cabrio aangereden van achter --> vanavond opgehaald
-
Hans9-5
- Geregistreerd lid
Re: aangereden van achter; cabrio total-loss
Wacht gewoon de expertise af, zou ik zeggen. Dan kan je bij eventuele Perte total, altijd eenzelfde wagen terugvragen.
Maar die schade lijkt me niet onoverkomelijk voor een goede carrosserie meneer.
Maar die schade lijkt me niet onoverkomelijk voor een goede carrosserie meneer.
-
Garrett
- Lid van verdienste
Re: aangereden van achter; cabrio total-loss
De auto heeft vroegere achterschade die ontzettend slecht gemaakt is. Ik wist dat de auto schade heeft gehad, maar niet dat het zo klunzig is gemaakt. Het is zo erg dat ze de auto niet eens deugelijk kunnen repareren.
Gisteren is de expert langs geweest, die een voorstel tot uitbetaling gaat doen omdat de auto geen reparatie meer waard is.
Ik ga er vanuit dat dit bedrag sowieso te laag gaat zijn. Vandaar mijn vraag:
Heeft iemand concreet tips of adviezen hoe ik dit het beste in België aan kan pakken...???
Wat ik zelf al heb gedaan is de afgelopen twee weken alle vergelijkbare 306 cabrio's verzameld om een goede indruk te krijgen van de vervangingswaarde. Ik vrees dat dit weer op een langslepende soap gaat uitlopen
Gisteren is de expert langs geweest, die een voorstel tot uitbetaling gaat doen omdat de auto geen reparatie meer waard is.
Ik ga er vanuit dat dit bedrag sowieso te laag gaat zijn. Vandaar mijn vraag:
Heeft iemand concreet tips of adviezen hoe ik dit het beste in België aan kan pakken...???
Wat ik zelf al heb gedaan is de afgelopen twee weken alle vergelijkbare 306 cabrio's verzameld om een goede indruk te krijgen van de vervangingswaarde. Ik vrees dat dit weer op een langslepende soap gaat uitlopen
-
Hans9-5
- Geregistreerd lid
Re: cabrio totalloss-->Belgisch verzekeringsadvies gevraagd
Je zal een voorstel krijgen - min de dagwaarde van het wrak, via de expert die is gekomen = tegenpartij, het wrak nemen ze dan van je over.
Als je vind dat dit niet genoeg is, kan je een "zelfde waarde" wagen vragen en/of je verzekeringmij, vragen om hun expert te vragen eens een oogje te werpen.
Tja je zal wel ff moeten wachten, maar je bent in je recht, en dat is al een voordeel.
Vergelijk eens de verschillen tussen het bedrag dat je krijgt en die van die Peus die je hebt opgezocht.
Nu winnen doe je nooit, maar hoe dichter bij een nul operatie hoe beter.
Al bij een carrosserie meneer geweest??? En wat zeggen die ervan???
Als je vind dat dit niet genoeg is, kan je een "zelfde waarde" wagen vragen en/of je verzekeringmij, vragen om hun expert te vragen eens een oogje te werpen.
Tja je zal wel ff moeten wachten, maar je bent in je recht, en dat is al een voordeel.
Vergelijk eens de verschillen tussen het bedrag dat je krijgt en die van die Peus die je hebt opgezocht.
Nu winnen doe je nooit, maar hoe dichter bij een nul operatie hoe beter.
Al bij een carrosserie meneer geweest??? En wat zeggen die ervan???
-
Garrett
- Lid van verdienste
Re: cabrio totalloss-->Belgisch verzekeringsadvies gevraagd
Welnu, het bedrag is sowieso te laat:
€ 490,52 willen ze me uitbetalen. "rekening houdend met de slechte herstelling die achteraan op uw voertuig voor dit ongeval heeft plaatsgevonden". Auto zag er prima uit, was gewoon recht en altijd zonder opmerkingen gekeurd.
Zelfs compleet krom gereden 306'en worden voor meer geld verkocht.
Oohhhh dat wordt weer een strijd
Mijn ervaringen de laatste jaren met verzekeraars, zorgt ervoor dat ik begin te twijfelen of ik zelf uberhaupt nog wel bij mijn bank-/verzekeraar wil werken.
€ 490,52 willen ze me uitbetalen. "rekening houdend met de slechte herstelling die achteraan op uw voertuig voor dit ongeval heeft plaatsgevonden". Auto zag er prima uit, was gewoon recht en altijd zonder opmerkingen gekeurd.
Zelfs compleet krom gereden 306'en worden voor meer geld verkocht.
Oohhhh dat wordt weer een strijd
Mijn ervaringen de laatste jaren met verzekeraars, zorgt ervoor dat ik begin te twijfelen of ik zelf uberhaupt nog wel bij mijn bank-/verzekeraar wil werken.
-
Garrett
- Lid van verdienste
Re: cabrio totalloss-->Belgisch verzekeringsadvies gevraagd
Als ik zie dat er voor deze auto €850,- wordt gevraagd:

Dan vraag ik me af wat ik met die paar grabbelcenten aan moet. Je wordt gewoon te kakken gezet waar je bijstaat

