervaring, dus beetje respect mag wel
Ik ben zeker benieuwd naar jullie ervaringen met de Tesla, was zelf ook ooit zeer sceptisch tov Tesla en elektrisch rijden in algemeen maar zoveel jaar later blijkt zeker de model S een steengoede auto maar ik heb ook respect voor de tegenstanders en hun argumentatie.

Fredje65
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Fredje65 » wo 25 okt, 2023 21:39

gudmundje schreef:
wo 25 okt, 2023 20:40
Die eenzame meneer in Zweden zit hier wel al een beetje langer als jullie en heeft enorm veel kennis van Saab. Enorm veel, geloof me, ik spreek uit ervaring, dus beetje respect mag wel
Ik ben zeker benieuwd naar jullie ervaringen met de Tesla, was zelf ook ooit zeer sceptisch tov Tesla en elektrisch rijden in algemeen maar zoveel jaar later blijkt zeker de model S een steengoede auto maar ik heb ook respect voor de tegenstanders en hun argumentatie.
Maak je niet druk, doet hij volgens mij zelf ook niet.😉. En als iemand veel kennis heeft van Saab, dan heeft dat inderdaad mijn respect! Bleek alleen niet uit zijn posts in dit topic.
Ik werd getriggerd door zijn onaflatende en - naar mijn mening - vooral ongenuanceerde uitlatingen over Musk en Tesla.
Mag uiteraard maar “if you can’t stand the heat, …..”
Ik zal mijn ervaringen met mijn model 3 Highland hier niet delen. Daar zijn andere fora voor.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » wo 25 okt, 2023 22:09

Om extra aandacht te genereren voor zijn Tesla truck heeft Musk een beschieting laten uitvoeren, zo lijkt het:

https://www.autovisie.nl/nieuws/de-nieu ... evaarlijk/

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 26 okt, 2023 8:09

Best een voordeel in de US of A, musk kent zijn "klanten" iig wel

DonEV
Geregistreerd lid

Bericht door DonEV » za 28 okt, 2023 7:12

een visie vanuit la Belgique
Problemen voor Elon Musk: Tesla is een heel gewone autobouwer geworden

https://www.standaard.be/cnt/dmf2023102 ... RVR1b_CNfw

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 03 nov, 2023 15:22

Een nieuwe tesla goedkoper dan een gebruikte momenteel, musk brande zijn vingers al niet aan een gebruikte tesla, handelaren nu waarschijnlijk ook niet meer door enorme potentiële verliezen.

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » vr 03 nov, 2023 21:06

Overal in EV land gaat het slecht... VW neemt geen nieuw personeel meer aan, NIO wisselt zijn chef in D vanwege tegenvallende resultaten, Mercedes-Benz doet zijn EV's uit pure nood in de aanbieding... De markt laat nu zien dat deze vorm van aandrijving niet de revolutie is die de makers (en Brussel..) ervan gehoopt hadden.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » vr 03 nov, 2023 21:25

De verkoop van EV's stagneert inderdaad.
Voor liefhebbers van een nieuwe of gebruikte EV breken gouden tijden aan:

Een Citroën ë-C4 kostte voorheen bijv. € 450 per maand bij een contract van 72 maanden.
Voor datzelfde bedrag mag je hem nu al na 13 maanden weer inleveren.

Volgend jaar komen er zo'n 30.000 Tesla's Model 3 beschikbaar, omdat het leasecontract na vijf jaar is afgelopen.

Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... stagneert/

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » vr 03 nov, 2023 21:55

RoelandV schreef:
vr 03 nov, 2023 21:25
De verkoop van EV's stagneert inderdaad.
Volgend jaar komen er zo'n 30.000 Tesla's Model 3 beschikbaar, omdat het leasecontract na vijf jaar is afgelopen.

Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... stagneert/
Vraag me dan af. Gaan ze die allemaal ontslagen of gaan die per fiets naar kantoor gaan ?

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » vr 03 nov, 2023 22:56

Even ter toelichting: de meeste leasecontracten duren maximaal 5 jaar. Dat is een vaste cyclus.
Na die periode wordt het leasecontract beëindigd en worden weer nieuwe leasecontracten gesloten.
Er is dus geen sprake van 'ontslagen' of 'op de fiets' maar van een standaard leasetermijn van 5 jaar.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » za 04 nov, 2023 0:37

gj900 schreef:
vr 03 nov, 2023 21:06
Overal in EV land gaat het slecht... VW neemt geen nieuw personeel meer aan, NIO wisselt zijn chef in D vanwege tegenvallende resultaten, Mercedes-Benz doet zijn EV's uit pure nood in de aanbieding... De markt laat nu zien dat deze vorm van aandrijving niet de revolutie is die de makers (en Brussel..) ervan gehoopt hadden.
Hoe ziet het plaatje er voor de PHEVs en auto's met verbrandingsmotor uit? Ook negatief, neutraal of positiever dan nog voor 5 jaar?

Ik vrees dat het probleem ook is dat enerzijds goedkope maar capabele Chinezen competitie op de Europese markt zijn intrede doet (en deze opties Europeanen in de verlokking brengen) én de economische situatie de groeiprognoses van Europese merken dempt. Combineer een pessimistisch economisch klimaat met hoge rentes (dus stijgende WACC - weighted average cost of capital) en bedrijven gaan bij investeringen op de rem. Doen ze dit ook niet voor PHEVs en traditionele auto's met verbrandingsmotor?

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 04 nov, 2023 8:56

Leasemaatschappijen moeten dan een onverwacht verlies gaan nemen

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » za 04 nov, 2023 9:57

Vergeet niet dat ook Japanse merken bezig zijn met een opmars op EV-gebied.
Dat wordt dus dringen geblazen in een teruglopende makrt.

Anderzijds zal Tesla gaan merken wat het betekent om in Duitsland de strijd aan te gaan
met de nieuwe topvrouw van vakbond IG Metall. Die laat zich niet ringeloren door Musk.

J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Bericht door J.vandermeulen » za 04 nov, 2023 10:07

De meest populaire auto van Nederland, de model Y, kost nu als instapper minder dan de subsidiegrens voor particulieren en is daarmee voor velen bereikbaar.
Ik rijd nu een maand in zo’n ding en het bevalt eigenlijk prima. Het enige is de automatische ruitenwisser; die wist ook als de zon schijnt.
Een groot nadeel is wel dat ik de Saabs niet meer pak voor een leuke rit. Maar dat komt ook wel weer.

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » za 04 nov, 2023 14:14

RoelandV schreef:
vr 03 nov, 2023 22:56
Even ter toelichting: de meeste leasecontracten duren maximaal 5 jaar. Dat is een vaste cyclus.
Na die periode wordt het leasecontract beëindigd en worden weer nieuwe leasecontracten gesloten.
Er is dus geen sprake van 'ontslagen' of 'op de fiets' maar van een standaard leasetermijn van 5 jaar.
Dus er komen er 30.000 op de tweedehandsmarkt en er worden er 30.000 nieuwe aangekocht en dat gaan echt geen benzines of diesels zijn vrees ik.

Plaats reactie