Dan vraag ik me af wat ik met die paar grabbelcenten aan moet. Je wordt gewoon te kakken gezet waar je bijstaat
-
Garrett
- Lid van verdienste
Re: cabrio totalloss-->Belgisch verzekeringsadvies gevraagd
Beste heer, mevrouw,
Deze e-mail ontvangt u naar aanleiding van uw schrijven van 30 maart 2011. In dit schrijven komt u terug op de expertise na schade.
U geeft aan dat een slechte eerdere herstelling ervoor zorgt dat u mij een voorstel doet van 490,52eu. Het is mij totaal onduidelijk hoe dit bedrag is ontstaan, onder welke voorwaarden u dit voorstel doet, welke termijn u daaraan geeft en welke overige opties ik heb. Dat is tevens de reden dat ik er nu nog geen beslissing over kan nemen.
De opmaak en spelling in uw brief getuigen van haastig werk. Als u al zo weinig aandacht schenkt aan een foutloos geschreven en duidelijk opgestelde brief, vraag ik me af in hoeverre uw expertise zorgvuldig is geweest.
Van een eventuele uitkering vind ik te mogen verwachten dat de auto in dezelfde staat als voor het ongeval teruggebracht kan worden. Dit is met het bedrag wat u voorstelt geenzins het geval. Het is een kwalijke zaak dat ik nu financiele schade ondervind omdat degene die mij aanreed het noodzakelijk achtte géén aandacht te schenken aan het overige verkeer.
Maandag a.s. heb ik een afspraak met mijn verzekeringsagent. Daarna zal ik u verder berichten.
Met vriendelijke groet,
Deze e-mail ontvangt u naar aanleiding van uw schrijven van 30 maart 2011. In dit schrijven komt u terug op de expertise na schade.
U geeft aan dat een slechte eerdere herstelling ervoor zorgt dat u mij een voorstel doet van 490,52eu. Het is mij totaal onduidelijk hoe dit bedrag is ontstaan, onder welke voorwaarden u dit voorstel doet, welke termijn u daaraan geeft en welke overige opties ik heb. Dat is tevens de reden dat ik er nu nog geen beslissing over kan nemen.
De opmaak en spelling in uw brief getuigen van haastig werk. Als u al zo weinig aandacht schenkt aan een foutloos geschreven en duidelijk opgestelde brief, vraag ik me af in hoeverre uw expertise zorgvuldig is geweest.
Van een eventuele uitkering vind ik te mogen verwachten dat de auto in dezelfde staat als voor het ongeval teruggebracht kan worden. Dit is met het bedrag wat u voorstelt geenzins het geval. Het is een kwalijke zaak dat ik nu financiele schade ondervind omdat degene die mij aanreed het noodzakelijk achtte géén aandacht te schenken aan het overige verkeer.
Maandag a.s. heb ik een afspraak met mijn verzekeringsagent. Daarna zal ik u verder berichten.
Met vriendelijke groet,
-
Sonab
- Donateur (4x)

Re: cabrio totalloss-->Belgisch verzekeringsadvies gevraagd
Hargh! De beuk er in! Tien voor Taal!
Geweldig, hoe je ze (subtiel?) de les leest over hun haast-werk.
Maar vraag ook eens advies bij een schadeherstelbedrijf dat je vertrouwt. Die hebben de hele dag met deze ongein te maken en weten wellicht raad. Ik vind het iig een schandalig voorstel dat ze je gedaan hebben.
Geweldig, hoe je ze (subtiel?) de les leest over hun haast-werk.
Maar vraag ook eens advies bij een schadeherstelbedrijf dat je vertrouwt. Die hebben de hele dag met deze ongein te maken en weten wellicht raad. Ik vind het iig een schandalig voorstel dat ze je gedaan hebben.
-
Hans9-5
- Geregistreerd lid
Re: cabrio totalloss-->Belgisch verzekeringsadvies gevraagd
€ 490,52 willen ze me uitbetalen. "rekening houdend met de slechte herstelling die achteraan op uw voertuig voor dit ongeval heeft plaatsgevonden". Auto zag er prima uit, was gewoon recht en altijd zonder opmerkingen gekeurd.
Hopelijk heb je een goed gesprek met je verzekeringsagent.
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
Re: cabrio totalloss-->Belgisch verzekeringsadvies gevraagd
Goh, zie dit topic nu pas. Het zit ook niet echt mee zeg. Net nu het mooie weer is ingedaald. 450,- is echt belachelijk!
Het is geen Caab, zo'n peugeot cabrio, maar we hebben er zelf ook eentje gehad en voor erbij en met dit weer is het een heerlijk karretje... Hopelijk kun je nog wat rechtpraten wat krom is!
Het is geen Caab, zo'n peugeot cabrio, maar we hebben er zelf ook eentje gehad en voor erbij en met dit weer is het een heerlijk karretje... Hopelijk kun je nog wat rechtpraten wat krom is!
-
Garrett
- Lid van verdienste
Re: cabrio totalloss-->Belgisch verzekeringsadvies gevraagd
Er was een foutje gemaakt... In plaats van dit bedrag bedoelden ze eigenlijk dat ze 910 euro willen uitbetalen...
Ik heb nu 3 optie's:
1. akkoord gaan. Bedrag uitbetaald krijgen en de auto niét laten repareren.
2. akkoord gaan. Bedrag uitbetaald krijgen en de auto laten repareren voor zover dat gaat met die 910 euro. Blijf ik altijd met zichtbare restschade zitten.
3. niet akkoord gaan en een contra-expertise vragen. Als er een hoger bedrag uitkomt en het schadebedrijf waar de contra-expertise plaats heeft gevonden kan mijn auto wél repareren, dan krijg ik het bedrag niet uitbetaald. Dan krijg ik een gerepareerde auto terug.
Keuzestress
Ik heb nu 3 optie's:
1. akkoord gaan. Bedrag uitbetaald krijgen en de auto niét laten repareren.
2. akkoord gaan. Bedrag uitbetaald krijgen en de auto laten repareren voor zover dat gaat met die 910 euro. Blijf ik altijd met zichtbare restschade zitten.
3. niet akkoord gaan en een contra-expertise vragen. Als er een hoger bedrag uitkomt en het schadebedrijf waar de contra-expertise plaats heeft gevonden kan mijn auto wél repareren, dan krijg ik het bedrag niet uitbetaald. Dan krijg ik een gerepareerde auto terug.
Keuzestress
-
Nick
- Donateur (2x)

Re: cabrio totalloss-->Belgisch verzekeringsadvies gevraagd
4. auto verkopen en met 900 euro extra in je zak iets anders kopen?
-
Garrett
- Lid van verdienste
Re: cabrio totalloss-->Belgisch verzekeringsadvies gevraagd
Ja. Die hoort eigenlijk bij optie 1 maar niet duidelijk zo neergezet inderdaad 
Ik heb namelijk géén idee hoeveel de auto waard zou zijn. Ik denk zelf iets in de orde van grootte van 1250 euro? Schade is niet heel groot, niet heel erg goed zichtbaar en sowieso onmerkbaar tijdens rijden... Maarre, dat is iets wat bij optie 1 hoort
Ik heb namelijk géén idee hoeveel de auto waard zou zijn. Ik denk zelf iets in de orde van grootte van 1250 euro? Schade is niet heel groot, niet heel erg goed zichtbaar en sowieso onmerkbaar tijdens rijden... Maarre, dat is iets wat bij optie 1 hoort
-
Nick
- Donateur (2x)

Re: cabrio totalloss-->Belgisch verzekeringsadvies gevraagd
ja inderdaad.. Ik heb geen idee wat een 306 kost, zo op het oog valt de schade mijns inziens mee. Misschien is er wel een beunhaas die je 306 met een mooie korting wil overnemen. Heb je hem al te koop staan?
Ik kan niet in je portemonnee kijken en ook niet inschatten hoe goed deze 306 nog is/was.
als ik nu op kapazaa zoek dan begint de goedkoopste Peugeot op 900, en die zit goed in elkaar. Je zou kunnen inzetten op 1500€, dan kom je nog redelijk in de buurt van je eerdere verkoopprijs van 2500 toch?
http://nl.kapaza.be/belgie/autos/peugeo ... cb=26&sp=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik kan niet in je portemonnee kijken en ook niet inschatten hoe goed deze 306 nog is/was.
als ik nu op kapazaa zoek dan begint de goedkoopste Peugeot op 900, en die zit goed in elkaar. Je zou kunnen inzetten op 1500€, dan kom je nog redelijk in de buurt van je eerdere verkoopprijs van 2500 toch?
http://nl.kapaza.be/belgie/autos/peugeo ... cb=26&sp=1" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Valorian
- Geregistreerd lid
Re: cabrio totalloss-->Belgisch verzekeringsadvies gevraagd
Eh, maar als je akkoord gaat met de 900 euro dan kun je toch niet óók nog de auto verkopen? Die is dan van de verzekeraar. Of je moet die ook nog terugkopen.
EDIT: Of is 'ie niet totalloss verklaard? En weet je wat de dagwaarde volgens de verzekeraar is?
EDIT: Of is 'ie niet totalloss verklaard? En weet je wat de dagwaarde volgens de verzekeraar is?
-
Garrett
- Lid van verdienste
Re: cabrio totalloss-->Belgisch verzekeringsadvies gevraagd
Ik zit op de pagina te kijken waar jij naartoe doorlinkt en de 306-cabrio prijzen zijn sowieso weer fors gedaald zie ik alweer:
http://nl.kapaza.be/antwerpen/peugeot-3 ... 177731.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
dit soort aanbiedingen doen mijn auto natuurlijk niet echt goed
Maarre, 1250eu moet er toch wel inzitten?
http://nl.kapaza.be/antwerpen/peugeot-3 ... 177731.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
dit soort aanbiedingen doen mijn auto natuurlijk niet echt goed
Maarre, 1250eu moet er toch wel inzitten?